Miele W 314

Je kan beter eerst de spoelen van ventiel afhalen (met platte schroevendraaier) en met een punttangetje de ventiel opendraaien. Kan je rubbers controleren zowizo. Moet aanvoelen als fietsband rubber, lekker soepel.

Beste EricN.

Door het door u gestuurde TI van de Miele door te lezen ben ik er achter gekomen waardoor het rode waterkraantje led kan gaan knipperen.

Mijn vrouw gebruikt geen voorwas en/of wasverzachter.

Na de hoofdwas neemt de machine opnieuw water via de voorwas inlaat om de water temperatuur te verlagen voordat het wordt afgepompt, wanneer dit vullen te lang duurt gaat de led knipperen.
Bij de 4de spoelgang neemt de machine water via de voorwas inlaat en gelijktijdig via de wasverzachter inlaat, dus via 2 bakjes tegelijk ook hier weer wanneer dit vullen te lang duurt gaat de rode led knipperen.

De voorwas invoer was bij onze machine te laag, de gaatjes van de bak schoongemaakt de hevel dop en pijpje van de wasverzachter inlaat verwijdert zodat het water direct naar de trommel gaat.
Hierdoor is het probleem opgelost.

Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om te weten hoe de programma afloop is om van daaruit de oplossing te vinden.

Nogmaals dank zij Eric en zijn TI is het gelukt Mijn dank hiervoor.

Is een geluks oplossing, probleem zit echt in je ventiel...

Ik vrees er ook voor. Ik treed @smd hier bij. Vermoed dat het terug gaat komen maar gezien je het probleem gelocaliseerd hebt (lui voorwasventiel) is dit euvel niet erg. Met een 3 voudig ventiel van een paar euro is de zaak opgelost. Maar zolang het uithoud wens ik je nog veel wasplezier en een tevreden vrouwtje.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

En natuurlijk sla ik goede raad niet in de wind.

Vandaag het nieuw inlaatventiel geplaatst machine werkt weer als vanouds.

Heren bedankt voor het geduld en de info.

Topic verder sluiten.

Komt alarm zeker niet meer terug!!