Einde Radiovlooienmarkt Rosmalen?

Die markt is ondertussen bijna al twee jaar op een rij niet meer geweest, moet ik er van uitgaan dat die helemaal niet meer komt?

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!
Henry S.

Moderator

Op 7 februari 2022 22:53:47 schreef AWDebiel:
Die markt is ondertussen bijna al twee jaar op een rij niet meer geweest

Daar is een reden voor. En doe er nog een jaar bij, de laatste was in 2019.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 7 februari 2022 22:56:48 (12%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Corona gaat vooralsnog een mooiere toekomst tegemoet dan radiovlooienmarkten.

pietplof

Golden Member

Eigenlijk verwacht ik dat niet.
Als corona door toenemende immuniteit dan wel door een jaarlijkse vaccinatie,vergeljkbaar met de griepprik, onder controle is, is hervatting mogelijk.

Afgelopen weekeinde was er een klokkenbeurs in Houten en dat evenement is redelijk vergelijkbaar met een radiomarkt.
Met een aantal maatregelen ging darpt gewoon door.

Ook kunnen weer gewone vlooienmarkten hun doorgang vinden begreep ik.
En Beetsterzwaag is nog steeds niet gecanceld en Friedrichshafen evenmin.

Houd moed.

festina lente
Tidak Ada

Golden Member

Dit lijkt vooralsnog nog wel door te gaan (Ex-Jutberg):

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 8 februari 2022 10:43:39 (13%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Op 7 februari 2022 22:53:47 schreef AWDebiel:
Die markt is ondertussen bijna al twee jaar op een rij niet meer geweest, moet ik er van uitgaan dat die helemaal niet meer komt?

Zowel de situatie in maart als het overheidsbeleid zijn onduidelijk; het is dus logisch dat de organisatie voorlopig eieren voor zijn geld kiest want zou je ervoor kiezen om wel wat te organiseren dan blijft dat financieel een gok. Zoals de NVHR er nu voor kiest om het jubleumweekend uit te stellen naar eind september lijkt dat een nog op het randje veilige keuze tenzij de regering een nieuwe golf van iets gevaarlijkers dan omicron verwacht en na 3 jaar opeens besluit om vooruit te gaan regeren in plaats van achteraf. Ik bedoel maar, er is geen 100% zekere manier om iets te organiseren en niet achteraf failliet te gaan, want dat is bij een grote beurs met een kleine organisatie wel een risico.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik hoop zeker dat ie wel weer terug komt.

Als organisatie snap ik het wel. Met het huidige beleid is het eigenlijk financieel niet te doen. Je kan er geen pijl op trekken, maar gaat wel verplichingen aan mbt huur zaal en alle andere bijkomende kosten.

(Bijna) niet te verzekeren of financieel in te dekken.

In het buitenland zijn bv wel wat evenementen, toevallig laatst nog tickets gekocht. Daar had de organisatie bewust gegokt om het evenement wel door te laten gaan, maar bij annulering krijg je 90% terug. 10% ben je gewoon kwijt, dat gebruiken hun om het risico financieel te kunnen behappen.

Tidak Ada

Golden Member

Heb net de camping in Scherpenzeel gereserveerd. Die kan in geval van niet doorgaan gratis geanuleerd worden.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Nu die randdebielen in Den Haag eindelijk begrijpen dat er nooit een einde zal komen aan de Communistische Kuch: kan ik er nog van uitgaan dat we dit jaar nog een Radiovlooienmarkt krijgen in Rosmalen of zal dat pas weer volgend jaar zijn?

[Bericht gewijzigd door AWDebiel op donderdag 17 februari 2022 20:54:11 (11%)

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

kan ik er nog van uitgaan dat we dit jaar nog een Radiovlooienmarkt krijgen in Rosmalen of zal dat pas weer volgend jaar zijn?

Nee, er moet eerst gecarnavalt worden, waarna alle ziekenhuizen natuurlijk weer vol liggen.

Op 17 februari 2022 21:39:03 schreef Ex-fietser:
[...]

Nee, er moet eerst gecarnavalt worden, waarna alle ziekenhuizen natuurlijk weer vol liggen.

https://i.fok.nl/s/emo.gifhttps://i.fok.nl/s/emo.gifhttps://i.fok.nl/s/emo.gif______!

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!
pietplof

Golden Member

AWDebiel; naar ik mag aannemen kost het goed voorbereiden van deze grote beurs zeker enige maanden.
Bovendien moet de ruimte in het voormalige autotron maar net beschikbaar zijn.

Stel dat de organisatie het toch zou proberen en dan zou b.v oktober kunnen ( na de zomer) moeten ze dan binnen 6 maanden weer een organiseren?
Lijkt mij wat onlogisch zodat ik denk dat de volgende rosmalen gewoon in maart 2023 doorgaat tenzij er weer een andere vervelender coronavariant de kop opsteekt.

festina lente

Op 17 februari 2022 21:39:03 schreef Ex-fietser:
[...]

Nee, er moet eerst gecarnavalt worden, waarna alle ziekenhuizen natuurlijk weer vol liggen.

