Lichtmis 2022

chuckie

Honourable Member

We hebben het er al eerder over gehad op de site ,in het beursteam en in de bestuursvergadering, maar het gaat nu toch echt door.

24 september is de lichtmis radio onderdelen beurs voor de 39ste keer in Gemeente Zwolle op het parkeerterrein van wegrestaurant "de Lichtmis".
Openingstijden zijn van 08:30 tot 16:00 uur, de toegang is gratis en alleen voor het parkeren ben je €2,- kwijt.

Wij van Circuits Online zullen daar dit jaar voor de eerste keer bij zijn met 4 kramen.
En die zijn gevuld met voor ons doen ongeevenaarde lekkere hapjes op electronica gebied.
We hebben tenslotte bijna 3 jaar kunnen sparen...

Ik zou zeggen, komt allen en geef het overschotvan het vakantiegeld uit op de CO-stand teneinde dit forum huizenhoog in de lucht te houden.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
flash2b

Special Member

Op 19 augustus 2022 16:23:34 schreef chuckie:
24 januari is de lichtmis radio onderdelen beurs voor de 39ste keer in Meppel op het parkeerterrein van wegrestaurant "de Lichtmis".

24 Januari 8)7? 24 September bedoel je zeker _/-\o_ !...

Oh.. en ik kom zeker langs !

vergeten

Golden Member

Op 19 augustus 2022 16:23:34 schreef chuckie:
24 januari is de lichtmis radio onderdelen beurs voor de 39ste keer in Meppel

Niet in Meppel maar Zwolle!
Hermelenweg 190
Zwolle, 8028PL

Ter bevestiging! :)
https://hamnieuws.nl/events/radiomarkt-de-lichtmis-meppel/

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
fatbeard

Honourable Member

Yottem!

Alleen heb ik geen vervoer...
Kan ik meeliften met iemand die uit Amsterdam of omstreken komt?
Ik 'zit' op een steenworp afstand van ring A10-West...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
chuckie

Honourable Member

Ik meende toch dat het Meppel was, ligt daar ook dichter bij, maar ja ik ben er ook nog nooit geweest.

Heb het ook aangepast naar september, zit weer te rap te tikken...

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
fatbeard

Honourable Member

Meppel, gemeente Zwolle misschien?
Of het resultaat van herverkaveling (of landjepik)...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Tidak Ada

Golden Member

Nee, Meppel is Drenthe, Zwolle ligt in Overijssel.
Lichtmis ligt bij Rouveen, gemeente Zwolle

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Lichtmis

Grens tussen Drenthe en Overijssel ligt vlak onder Meppel

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

Insha Allah ;) Zal ik er ook zijn.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Bij de lichtmist moet ik altijd aan de watertoren ten westen van de A28 denken, stond afgelopen week in de krant dat Hennie van der Most de watertoren verkocht heeft.

help

Golden Member

Het is ook bijna! aan de voet van die toren.

chuckie

Honourable Member

Helaas, CO zal niet aanwezig kunnen zijn bij deze editie.
We hebben te weinig teamleden omde stand te kunnen draaien.
Volgend jaar kunnen we een nieuwe poging doen.

Ga er maar vanuit dat we wel op Rosmalen staan ( indien geen corona e.d.)

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
bprosman

Golden Member

Op 15 september 2022 07:09:59 schreef chuckie:
Helaas, CO zal niet aanwezig kunnen zijn bij deze editie.
We hebben te weinig teamleden omde stand te kunnen draaien.
Volgend jaar kunnen we een nieuwe poging doen.

Ga er maar vanuit dat we wel op Rosmalen staan ( indien geen corona e.d.)

Had maar gevraagd, ik bied al jaren aan om (mede) vrijwilliger te zijn voor de stand / beursteam. En er waren vast nog wel meer vrijwilligers te vinden geweest.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
EgbertG

Golden Member

Het duurt nog 10 dagen .... is het alsnog niet te regelen?

