Milwaukee M18 CN16GA Nagelpistool (op accu), print defect

Hier druk bezig om een Milwaukee M18 nagelpistool weer leven in te blazen.
Ik ben bang dat ik voor nu even strand bij het beveiligingsprintje.

Op dit kleine printje lijken 2 Hall sensoren te zitten.
Voor zover (juist) af te lezen:

H1: 41R 350
H2: 43R 133

Online kan ik deze componenten niet vinden. Hierdoor kan ik ook niet kijken of het alleen een schakelende HALL sensor is of een met PWM output betreft.

Sensor "H2" is gesneuveld (behuizing is defect en er komt geen mogelijke output uit op pin 3).
Sensor "H1" lijkt goed.

Hoe nu verder?
Een soortgelijke hall sensor bestellen (teveel keus...) en dan uitwisselen? Vind het lastige te bepalen welke te moeten bestellen.

Veiligheidsprint:
1 Hall sensor is voor de detectie of de machine rust op het materiaal en je niet als een pistool aan het schieten bent zeg maar (magneet die de sensor activeert bij indrukken op werkstuk).

de andere hall sensor ziet of de motor nog draait (meedraaiend magneetje op meenemer). De motor zorgt ervoor dat alles op veer voorspanning komt te staan.

(offtopic, d.m.v. de met stikstof gevulde hulpcilinder zorgt ervoor dat een nagelpistool op accu zo krachtig kan zijn).

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ah Top!
Lijkt er inderdaad veel op!
Ik ga kijken waar ik deze componentjes kan bestellen.
En hopenlijk doet alles het dan weer.

Het heeft even geduurd maar de componentjes zijn bijna binnen (2 van de 2).
Hou jullie op de hoogte!

Component vervangen (Dank Arco voor de tip!!) , print schoongemaakt en voorzien van laklaagje.

De machine registreert weer de magneet en geeft de machine "vrij" om te gebruiken (ook te zien aan de verlichting die 'aan' gaat).

Helaas blijk de hulpcilinder ook zijn druk verloren te hebben.
Dit word vervolgd, al denk ik dat de elektronica techneuten dit niet zoveel interesseert 8)7