Ja, met comazuipers ;)

Lang geleden dat ik nog naar een elektronica/radiobeurs ben geweest. Kan me Rosmalen nog wel herinneren. Moet toch weer een keertje gebeuren. (Maar dan wel zonder al die belachelijke maatregelen)

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Rosmalen 2023 wordt denk ik afgelast en komt mogelijk niet meer terug. Te duur de hal te verwarmen, verzekeringen, etc. flink omhoog. Minder bezoekers door hoge parkeergelden en hoge entree. Hal zit nu vol met asielzoekers.
Stel voor om het later in het jaar te doen zonder verwarming en in een paar grote feesttenten b.v. op de wielerbaan in Heusden of sportpark met voetbalvelden. Zit niet in het bestuur en ben geen lid maar er zal wel iets bedacht worden.

pietplof

Golden Member

Pa0fmy; Is deze mededeling een mening, een voorgevoel, een weetje?
Wellicht is het ietwat verstandiger de medelingen van de organisatie af te wachten.
Ik blijf hoopvol.

festina lente

Vanmorgen gehoord op de radioronde van PI4GAC. Dit is bijna zeker. Ook Circuit on line en Veron Den Bosch gaan de inkomsten missen. Ook die hebben geen verkoop meer van oude meuk en missen inkomsten voor onderhoud en duurdere stroomkosten relaiszender. Het verhaal moet hier nog terug te luisteren zijn maar je moet even zoeken waar het zit https://www.youtube.com/watch?v=aDUKV8JfkpQ

Voor verkopers is het ook nodig dat de bus en aanhanger achter de stand staat. Rosmalen was hopeloos, alles op een klein karretje heen en weer sjouwen. Meppel bijvoorbeeld is veel beter. Zeker als je zo'n stand van 12 meter hebt is het anders niet te doen.

Wel is droog staan fijn, een grote tent, of meerdere, is perfect. Die zijn gewoon te huur, ook met grote opening voor bus en aanhanger.

Bladel heeft best een mooi veld voor zoiets. Misschien zijn elders nog grote hallen? Oude industrie, zoals je in Eindhoven had?

maartenbakker

Golden Member

Het zou er ook aan kunnen liggen dat ze, bij het laten doorgaan, tegen standhouders oplopen die betaald hebben voor 2019 en niet nog een keer willen betalen voor 2023.

Let wel, ook dat is een geluid uit de wandelgangen.

Ik hoop van harte dat er in maart 2023 weer gewoon een beurs is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De Heuvelen is een mooi veld in Nieuwkuijk en is op loopafstand van Den Bosch. Tegen het einde van de vakantie stond daar een week lang een grote tent voor de kinderspelen. Daar passen gemakkelijk wel 4 of 5 van die tenten op. Inderdaad is het rijden met karren en wagentjes een ware ramp. Alle auto's staan onhandig geparkeerd voor een entree om een gunstige looproute te krijgen en de duwers van de karretjes kijken nergens naar. Spiegels er af, deuk of kras in iemands anders zijn auto geen probleem. Gewoon doorrijden. Zelfs een complete aanhanger is gestolen in Rosmalen. O.a. de reden dat ik daar niet meer kom.

Als je een stand van 12 meter hebt dan ben je denk ik een professional en ga je dus ook actief op zoek naar inkoop van handel. Dacht dat de radiovlooienmarkt voor amateurs is die overbodige hobbyspullen op een mooie manier willen overdragen aan een ander met dezelfde hobby. Branchevreemde zaken zoals sieraden, waterdichte schudzaklampen, T-shirts bedrukken horen daar niet thuis. Ook niet als je grote aantallen van het zelfde hebt.

Anoniem

Geen radiobeurzen meer? Hoe gaat de nieuwe generatie dan aan puntcontactdiodes komen om een stralingsdetector of een schuttersputjesradio mee te maken.
Wordt stilaan terug actueel.

@GD,
Is allemaal niet meer nodig. Je kunt vast wel een app voor je telefoon downloaden. Radio zit al op je telefoon.

maartenbakker

Golden Member

Op 9 oktober 2022 22:56:21 schreef pa0fmy:
Als je een stand van 12 meter hebt dan ben je denk ik een professional en ga je dus ook actief op zoek naar inkoop van handel. Dacht dat de radiovlooienmarkt voor amateurs is die overbodige hobbyspullen op een mooie manier willen overdragen aan een ander met dezelfde hobby. Branchevreemde zaken zoals sieraden, waterdichte schudzaklampen, T-shirts bedrukken horen daar niet thuis. Ook niet als je grote aantallen van het zelfde hebt.

Het lijkt me een illusie dat je een radiovlooienmarkt van enige omvang kunt organiseren zonder handelaren. En waar ligt de grens tussen een amateur die zijn te volle huis structureel wat leger probeert te maken door spullen te verkopen (jij en ik, GD gooit het gewoon weg en moet dat jaren later nog steeds voor zichzelf rechtvaardigen) en een handelaar (ik ook)? Aan de spullen kun je dat niet altijd zien. Gaat het dan om een BTW-nummer of een KvK-inschrijving? Of de grootte van de auto of kraam? Maakt dat echt wat uit?

De branchevreemde spullen zijn een interessant probleem. Aan de ene kant wil je ze er terecht niet tussen hebben, aan de andere kant zijn ze een afwisseling die (bijvoorbeeld) vrouwlief die meegekomen is wel op prijs stelt.

Ik weet wel dat je ze op de HCC dagen vroeger ook al had, en dat die discussie ook al minstens zo oud is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Sine

Moderator

Op 9 oktober 2022 22:57:56 schreef grotedikken:
Geen radiobeurzen meer? Hoe gaat de nieuwe generatie dan aan puntcontactdiodes komen.

Gewoon een scheermesje blauwen :z