Dat maakt het duidelijker.
De eerdere antwoorden waren correct;
Als de afscherming maar op 1 zit maakt welke draad (kleur) als hot of welke als cold toegepast wordt elektrisch niet uit.
Als het maar aan beide kanten van de kabel hetzelfde is, anders raakt het signaal uit fase, wat niet netjes is en soms een probleem kan vormen.
De connector shell (en patchpanelen etc.) laat ik altijd zweven, je wilt niet dat er onnodig iets onverwachts met de stroom door de afscherming gebeurd als hij een 19" rack of vloerplaat aan (een andere) PE raakt oid.
Maar hier bestaan verschillende filosofieën, ook afhankelijk van de context. Naast een 500 kW AM zender zullen de prioriteiten anders liggen, daar heb ik geen verstand van.
Voor de gebruikelijke fantoomvoeding maakt de fase niet uit, de DC stroomkring bevind zich tussen het signaal en de afscherming, maar er zijn asymetrische fantoom systemen (geweest, buiten de PA / studio wereld, denk aan camera's, portable recorders e.d.) waar het wel uitmaakt. Dit voor een mogelijk wat overdreven volledigheid.
Als er een witte draad is gebruikte ik die altijd als hot, dus pin 2 of de plus. Maar bij reparatie van een kabel moet men altijd even kijken hoe de andere kant aangesloten zit. Al is het maar als sanity check, vooral bij oude (< 1990) kabels en apparatuur kwam je soms wilde dingen tegen. In dit geval lijkt het logisch de kleuren van de jacks over te nemen, dan blijft de multikabel samenhangend.