Lichtmis 2022

bprosman

Golden Member

Op 17 september 2022 19:49:07 schreef henri62:
[...]
Is dat het terrein links naast de ingang toevallig?

Klopt.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Twijfel nu toch ook heel sterk.
Een rit van 1.5 uur enkele reis en het weer zit zo te zien ook niet erg mee :-(

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 15 september 2022 11:07:44 schreef jan hoeve:
Even ter verduidelijking , de ROM wordt georganiseerd door de VERON AFD. MEPPEL. Wij zitten als afd. al jaren bij de Lichtmis met vergaderingen e.d.
en ook al jaren met de markt, antenne metingen etc. , is hier ook ontstaan. De Lichtmis is aan de A28 , afslag 22.Als de markt wordt gehouden is dat altijd de vierde zaterdag in september.

Is niet geheel waar Jan, een aantal leden van de Stichting ROM zijn lid van veron afd. Meppel. De stichting is een op zichzelf staande organisatie, en zijn in geen enkel opzicht verbonden aan de Veron.

Dit ter verduidelijking, niet om iemand af te vallen of iets dergelijks.

Traditioneel is het meestal lekker weer tijdens de ROM, hier hopen we nu ook op.

Vriendelijke groetjes,

R. Kikkert
Voorzitter Stichting ROM

pietplof

Golden Member

Zoals het er nu uitziet is een waterwerend jasje/regenscherm zeer aan te bevelen
En een beschut koffie leuterhoekje ook niet verkeerd.

festina lente
Henry S.

Moderator

85% kans op regen na 12 uur.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
pietplof

Golden Member

In plaats van ,,kans" zou ik opteren voor ,,risico.

festina lente

In de vorm van buien. Gewoon tussendoor lopen dus.

Ik blijk het te kunnen redden, dus als het niet continu regent dan ga ik. Eindelijk weer een keer een grote markt!

Koffie om.. 10:30?

If you want to succeed, double your failure rate.
pietplof

Golden Member

Dan moet ik tegen 09.00uur vertrekken en dat op zaterdag

festina lente
If you want to succeed, double your failure rate.
blackdog

Golden Member

Hi,

En nu maar hopen dat het morgen geen teringweer is...
Thermoskan hete koffie mee, dan trek ik het wel even denk ik.

Het wordt en miezerige dag, 12 tot 15C° nou lekker dan. :-)

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Blijven er meer koopjes voor ons over Bram!

If you want to succeed, double your failure rate.
Thevel

Golden Member

Ik ga morgen met een collega ook ff kijken, het is voor mij een pokke eind rijden dus ik hoop dat het de moeite waard is.
Ik ben benieuwd...

miedema

Golden Member

Tot straks op de Lichtmis!
Volgens de buienradar blijft het nét droog.... (In elk geval de eerste uren...)
10:30 koffie is een prima idee.

groet, Gertjan.

pietplof

Golden Member

Het ontbijt plus de volkskrant en het dvhn zijn gereed om geconsumeerd te worden.
Nu zwager hardhandig wekken.

Zie jullie zo.

festina lente

Ik ben er rond 9:30. Dan doe ik een rondje en dan is 10:30 de (eerste) koffie. Bij (miezer)regen zal het wel druk zijn binnen...

If you want to succeed, double your failure rate.
help

Golden Member

Al weer thuis na een bijna thuiswedstrijd (25min auto) het weer viel alles mee, al had het buitje niet nodig geweest ...

De buit is klein maar was leuk om na lange tijd weer eens een markt te bezoeken.
een tiental 20cm DIN rails
een vijftal draaispoelmeters, en een viertal 'duimwiel' schakelaar om wat mee te experimenten voor escape spellen (bijvoorbeeld een digitaal code slot met analoge look & feel)

dijkmane

Golden Member

ben er even overheen gelopen, het was rond 1030u net droog geworden.
niets meegenomen, had ook niet echt iets nodig, maar kwam ook niets leuks tegen.

paar lege kramen, maar overal was het toch best een redelijke drukke opkomst.

In no Sense, Nonsense
KGE

Golden Member

Ik heb deze keer maar overgeslagen, had geen zin om te gaan kleumen.

Binnenkort ook Eelde (8 okt), overdekt en met een vlooienmarkt erbij.

