50PUS6703 chassis TPM18.6E LA PHILIPS verticale strepen

Hoi
Ik heb een LCD TV van philips welke verticale strepen geeft
Het geluid is ok
Als hij opstart begint hij rechts met een verticale band van 4cm over de gehele hoogte waarna links daarvan meerdere verticale lijnen opkomen
Het gaat om een 50PUS6703 chassis TPM18.6E LA PHILIPS
Hoe zeker kan ik zijn dat het aan het T-con ligt?

En indien het aan het T-con ligt is deze van ali betrouwbaar?
https://nl.aliexpress.com/item/1005002704325371.html?spm=a2g0o.ppclist…

Is er een oorzaak aan te wijzen waarom deze stuk gaan

Alvast bedankt voor info en hulp
Harrie

Een foto van het beeld zou helpen om te zien of het een TCon fout of een panel fout betreft.

Groeten, Ron.

Dat zou ik al gedaan hebben ware het niet dat de TV is aangeboden bij repaircafe en ik daar nu geen foto van kan nemen helaas
Zodra ik in de gelegenheid ben ga ik een foto posten
Ik ga nog wel een vergelijkbare beeldfout zoeken

Zonder verder het beeld gezien te hebben denk ik dat de fout niet in de TCON zit maar in het scherm zelf. TCON fouten manifesteren zich meestal over het gehele scherm.

Groeten, Ron.

Ik vermoed ook een panelfout, Row drivers defect. Al eens eerder gezien..

Straf... Vorige week precies hetzelfde toestel in de Recupelbak gekieperd...

Inderdaad twee row drivers in sluiting, met verbrande weerstanden op de panel printjes als gevolg.

Het wordt zielig met de panelen tegenwoordig...

Lijkt de laatste tijd met bepaalde panelen een probleem te worden??

@Beeldbuisje
Als ik het goed begrijp is het vermoedelijk einde oefening voor TV
Als ik hier ook verbrande weerstanden aantref op panelprint ligt het waarschijnlijk aan row drivers
En de TV is nog maar 3 jaar
Is er kans op coulance?

Zou je TV niet verder slopen, schade zichtbaar, kan je het wel shaken met coulance. Zou wel naar je verkooppunt gaan en reclamaties maken, dit is niet normaal!!

[Bericht gewijzigd door smd op maandag 12 september 2022 18:33:34 (36%)

Die klant heeft toen van TPV uit een fikse korting op een nieuw apparaat gekregen. De oude mocht gesloopt worden.

Dat verhaal was bij ons op de zaak (al 65 jaar zoiets Philips dealer). Dus in dit geval kon ik lekker los gaan :9~

Ik heb dan later gehoord dat dit toestel amper 600€ kostte. Koopt de man opnieuw een 55" van die prijscategorie.
Ik hoor later van m'n collega's van de leveringsdienst zeggen dat hij aan het mekkeren was dat zijn vorige SBR wel 25 jaar meeging. Ik had dan gevraagd wat die SBR 25 jaar geleden gekost had.

Voor klanten die voor een 55" niet meer dan 600€ willen uitgeven, doe ik 's avonds een smeekbede aan de goede heilige God dat die tv geen 5 jaar meegaat >:)
Zeg, wat willen ze nog...

Arco

Special Member

Voor klanten die voor een 55" niet meer dan 600€ willen uitgeven

Veel klanten kunnen niet meer als dat uitgeven aan een tv in deze dure tijd, da's niet echt uit vrije wil... ;)
Dat de beeldkwaliteit wat minder is, is begrijpelijk, Maar je mag wel verwachten dat 'ie een tijdje blijft werken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

recent een philips 43PUS7202/12" tpm17.3 uit de bak gehengeld, die een kapotte voeding had. 1 of andere beunhaas aan bezig geweest die had de elco's vervangen voor gewone van verkeerde waarden. terwijl 3 voedings ic's eruit lagen primair. stby voeding, led voeding en hoofdvoeding. of dat ineens is overleden of dat ie dat ook had gesloopt is de vraag. toestel van geen 5 jaar oud uit de 7000 reeks. miss dat een donor voeding ook nog eens aan komt waaien.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Philips technische dienst zegt dat tv's nog maar 5 of 6 jaar meegaan. Toen ik belde over een toestel met Android omdat GOogle de tv niet meer laat inloggen op de playstore.... En youtube app zegt: Deze actie is niet toegestaan!! Je dacht dus met Android een betere dan de concurrent te kopen maar je koopt alsnog een kat in de zak. Toestel was goedkopere 50 inch maar toen nog wel rond de 1000 euro. EN homaar dat Philips je dan nog iets aanbied, want je garantie is al lang verlopen. Philips glorie en duurzaamheid zijn iets uit het verleden...