Sine

Moderator

Dit soort dingen heeft normaalgezien ook een wat ruimere voorbereiding (denk aan een paar maanden), het was al een kortdag feestje.
En nu blijkt dat van de 'usual suspects' zo goed als niemand beschikbaar is.

Da's niet handig nie.

pietplof

Golden Member

Zelfs ondergetekende had zich aangemeld als verkoper/ adviseur en dat legt toch waarachtig de nodige massa in de schaal.
Overigens ben ik ( bij leven en welzijn) aanwezig.

festina lente
bprosman

Golden Member

Da's niet handig nie

Zelfs ondergetekende had zich aangemeld als verkoper/ adviseur en dat legt toch waarachtig de nodige massa in de schaal.
Overigens ben ik ( bij leven en welzijn) aanwezig.

Misschien dan toch eens gaan denken aan een "Reserve bank" ? Een prof. voetbalteam heeft ook 23 spelers terwijl er maar 11 op het veld staan. Nu heb je de tijd tot Rosmalen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Je hebt dan in ider geval de gelegenheid vrijelijk rond te snuffelen.

Hopeleijk kunnen we als bursteam komend jaar beter inspelen op de beurzen.
Over Rosmalen gaan wat vage verhalen de ronde. Het is de vraag of we dat nog kunnen meemaken....

Voor kijkers is er hier en daar nog wel wat te beleven, howel het geenszins te verglijken is met het pre-corona tijdperk.
Ik ben benieuwd hoe de Lichtmis zal zijn, helaas ben in een van die genen die verhinderd zijn ;( dus een kort verslagje wordt op prijs gesteld.
Houdt in ieder geval http://on4lea.bplaced.net/termine.htm in de gaten.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pietplof

Golden Member

Natuurlijk heb ik nu meer tijd de markt te besnuffelen maar ik had graag ,,onze" club geholpen wat extra pecunea te vergaren.

festina lente
mel

Golden Member

In oktober is de dag voor de radioamateur. staat CO daar ook?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Even ter verduidelijking , de ROM wordt georganiseerd door de VERON AFD. MEPPEL. Wij zitten als afd. al jaren bij de Lichtmis met vergaderingen e.d.
en ook al jaren met de markt, antenne metingen etc. , is hier ook ontstaan. De Lichtmis is aan de A28 , afslag 22.Als de markt wordt gehouden is dat altijd de vierde zaterdag in september.

Turbokeu

Golden Member

Op 15 september 2022 10:12:20 schreef Tidak Ada:
Je hebt dan in ider geval de gelegenheid vrijelijk rond te snuffelen.

Hopeleijk kunnen we als bursteam komend jaar beter inspelen op de beurzen.
Over Rosmalen gaan wat vage verhalen de ronde. Het is de vraag of we dat nog kunnen meemaken....

Voor kijkers is er hier en daar nog wel wat te beleven, howel het geenszins te verglijken is met het pre-corona tijdperk.

Wanneer gaan we eindelijk eens een collecte houden om Tidak een nieuw toetsenbord cadeau te doen? >:)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Op 15 september 2022 10:12:20 schreef Tidak Ada:
Over Rosmalen gaan wat vage verhalen de ronde. Het is de vraag of we dat nog kunnen meemaken....

Ik zag net op TV dat er nu 300 asielzoekers in zitten / noodopvang Oekrainers. Dus dat is ook voorlopig een verloren zaak.

-edit- Het schijnt dat ze er barakken gebouwd hebben? Kan het zo snel niet vinden of ze nu in het autotron gebouw zitten of in de aan te bouwen/gebouwde barakken.

[Bericht gewijzigd door henri62 op vrijdag 16 september 2022 23:45:16 (20%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
bprosman

Golden Member

Volgens mij was dat een paar jaar geleden ook al zo maar zitten de asielzoekers een stukje verder op het terrein en niet in de hal zelf.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 17 september 2022 07:24:03 schreef bprosman:
Volgens mij was dat een paar jaar geleden ook al zo maar zitten de asielzoekers een stukje verder op het terrein en niet in de hal zelf.

Is dat het terrein links naast de ingang toevallig?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.