Kaart velleman K8061

SIMUL

Golden Member

Een vraagje , Mag ik die kaart ook gebruiken aangesloten op een gestabiliseerde voeding van 12 volt , ze beschrijven wel een niet gestabiliseerde voeding PS1208 aan te sluiten . Ik zou de kaart niet graag naar de vaantjes helpen . Heb deze op de kop kunnen tikken en nu even tijd om er echt mee te beginnen. Met dank

fred101

Golden Member

Ja zolang hij minimaal maar 300 mA kan leveren.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Stabilisatie kan nooit kwaad.
Het is wel iets duurder, en niet altijd nodig.

Een ongestabiliseerde voeding levert doorgaans een hogere spanning bij lage belasting. En geeft dus eerder problemen dan een gestabiliseerde voeding. Die K8061 heeft daar blijkbaar geen probleem mee.

Lambiek

Special Member

Op 26 september 2022 11:15:28 schreef SIMUL:
Een vraagje , Mag ik die kaart ook gebruiken aangesloten op een gestabiliseerde voeding van 12 volt ,...

Je kunt welke voeding dan ook gebruiken, als het maar 12VDC is. Dus een gestabiliseerde voeding is prima.

Ik zou de kaart niet graag naar de vaantjes helpen . Heb deze op de kop kunnen tikken en nu even tijd om er echt mee te beginnen. Met dank

Let er wel op dat je de plus en min niet verwisseld, ik weet niet of de kaart tegen ompolen beveiligt is.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
SIMUL

Golden Member

Iedereen hartelijke dank , ik mag nu gerust zijn .