*hier heb ik geen app voor nodig

Op 19 september 2022 21:57:10 schreef Bart64:
Philips technische dienst zegt dat tv's nog maar 5 of 6 jaar meegaan. Toen ik belde over een toestel met Android omdat GOogle de tv niet meer laat inloggen op de playstore.... En youtube app zegt: Deze actie is niet toegestaan!! Je dacht dus met Android een betere dan de concurrent te kopen maar je koopt alsnog een kat in de zak. Toestel was goedkopere 50 inch maar toen nog wel rond de 1000 euro. EN homaar dat Philips je dan nog iets aanbied, want je garantie is al lang verlopen. Philips glorie en duurzaamheid zijn iets uit het verleden...

Ik denk dat de tv wel wat ouder is dan 5-6 jaar.
Philips is niet het enige merk waarbij diverse apps niet meer werken, nagenoeg alle top merken hebben dat probleem.

pas vroeg een kennis om eens te kijken naar de tv. die wilde de viaplay app erop zetten maar installeren ging niet. ik zeg die tv is rond de 10 jaar, dat is je probleem, ga maar kijken voor een andere als je die app erop wilt. dat was vast niet zo, en zal wel simpel software instelling zijn dacht de kennis. maar 3 weken later stond er wel een nieuwe tv :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

JA maar zo gaan aleen maar software ontwikkelaars dan bepalen wanneer je levensduur van je tv ophoudt ? Fabrikant die al gauw de ondersteuning opgeeft om maar weer een nieuwe tv aan je te verkopen ? Terwijl een update je tv bruikbaar zou moeten houden worden bewust apps onklaar gemaakt. Dit staan we gewoon maar toe? Wanneer gaan we nou eens hier een zaak van maken??

*hier heb ik geen app voor nodig
maartenbakker

Golden Member

Het gaat vast niet alleen om de softwareontwikkelaars. Als er een GB minder geheugen in kan of een slappere processor, dan scheelt dat miljoenen euro's op de gehele productie.

Ik zou het geen slecht idee vinden als elke TV vanaf een bepaalde aanschafprijs, verplicht overgedimensioneerd of upgradebaar gemaakt moet worden.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 20 september 2022 13:13:00 (30%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

IK vind het toch jammer dat ook Philips firmware updates nu niet meer terug te draaien zijn. Zo kan je een nieuwere firmware dus ook niet terugzetten naar een oudere modelversie. Dat kon bij de eerdere modellen nog wel (QFU Series bijv). DUs als je al een nieuwere of andere firmware erin zou kunnen krijgen dan kun je dus niet meer terug naar de oude en heb je zelf je tv om zeep geholpen..en geloof me zelfs gewone updates hebben dat al soms gezien de verhalen hier..

*hier heb ik geen app voor nodig

Als de apps geen update meer krijgen kun ej altijd nog een goedkope mediaplayer aanschaffen, die zijn niet duur en de meeste apps kun je er op zetten zonder problemen, mijn ervaring is dat die dingen vaak beter werken dan de apps van de tv zelf.

Op 18 september 2022 10:23:20 schreef Arco:
[...]
Veel klanten kunnen niet meer als dat uitgeven aan een tv in deze dure tijd, da's niet echt uit vrije wil... ;)
Dat de beeldkwaliteit wat minder is, is begrijpelijk, Maar je mag wel verwachten dat 'ie een tijdje blijft werken...

