Samsung UE55RU8000 bootloop?

Kreeg dit toestel binnen met de klacht geen licht wel geluid dus dacht direct aan backlight. Blijkt bij opstarten steeds bij het samsung geluidje uit te gaan en weer opnieuw op te starten zo te zien wel volledig backlight. Voordat ik met t plastic id weer ga even de vraag of iemand dit herkent.

even a blind pig finds the mud sometimes.....

Firmware issue?? Update mogelijk??

op dit moment ga ik geen usb stick gebruiken geloof ik met t risico dat ie net in die korte tijd dat hij speelt enkele seconden in update mode gaat uitvalt en ik er nog n grotere puinhoop van maak. Morgen weer fijn plastic bewerken en eerst maar eens meten , dit was n gokje misschien is een collega hiermee bekend dacht ik, anyway bedankt en zal in ieder geval mn bevindingen laten weten.

even a blind pig finds the mud sometimes.....

Nee, daar beschadig je niets mee met updaten, tenslotte is er aan een stuk van je firmware beschadigd. Je kan ook 8 sec exit knop indrukken voor fabrieksreset, maar denk niet dat je dat haalt. Grootste kans is update.

Hadden ze nou maar dat geld overgehouden aant afschaffen van schroeven maar uitgegeven om eindelijk wat betere condensatoren te plaatsen. Het oude liedje......groundhog day.....

even a blind pig finds the mud sometimes.....
maartenbakker

Golden Member

Apart... Dat is voor het eerst in jaren dat ik een Sampruttel met slechte elco's zie... Dat hebben ze zeker 10 jaar lang goed op orde gehad.

Nouja, als reparateur vind ik dat geen ramp, is meestal een snel klusje... Althans totdat het een uur kost om de kast netjes te openen en te sluiten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Misschien ist mijn chaotisch brein of dat bij t ouder worden alles gisteren lijkt Maarten, ik dacht me nogal wat Samsungs voor de geest te hebben met slechte elco's op dc lijnen. :-)

even a blind pig finds the mud sometimes.....

Dacht ik simpel weg te komen maar ingebrand edge it links zo te zien diffuser ook beschadigd pffff

even a blind pig finds the mud sometimes.....
maartenbakker

Golden Member

Dat is dan weer pech :(

Die slechte elco's was wel echt een Samsungkwaal vroeger ja, heb er ook genoeg van gezien maar modellen vanaf ongeveer 2009 hadden er geen last meer van.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Stond ik maar gewoon weer halve dagen cascade's te verwisselen....lijkt ook gisteren.... wel saai achteraf

even a blind pig finds the mud sometimes.....

Zozo, Samsung heeft de oude samwang elco's weer gevonden die geheid stuk gaan?? Goed gevonden! Ben blij voor je!!uurtje kraak de kast, 5 min voor de elco's..

Sja, in de tijd van de cascades en hoogspannings trafo's was wel echt buffelen en repareerde je gewoon 10 toestellen blind op een dag. Sja en de CP110 waren ook al rampenbakken met geheid elco's of hoogspanningstrafo vervangen!!

Er bestaat een ,tool, voor hè
Om die stomme kasten open te krijgen,dan is t een fluitje van een cent! 2 minuten

Op 2 oktober 2022 11:57:56 schreef joe-joe:
Er bestaat een ,tool, voor hè
Om die stomme kasten open te krijgen,dan is t een fluitje van een cent! 2 minuten

Meerdere tools zijn er zelfs, helaas werken die niet zo goed voor de allerlaatste modellen van Samsung met een flinterdunne achterkap die in het midden ook nog een stuk dubbelzijde tape heeft...

Heb ze snel open nu gebruik een simpele wegwerpaansteker zag dat die officiële pry tools van Samsung ook best groot zijn.

even a blind pig finds the mud sometimes.....