Wie heeft een Sony afstandsbediening RM-ED031 in de aanbieding?

Gisteren een "afdankertje" TV gekregen uit 2010, een SONY KDL-40NX700. Het toestel lijkt te werken maar zit vast op HDMi 4. De bijhorende afstandsbediening is aangevreten door batterijzuur.
Wie heeft een Sony afstandsbediening RM-ED031 in de aanbieding?

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 17 september 2022 22:12:27 schreef Arco:
https://nl.aliexpress.com/item/32813958941.html

Als je goed leest:

3. er zijn twee soorten afstandsbedieningen verkocht in deze winkel, een is de originele afstandsbediening. De functie is precies hetzelfde als je originele.
De andere is de universele afstandsbediening. Het kan in principe vervangen de originele afstandsbediening functie. Maar kan er zeer weinig knoppen die zijn verschillende. Gelieve zorgvuldig overwegen alvorens te kopen. Als je geest dit. Vindt u de originele afstandsbediening.


M.a.w., je weet niet wat je koopt.
Ik hoop dat er iemand is die zijn toestel heeft afgedankt en de remote nog heeft.

anders bij de kringloop kijken , die hebben vaak bakken vol afstandbedieningen , met een beetje geluk .........

komt gelukkig niet zo spits bij sony tv's net als philips. een tv ab van globaal rond die tijd werkt doorgaans ook al. soms wat speciale functies die je dan niet hebt. met de menuknoppen achter of aan de zijkant kom je er niet? je kunt bij sony av ingangen uitzetten zodat je niet steeds door de hele lijst ongebruikte ingangen heen hoeft. in het ingangen menu kun je die gedeactiveerde ingangen weer aanzetten.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Op 17 september 2022 22:51:23 schreef buzzy:
[...]Als je goed leest:

3. er zijn twee soorten afstandsbedieningen verkocht in deze winkel, een is de originele afstandsbediening. De functie is precies hetzelfde als je originele.
De andere is de universele afstandsbediening. Het kan in principe vervangen de originele afstandsbediening functie. Maar kan er zeer weinig knoppen die zijn verschillende. Gelieve zorgvuldig overwegen alvorens te kopen. Als je geest dit. Vindt u de originele afstandsbediening.


M.a.w., je weet niet wat je koopt.
Ik hoop dat er iemand is die zijn toestel heeft afgedankt en de remote nog heeft.

Je koopt aan de hand van de plaatjes. Die komen doorgaans wel overeen, anders kun je een refund vragen via Aliexpress zelf. Ik heb goede ervaringen met afstandsbedieningen via Aliexpress. Ik bestel er dan een paar met wat kleine verschillen, zodat ik ze heb liggen als ik een toestel opknap of er iemand een ab zoekt. Ik ben er nu even niet, maar zou kunnen kijken wat ik heb liggen. De kans is niet zo groot, heb meestal alleen wat van Philips, LG en Samsung op voorraad.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
GJ_

Moderator

Of je scharrelt ergens een oude Samsung S6 op en gebruikt die.

Ik werk in een kringloopwinkel en zal morgenochtend kijken of wij er 1 hebben.
M.V.G.
Mans

Mans

Op 18 september 2022 15:32:29 schreef GJ_:
Of je scharrelt ergens een oude Samsung S6 op en gebruikt die.

of een S4, heb ik vaker lol mee gehad op locatie :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
GJ_

Moderator

Op 18 september 2022 16:41:00 schreef testman:...heb ik vaker lol mee gehad op locatie :P

Werkt overal op: aico's, TV's (bv in kantines), videospelers :-)

Op 18 september 2022 16:54:37 schreef GJ_:
[...]Werkt overal op: aico's, TV's (bv in kantines), videospelers :-)

te warm in restaurant, hop airco lager, tv in kroeg te zacht, hop harder. pir in de wc's op 10sec zetten :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
RAAF12

Golden Member

Geluid uitzetten in de kroeg als ze voetballen kijken is ook een goeie :-)
Of met BT op de telefoon inbreken op de plaatselijke DJ tafel van een hotel en vervolgens je eigen muziek op het terras rond het zwembad draaien. Duurde wel een half uur voordat ze daar na het eerste ongeloof een oplossing voor hadden. Zelden zoveel lol gehad! https://www.palomablancahotel.com/es/?gclid=CjwKCAjwg5uZBhATEiwAhhRLHs…

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zondag 18 september 2022 18:07:57 (18%)

Beste Buzzy,

Ik heb naar aanleiding van uw vraag nog even in mijn voorraad gekeken. Ik heb nog een Sony RM-ED011 liggen.
Indien interesse dan verder per PM?

Mvg

Gijs.

Ik heb een gokje gewaagd en een afstandsbediening Sony RM-ED031 op het www besteld voor twee tientjes. Uiteraard is het geen origineel, maar een imitatie. Evenwel staat op de ab met grote letters RM-ED032. De indeling van de knoppen is gelijk aan mijn defecte RM-ED031. De gewone functies werken allemaal, ook de wat dieper gaande menu's, programmeren van de zenders, allemaal OK. De internetknopjes etc heb ik allemaal nog niet getest. Wat ik niet voor mekaar krijg, is het zichtbaar maken van de in het toestel ingebouwde manual. Daarvoor zit er een knopje i-MANUAL op. Als je daarop drukt gaat wel het rode TV lampje aan op de ab, net als bij alle andere toetsen, maar de manual verschijnt niet. Moet ik nog wat anders intoetsen of is de ab niet helemaal compatibel ,met de RM-ED031. Op de site van de leverancier staat het modelnummer wel in de lijst van de RM-ED032.
Wie weet het?