Thevel

Golden Member

Ik ben ook weer terug (ik was er samen met een collega), het was een end rijden en op de heenweg hebben alleen maar regen gehad maar toen we bij de markt aankwamen was het gelukkig droog.
De markt vond ik best wel de moeite waard en heb er voornamelijk wat losse onderdelen gekocht.

Ik kwam pietplof (hij droeg een naambordje) tegen, zijn broer was er ook en we hebben samen een tijdje op een bankje zitten babbelen (uiteraard over elektronica :) )

Toen we weer weg gingen begon het weer te regenen en de hele terug reis hebben we regen, regen, en nog eens regen gehad....

Ook weer terug, na de bui geen regen meer in het noorden en op de markt ook weer droog, inderdaad mooie markt, meeste bezoek kwam laat op gang maar tegen de middag mooi druk.

buit zie foto: in het envelopje een paar tweedraads duoleds.

[Bericht gewijzigd door rwk op zaterdag 24 september 2022 16:31:21 (16%)

miedema

Golden Member

Eindelijk weer een Lichtmis! Ik had er naar uitgekeken, en het was als vanouds.
Leuke spullen en leuke mensen :-)

Volgens de buienradar lag de regengrens net boven Zwolle, en inderdaad, na een tocht door de regen werd het na Zwolle, maar vóór de afslag naar de Lichtmis droog. En dat bleef het de eerste uren ook.

De lichtmis aan het begin van de dag:
https://www.miedema.dyndns.org/co/2022/IMG_5678_Overzicht_Lichtmis_2022-600pix.jpg

Er bleken flink wat kramen leeg gebleven. Waarschijnlijk handelaren die het weer niet zagen zitten. Maar dat weer viel wel mee. En er waren flink wat kramen van verenigingen en particulieren, met de bijbehorende leuke prijsjes.

De buit na m'n eerste rondje:
https://www.miedema.dyndns.org/co/2022/IMG_5679_Lichtmis_2022_buit_na_1e_ronde-600pix.jpg

Geen idee wat er in die 10MHz GPS clock zit, maar ik kreeg hem bijna voor niets :-)

Verder samen rondgelopen met flash2b.
Het was gezellig met flink wat CO'ers: Blackdog, 575, Pietplof, Henry S., Jochum, Haasje93 en wie ik verder nog vergeten ben.

De buit aan het eind van de dag:
https://www.miedema.dyndns.org/co/2022/IMG_5683_Lichtmis_2022_buit_eind_van_de_dag-600pix.jpg

De mooiste buit is die HP 436A Power meter, compleet mét sensor probe en kalibratie verzwakker. In tegenstelling tot de Marconi power meter, die kwam (natuurlijk) zonder probe. Maar was daarom ook voor héél weinig. Naar verluidt zou de HP probe ook op die Marconi moeten werken :-)
Kortom, weer genoeg uit te zoeken, te testen en (waarschijnlijk) te repareren :-)

groet, Gertjan.

bprosman

Golden Member

En weer een mooie Delta er bij :)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
miedema

Golden Member

Yep. Dat kon ik niet laten :-). En deze Delta is helemaal gaaf. Dat is tegenwoordig best bijzonder.
Ik gebruik die Deltaatjes nog steeds regelmatig. Dus deze is welkom :-)

Overigens stond er ook een "dikke" Delta: E030-10, een 30V /10A lineaire voeding. Die stond er eind van de dag nog. Kennelijk wil zo langzamerhand niemand meer zo'n bakbeest hebben....

groet, Gertjan.

Tidak Ada

Golden Member

Helaas waren 3000 km wat veel om naar de lichtmis te komen, maar het weer is hier tot nog toe beter.

Overigens waren de > 300 km hier te lande voor een beursje, gisteren, ook wat veel, zonder aanwezige CO-ers

Volgende beurs beter dus….(Nee, ook de DVRA niet)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

Bijna droge lichtmis gehad, het weer viel wel mee. Relatief veel gezeten, maar uiteindelijk een kleine buit verzameld.

-Noval voetjes voor m'n B3X95U (uit de kringloop) restauratie, grote Dails, chassisdelen voor geisoleerde banaanstekers (PL) :P

-HF experimenteerprinten, GU50 buizen met voet

-Diverse coax met N (en sma) connectors

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.