Einde Radiovlooienmarkt Rosmalen?

High met Henk

Special Member

CO had ook een stand van 12m..
Is dat professioneel? Geloof niet dat er ooit iemand anders voor betaald is dan een onkostenvergoeding.

Maar ik heb wel het gevoel dat BRAC er de stekker uit trekt. Is een onderbuikgevoel, geef ik meteen toe.

Redenen weet ik ook niet.

[Bericht gewijzigd door High met Henk op maandag 10 oktober 2022 00:16:07 (33%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Henry S.

Moderator

Aan de Autotron zal het waarschijnlijk niet liggen: https://www.autotron.nl/evenementen/

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Het lijkt me handiger om gewoon af te wachten wat de organisatoren willen gaan doen. Van allerlei ongefundeerde meningen en beweringen word volgens mij niemand wijzer.

Tidak Ada

Golden Member

Op 9 oktober 2022 20:06:06 schreef pa0fmy:
Rosmalen 2023 wordt denk ik afgelast en komt mogelijk niet meer terug. Te duur de hal te verwarmen, verzekeringen, etc. flink omhoog. Minder bezoekers door hoge parkeergelden en hoge entree. Hal zit nu vol met asielzoekers.
Stel voor om het later in het jaar te doen zonder verwarming en in een paar grote feesttenten b.v. op de wielerbaan in Heusden of sportpark met voetbalvelden. Zit niet in het bestuur en ben geen lid maar er zal wel iets bedacht worden.

Dat de god van de elektronen dit moge verhoeden!

@ Heer Plof: Misscchien is dit wel paØfmy zijn wens....

@ HMH: Misschien de jeugd van de BRAC, die zich keert tegen 'grijze mannetjes' met antennes'.....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
mel

Golden Member

Gewoon wachten tot de Russen komen, en dan hun radio,s jatten.. :9

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Aan de ene kant wil je ze er terecht niet tussen hebben, aan de andere kant zijn ze een afwisseling die (bijvoorbeeld) vrouwlief die meegekomen is wel op prijs stelt.

Zijn vrouwen dan niet geïnteresseerd in (radio)techniek? Alles moet toch tegenwoordig genderneutraal zijn.

bprosman

Golden Member

Op 9 oktober 2022 23:59:17 schreef Henry S.:
[...]
Waar dan?

[bijlage]

https://www.autotron.nl/evenement/jukebox/

Die (asielzoekers) zitten ook niet in die hal maar op het terrein er naast. Was overigens ook al tijdens de er eerdere vlooienmarkten.

Ook niet als je grote aantallen van het zelfde hebt.

Lijkt me niet wenselijk, dan zou je ook alle "antenneboeren" en "Bami portofoon" stands moeten gaan weren , van die paar "zolderamateurs" kan die vlooienmarkt niet bestaan.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Antenneboeren en Bamihandelaren zijn welkom maar dan moet het parkeergeld er af en het entree goedkoper. Ik betaal toch ook niet voor bezoek aan een weekmarkt op het plein in het dorp of voor advertentieblaadjes en huis-aan-huiskranten.

pietplof

Golden Member

Pa0fmy; bespeur ik nu wat tegenstrijdigheid in uw redenatie's?
Eerst ageert u tegen branchevreemde handelaren en even later zijn o.a bamighandelaren welkom mits de vergoeding voor parkeren en toegang lager dan wel afgeschaft worden.

Een aantal beurzen vragen toegangsgeld en dat is vrij logisch gezien de extra kosten.
Denk aan die van afgelopen zaterdag.
De beurs was in een veilinghal en deze moet gehuurd worden.

De lichtmis is gratis; de eigenaar van het parkeerterrein met chauffeurscafe draagt de zendamateurs van de organiserende club een warm hart toe. Parkeerweiland is van een particulier en die vraagt een vergoeding.

En natuurlijk kun je de standhouders veel meer laten betalen zodat de bezoekers ,,gratis" kunnen rondlopen maar.... dan komen er minder handelaren en veel minder gelegenheidsverkopers en de nog wel aanwezige neringdoenden moeten hun prijzen verhogen.
Tja

festina lente

Probleem is terug te voeren op te dure tarieven van Autotron. Inderdaad als het in een hal of op een veld kan dat goedkoper is dan is alles veel vriendelijker geprijsd en is er meer mogelijk. Libema blijkt alles door te berekenen. Zo herinner ik me een kamerscherm dat is blijven staan tijdens de markt nog eventjes 100 euro extra moest worden afgetikt door de organisatie wegens huur er van.
Laten we verder maar ophouden met dit verhaal het is begonnen wegens coronaproblemen en nu heb je de hyperinflatie en de bijna verdubbeling energiekosten.

Sine

Moderator

Ik betaal toch ook niet voor bezoek aan een weekmarkt op het plein in het dorp of voor advertentieblaadjes en huis-aan-huiskranten.

Het zal je verbazen, ook voor op het pleintje moet een handelaar marktgelden afdragen. Ditto voor de reclame blaadjes, die komen ongevraagd in je bus terecht, maar iemand zal die moeten betalen.

En dat wordt allemaal doorberekend aan: Juist .. de klant.