Ik vind dat als je als klant geen 55" kunt betalen, dat je dan geen 55" moet willen hebben! Die ellendige hebzucht van tegenwoordig komt me echt de strot uit! Ben het dan ook wel eens met beeldbuis je: dat gedrag mag best wel eens afgestraft worden.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
maartenbakker

Golden Member

Het punt is dat die klant dus WEL een 55" kan betalen, anders had hij hem niet gekocht. Komt het niet neer op dat fabrikanten geen te lage prijzen voor spullen zouden mogen rekenen, of eignelijk dat ze geen te slechte spullen zouden mogen leveren? Dat is al een klein beetje realistischer maar zal ook voeten in aarde hebben.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@maarten ik ben het met je eens dat er een hoop brakke zooi verkocht en dat het voor mijn gevoel ook express gedaan wordt.

En ik erger me ook aan de weggooi mentaliteit tegenwoordig.

De mensen zijn te besodemietert om even de moeite te doen om eens verder kijken of iets te redden valt nee hoor ze rennen gelijk naar de winkel want ja de buren hebben ook een nieuwe.

Daarom ik ben het ook eens met Mnm(tm)de mensen willen tegenwoordig zo graag meedoen met de rest v.d meute om lekker iemand de ogen uit te steken (liefst voor weinig) dat ze van alles kopen nieuwer liefst nog nieuwer en dan lopen mekkeren dat het niet zolang meer meegaat.

Ik krijg hier ook regelmatig te horen waar kijk jij naar?

Mijn antwoord steevast deze is al 22 jaar oud en overleeft de troep die jullie in huis hebben en blijft zolang die het doet.

Off topic

Overigens merk ik dit niet alleen met tv's en elektronische apparatuur maar speelt dit ook in de auto industrie ( stel je voor dat jouw auto ouder is dan die van de buren. :S

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Hoe meer de overheden roepen over milieu en klimaat en duurzaamheid, hoe slechter het gaat met de levensduur van de apparaten. Vroeger sprak men er niet over en de dingen gingen 15 tot20 jaar of langer mee. Nu veranderen de standaarden continue en kan je niet anders dan volgen...

It's fun to finally find the failure!

In de jaren 80 en 90 had je de zogenoemde "Tech" merken. Frontech, Protech, Multitech,... . Als je in die tijd niet vermogend genoeg was om een tv toestel te kopen, kocht je of tweedehands, of je kocht zoiets. Ging dat na 5 jaar kapot, pech en weg. Het kostte ook niks.

Zat je beter bij kas, kocht je Philips, Panasonic, Loewe, Sony,... noem maar op. Je had in principe iets degelijks in huis dat sowieso tien jaar meekon. Desnoods met een reparatie, maar reparatie ging in principe altijd bij die merken. Zo kon je als consument tenminste kiezen voor iets duurder, maar sowieso degelijk.

Ik weet vandaag niet meer welk merk ik moet aanraden om tien jaar gerust te zijn.

Omdat ik zelf graag ook iets meer betaal, maar kwaliteit in huis wil halen baal ik daar ook enorm van.

Precies wat Tele@ReVision vermeldt: vroeger was duurzaamheid/repareerbaarheid prioriteit. Tegenwoordig is verbruik en prijs prioriteit. Wat ik niet begrijp is dat er nu EINDELIJK eens geen Europese wet komt die stelt dat toestellen minstens tien jaar horen mee te gaan. Dat er net zoals vroeger onderdelen beschikbaar moeten zijn.
En ook niet na vijf jaar een commercieel voorstel omdat er geen onderdelen te krijgen zijn. Dat gebeurde vroeger eigenlijk nooit.

Ik zat net op een ander forum een review + comments te lezen over de nieuwste iPhone 14. Dat kost wat, maar dat zijn één van de weinigen die hun smartphones toch zeker 5 jaar theoretisch en praktisch laten meegaan. Dat kost natuurlijk het geld.
Toch heb ik een haat-liefde verhouding met die mannen. Ze zijn perfect repareerbaar, maar door softwareblocks enkel door gecertificeerde centers doenbaar. Verschrikkelijke mentaliteit.

maartenbakker

Golden Member

Aswo had in de aanbiedingsmail van afgelopen week een apparaatje staan dat een aantal softwareproblemen van Apple kan omzeilen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."