Samsung tv start niet op. Alleen met trucje wel.

Op 17 oktober 2022 21:35:33 schreef william1967:
Waar is de logica, je hebt een defect panel en wil het mainboard vervangen???

Waarom kan het paneel wel 100% functioneren dan? Is daar een logische verklaring voor dan?

fred101

Golden Member

Zomaar uit interesse, wat doet die tape en plak je die op het pcb ? Klinkt als voodoo :-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 17 oktober 2022 22:38:49 schreef fred101:
Zomaar uit interesse, wat doet die tape en plak je die op het pcb ? Klinkt als voodoo :-)

Ik vond het ook vreemd.

Als ik iets tegen kom wat ik nog niet eerder heb gerepareerd dan ga ik zoeken in google en YouTube. Bij de laatste kwam ik meerdere filmpjes tegen die de flatcables gingen tapen.

Zodoende het ik dat geprobeerd. Niet geschoten is altijd mis.

fred101

Golden Member

Als ik iets tegen kom wat ik nog niet eerder heb gerepareerd dan ga ik zoeken in google en YouTube.

Apart, ik ben meer van het meten ;)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
maartenbakker

Golden Member

Op 17 oktober 2022 21:40:26 schreef Janrm:
[...]

Waarom kan het paneel wel 100% functioneren dan? Is daar een logische verklaring voor dan?

Het functioneert toch geen 100%? Er zit een streep in het midden....

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 18 oktober 2022 00:10:15 schreef maartenbakker:
[...]
Het functioneert toch geen 100%? Er zit een streep in het midden....

Even bij mijn eerste bericht beginnen te lezen

fred101

Golden Member

Stap 1: optische inspectie
Stap 2: altijd: voeding nameten, vooral op rimpelspanning.
Stap 3: Rimpel niet goed: elcos eruit en nameten
Een niet perfecte voeding kan de vreemdste fouten veroorzaken
Stap 4 : schema erbij en meten met scoop en multi meter en ouderwets foutzoeken.

Als de TV experts hier denken dat het in het panel zit dan hebben ze meestal gelijk. Die vertrouw ik eerder dan Youtubers die truukjes toepassen. Je ziet alleen de gevallen die werken. zDe keren dat het niet werkt nemen ze niet op.

Ik ben nog steeds nieuwsgiering wat het idee achter die tape is, dus wat het doet ?

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Fred101, met tape isoleer je de de datalijnen die een blokkade of sluiting inwendig in paneel isoleert. Vaak lukt het, maar soms is er zoveel data lijnen in sluiting dat je wel weer beeld krijgt maar resulteert in strepen of jitterend beeld..

maartenbakker

Golden Member

 

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 18 oktober 2022 23:31:02 (100%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
maartenbakker

Golden Member

Op 18 oktober 2022 05:23:16 schreef Janrm:
[...]

Even bij mijn eerste bericht beginnen te lezen

In je eerste bericht deed hij bijna niks, in je laatste bericht bijna alles, maar met een streep in het midden. Dat is dus GEEN 100% functioneren.

Bovendien is het enige waar je wat aan veranderd hebt het panel. Daarmee is het dus zo goed als zeker dat het mainboard niet het probleem is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@janrm .. Heb je uiteindelijk nog het MB vervangen ? Ik heb hetzelfde probleem met hetzelfde type toestel.

ook met plakbandje aan de gang te helpen dus??

maartenbakker

Golden Member

De kans dat het aan het mainboard ligt als je exact dezelfde klacht hebt, is ongeveer 0.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."