Sunny Boy SWR2000 Fehler EEPROM

Goede morgen,

Deze omvormer heeft van eind 2019 tot heden niets meer geproduceerd ,
aangezien deze uit het zicht op een zolder hing heeft men het nu pas opgemerkt.Ik heb de Dc spanning nu aangesloten via scheidingstrafo -
variac - bridge - elco' , en ook de 220v ac verbonden. Bij het opstarten branden voor ongeveer 5 sec de 3 led's , daarna enkel de gele en het starten
van de countdown , gevolgd door een Fehler eeprom . De opgeslagen data wordt
wel nog weergegeven maar het produceren start niet ( status fehler ).
Weet iemand wat hier mogelijk nog aan te doen is ?
Alvast bedankt

Arco

Special Member

Als je hem in 3 jaar tijd niet gemist hebt, doet 'ie schijnbaar toch bijna niks, kun je beter opdoeken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Zelf iets aan doen lijkt me lastig.
Ik zou deze optie niet kiezen.

Ik weet dat SMA ongeveer 10 jaar geleden was begonnen met het opzetten van een enorme service-tak in Duitsland, waar ze hun eigen omvormer servicen en updaten.

Dan heb je nog het bedrijf Interpaul B.V. in Waddinxveen.
Die repareren vele merken omvormers.
Ik ben er twee jaar geleden geweest. Indrukwekkend wat daar gebeurt.
Ze hebben veel ervaring.
Je kan ze op zijn minst om advies vragen.
Misschien is het een bekende fout, en kun je goedkoop geholpen worden.
Mail me, en ik kan je het emailadres van Interpaul sturen. Dan kun je zelf advies inwinnen.
Zij kopen trouwens ook omvormers in voor onder andere reserve-onderdelen.
Ze verkopen ook gereviseerde omvormers. Heel veel merken en types hebben ze op voorraad.

Er ist wieder da...

Interpaul is momenteel op vakantie tot 3 oktober , ik heb een gelijkaardig
bedrijf gecontacteerd in Wevelgem maar ze hadden geen ervaring met een
eeprom fehler bij een Sma toestel. Volgens Sma service in Mechelen is het lastig om nog aan onderdelen of nieuwe omvormers van Sma te komen . Misschien ga ik toch nog wachten op een advies van Interpaul .

[Bericht gewijzigd door billy1982 op zondag 2 oktober 2022 09:40:23 (11%)

Ik heb paar jaar geleden eens een Goodwe omvormer bekeken.
Printopbouw, kwaliteit, mechanische opbouw.
Ik ben er geen fan van....

ik zou idd wachten op Interpaul.

Er ist wieder da...
joopv

Golden Member

Ik zie dat die SWR2000 ca. 20 jaar oud is. Zo'n EEprom heeft toch een eindige levensduur?
Gewone uv-eprom's kregen / krijgen ook last van bitrot na een paar decades.

Als je die data zou kunnen kopieeren uit een werkende SWR2000 zou je deze wellicht weer aan de gang kunnen krijgen.

Met een nieuwe eprom (meet de juiste data) zou hij best wel weer eens kunnen werken. Kan zelfs een eprom zijn uit een gelijke omvormer die total-loss is bijvoorbeeld.

Er ist wieder da...