Siemens kookplaat EX775LEC1E/02 start niet op

hallo, onze inductie-kookplaat dateert van januari 2017. Deze werkte steeds voortreffelijk, maar start sedert een 2-tal dagen niet of moeilijk op. Stroomvoorziening is ok, blijkbaar is het dus de touch-startknop die het niet meer doet. Na wat proberen lukt het soms wel, maar nu dus helemaal niet meer. Suggesties wat het probleem kan zijn? Alvast dank.

Er is een reeks met vervagende touchgevoeligheid. Er is hier 36 maanden waarborg op wegens erkend probleem. Is het stilletjes aan erger geworden? Lukt het na frustrerend hard en veel drukken? Best is om contact op te nemen met BSH en daar te onderhandelen. Mss lukt het je om waarborg te krijgen wegens fabrieksfout. Indien niet dan zou ik je leverancier raadplegen en onderhandelen voor herstelling met serieuze tussenkomst. Vandaag nog zo 1tje gehad. Die was gelukkig nog net geen 3j.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

hallo Eric, dank voor je antwoord. Het is dus geen alleenstaand probleem. Ik veronderstel dat er een andere module in moet? Enig idee of het voor een doe-het-zelver mogelijk is en waar zo'n module eventueel te vinden is?

Zulk een module is een dure aangelegenheid, vandaar mijn voorstellen. Technich gezien is deze herstelling heel eenvoudig. Schroefjes van de glazen bovenkans los, afnemen en dan is het gewoon wisselen. Heel basic. Ik raad je dit af gezien er volgens mij veel goedkopere opties zijn. Aan jou de keuze natuurlijk. Allereest moet je natuurlijk zeker zijn dat jou toestel/model tot deze problemenreeks behoort. Een telefoontje lost veel op, ook qua kostenplaatje/tussenkomst.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Vraagje aan Ericn
Welke goedkopere oplossing bestaat hier voor dit probleem ?

1. Hoe oud is de plaat?
2. Is het de "slechte serie" module met touch probleem of is er bij jou wat anders ad hand?
3. Er is 3 jaar waarborg
4. Ik heb geëxperimenteerd met de rubbere touch kontakten te vervangen door metalen. Werkt deels maar niet bevredigend daar het probleem complex is. Moest je in een positie terecht komen waarbij het geen rol speelt en een risico op nog erger maken niet erg is dan kun je die optie nog proberen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Wij hadden een vergelijkbaar probleem met onze IQ700 kookplaat. De gouden tip vonden we op een forum. Heb binnen deze site de oplosding geregistreerd op de volgende pagina:

https://www.circuitsonline.net/forum/view/155481

Hopelijk kan dit iemand helpen!