AEG stoom oven KSE892220M gaat volledig uit tijdens opwarmen

Onze oven een AEG model KSE892220M type 72D L F 08 A G. gaat opeens tijdens het opwarmen volledig uit.

De ene keer probeert de oven zichzelf weer 'op te starten' om weer uit te vallen als deze te (blijkbaar) te warm is.

Als je wacht gaat de oven gewoon weer aan (display) en kun je alles weer bedienen. Tijdens een reinigingsprogramma gaat de oven ook volledig uit zodra het verwarmen is begonnen.

De oven wordt wel warm, dus ik denk dat de verwarmingselementen wel werken en de ventilator achter in de oven draait ook.

Zit er ergens een thermostaat ofzo die niet meer lekker werkt?

(er valt geen groep uit o.i.d. het is enkel de oven)

I'm not a complete idiot, some parts are missing.

Normaalgezien mag een overtemperatuurbeveiliging de koelluchtventilator niet stilleggen. Maar om zekerheid te hebben zou een schema handig zijn.

Mijn eerste gedacht is eerder de tny/lnk die begeeft. Dat ic dat je in je droogkast vervangen hebt. Niet altijd gaan ze er dramatisch uit met een kortsluiting. Soms vallen ze stil bij warmte.

Toestel open en de print (regio waar dat ic zit) opwarmen met de haardroger. Valt hij uit dan heb je prijs. Je kan ook wat wachten tot we het schema eens bestuderen en andere mogelijkheden bekijken.

Verbrande aansluigen kunnen ook. Visuele inspectie van gans de bekabeling.

Edit:. Er is een limiter (F2) in serie met de netspanning. Nakijken of die open gaat.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Hoi EricN, bedankt voor het schema, waar tover je die zo opeens vandaan? Ik kon 'm niet vinden in ieder geval. (Zegt meer over mij denk ik ;-) )

Ik had de oven uit de keuken gehaald, verlengsnoer aan de aansluiting onder de keuken. Alles nagekeken, zag er goed uit. Haal mijn multimeter, kom terug. oven uit... hmm.

Lang verhaal kort. de aansluiting (wcd) onder de keuken was gaar, geen idee hoe. In ieder geval de boel opnieuw aangesloten. Nieuwe bedrading getrokken vanaf de meterkast en alles werkt weer.

Bedankt voor de hulp natuurlijk.

I'm not a complete idiot, some parts are missing.

Zo eenvoudig kan natuurlijk ook. Eind goed al goed. Bewaar het schema voor later, je weet nooit.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

zo de knetters!! Dus mazzel gehad!! Is je stekker nog in tact??