Voordat de beurs in Rosmalen belandde, was die in de Brabanthallen in Den Bosch. Jaren geleden inmiddels. Maar dat is, denk ik, ook Libema tegenwoordig. Was wel een mooie locatie. Binnen en ruim parkeer terrein.

Dat klopt Brabanthallen is Libema. Toen viel de geplande datum samen met iets anders en hebben ze Autotron aangeboden. Daar zijn ze gebleven. In die hal liepen een paar dagen tevoren nog de koeien vanwege de wekelijkse veemarkt. Alles werd grondig schoongespoten en door het water zat appelgeur om de strontlucht te camoufleren. Veemarkten mag niet meer, zal wel verkoop via internet gaan. De hal is gemoderniseerd. Zit nu een spiegelgladde vloer in. Vorige week nog geweest is corona priklocatie. Parkeren gaat nu ook op kaartjes met barcode serienummer en kan je maar 1 keer gebruiken. Vals spelen door een nieuwe barcode te printen zal wel niet lukken. Kon niet met app op telefoon worden gelezen en mogelijk controlesom.

Sine

Moderator

En meteen al proberen het spul te flessen :D

Het is ook geen probleem als het *iets* kost, zeker niet voor iets 1-jaarlijks. Maar een beetje redelijkheid mag wel.

Het gaat natuurlijk ook om de uitdaging. Daar zijn we techneuten voor. Ook vroeger op de zaak met toegangspasjes met twee resonatiekringen inwendig, even de dipmeter en zo nagemaakt.
Iemand moest dagelijks parkeren voor woon werk verkeer. Printte zelf de kaartjes en dat scheelde 7 tientjes per maand. Tegenwoordig geen parkeergeld maar parkeerbelasting.

maartenbakker

Golden Member

Op 10 oktober 2022 08:53:14 schreef pa0fmy:
Aan de ene kant wil je ze er terecht niet tussen hebben, aan de andere kant zijn ze een afwisseling die (bijvoorbeeld) vrouwlief die meegekomen is wel op prijs stelt.

Zijn vrouwen dan niet geïnteresseerd in (radio)techniek? Alles moet toch tegenwoordig genderneutraal zijn.

Manlief of gewoon lief mag natuurlijk ook.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Stichting B.R.A.C. stopt met organisatie Radio Vlooienmarkt

http://radiovlooienmarkt.nl/

Het lijkt toch afgelopen te zijn.. hopelijk pakt een andere organisatie het over!

bprosman

Golden Member

Dat kan niet zijn omdat de hal niet beschikbaar is want 26/27 Nov is er een gewone vlooienmarkt.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dan gaat een commercieel bureau het overnemen. Krijg je zoiets al Pasar Malam, LP-platenbeurs, tuininrichting, opperregelneef-vlooienarkten, etc. Allemaal bedrijven die er geld in zien en kan het wel eens nog duurder worden met standhuur, parkeren en entree. Veel particuliere of verenigingsactiviteiten zijn al overgenomen. Uit interne bron weet ik dat er zelfs geld geboden is voor overname in de tijden toen het goed liep.

Tidak Ada

Golden Member

Eens kijkn of er niet een boer is die zijn stal sluit en en centje wil bijverdienen?

Een soort Deurne in het groot.

Of misschien toch een buitenlandse markt als Dirage of La Louvière.
Zie je alleen minder CO-ers, maar verkoop blijft verkoop

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 17 november 2022 14:42:55 (35%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sine

Moderator

We hebben genoeg BE CO-ers, maar Dirage kun je niet vergelijken met Rosmalen.

Tidak Ada

Golden Member

Beter wat dan niks

Is Bad Bentheim misschien, nog iets, zeker voor de Noordelijken?

Wel goed køt dat Rosmalen verdwijnt :'(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pietplof

Golden Member

Er moeten in ons goede moederland toch wel evenementen terreinen zijn die geschikt zijn voor een marktje.
Het ideale is natuurlijk een terrein en/ of hal(len)
In het centrum van...
Gaat de beurscie. nog nadenken over de mogelijkheden of is het ,,einde oefening"

festina lente
maartenbakker

Golden Member

Er zijn vast wel mogelijkheden, ik zou het in elk geval wel leuk vinden om CO nog ergens tegen te komen. Zelf ben ik het beursgebeuren ook wat meer gaan verkennen om ook eens ergens anders dan op de NVHR te gaan staan.

Op 17 november 2022 13:41:18 schreef SideFX:
Stichting B.R.A.C. stopt met organisatie Radio Vlooienmarkt

http://radiovlooienmarkt.nl/

Het lijkt toch afgelopen te zijn.. hopelijk pakt een andere organisatie het over!

Ze zouden wellicht voor een faillisement kunnen kiezen, als het verhaal klopt dat er nog mensen geld terug krijgen voor kraamhuur.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 17 november 2022 19:45:12 (21%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Op 17 november 2022 13:47:53 schreef pa0fmy:
Krijg je zoiets al Pasar Malam, LP-platenbeurs, tuininrichting, opperregelneef-vlooienarkten, etc.

Past de radiovlooienmarkt prima tussen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.