Op 8 september 2022 12:49:25 schreef CrossFireX:
Geen idee dat CTEK zweeds merk was, ik heb die gekocht op aanraden van de technieker die aan mijn scooter werkt.
Goeie technieker! (waar is de thumbsup smiley?)
In de winter laat ik die meestal ook aan de accu hangen, dan staat ie veilig en heb je in de lente/zomer een verse accu.
Maar nu een keer vergeten en bijna een half jaar laten staan zonder opladen.
Ook meegemaakt.
Toen de eigenaar van de garagebox die ik huurde aan de overkant van de straat besliste om deze als bergplaats te gebruiken heb ik de Suzuki verhuisd naar de ondergrondse parking op het werk.
Daar was geen WCD in de nabijheid om de accu op peil te houden, zodoende was deze om zeep na een half jaartje.
Merendeels door vergetelheid want ik kon de accu makkelijk uitbouwen om thuis te onderhoudsladen.
Nu staat de Suzuki eindelijk (nu bijna 2jaar) thuis in de garage van onze woning in Lincent, met een nieuwe accu en continu aangesloten op de CTEK lader.
Ik heb er sindsdien nog niet mee gereden door problemen met gescheurde schouderligamenten (ik start hem wel wekelijks) maar ik hoop dat daar binnenkort verandering in komt.
Mijn scooter komt niet buiten als het regent of vriest. Heb je weinig aan van plezier en het is ook schadelijk voor jezelf en je motor zo een weer.
Idem hier
Ik heb trouwens geen winter-of regenkleding voor de motor en kletsnat of verkleumd thuiskomen is ook niet plezant.
Daarbij heb ik een hekel aan kuisen (mijn auto's zien enkel een carwash als ze vuil zijn, mijn motorfietsen kan/kon ik niet anders dan ze zelf kuisen).
Zeker bij nat weer, die witte lijnen en rioolput deksels op de weg. Ik spreek van schade en schande, gelukkig niet bij mijn nieuwe scooter.
Ik hou er ook niet van.
Met de ouderdom ben ik veel voorzichtiger geworden.
Als jongeling (jaren '70) was dat wel anders.
In die tijd was mijn motorfiets mijn enig vervoermiddel en reed ik ook door weer en wind, ijzel en sneeuw.
Ik heb toen vele schuivers meegemaakt, telkens met de nodige schade, blutsen en krassen.
En zwaarder wil ik niet, dat wordt al snel te lomp... Daarbij ben ik niet voor snelheid, maar rustig en relaxed toeren
Ik dacht dat je hier ergens het gewicht van je scooter vermeld had maar ik vind het niet direct terug.
Mijn Suzuki SV1000S weegt droog 189kg, rijklaar dus ietsje meer dan 200kg.
Ik denk dat je scooter ook zoiets of zelfs meer zal wegen.