Lg wasmachine IE error

LG14u2tdn0.IE error.

Filters gereinigd.
Watertoevoerslang vervangen.
Pressostaat vervangen.
Circuitboards vervangen.(stuur en commando pcb)
Inlaatventiel vervangen.

Machine blijft te weing water pakken, dus IE error.

Wie weet raad.

Hevelt de machine? Plaats de afvoerslang in een emmer en houd in het oog.
Geeft het verwarmingselement verlies. Uitmeggeren. Indien geen megger de weerstand vervangen door een andere verbruiker. Hang bv een pompje op de 2 aansluitingen.
Is voldoende debiet? Loopt het water krachtig genoeg in de machine of is het maar een pisstraaltje?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Is je drukkamer vervuild of slang niet in orde/ verstopt naar druksensor?? Word wel eerst je voorwas ventiel aangestuurd?? Druk genoeg op de kraan? Met emmer testen er moet 1 emmer per minuut uit de kraan komen

Nee, van hevelen geen sprake.
Een andere verbruiker eraan hangen heb ik nog niet geprobeert.
Maar als het programma wassen met koud water start.
Bypassed hij dan het verwarmingselement niet ?

Pressostaat is vervangen met nieuwe slang ( zekere voor het onzekere).
En ja, voorwas-ventiel gaat als eerste open 5 x 1 seconde dan 1x 5 seconde, vervolgens
het hoofdwas-ventiel 7 seconden is te kort.
Komt zowat 4 liter tekort.
Indien ik handmatig 4 ltr toevoeg loopt het programma door tot aan de spoelbeurt, dan is het weer einde rit.

Je kan proberen zonder maar meeste machines doen een check bij aanvang en dan zou het kunnen dat hij op een verwarm error blijf hangen. Niet alle machines dus je kan eens proberen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Wat doet machine als je de pressotaat slang losneemt??

Bij het losnemen van de pressostaatslang doet hij precies hetzelfde ??

Hij bouwt schijnbaar geen druk op.
Kan ook niet, te weing water.

Morgen ga ik het verwarmings element advies uit proberen ..
Wordt vervolgd...

Lekt de aansluiting waarop je de pressostaatslang aansluit niet? Hoe zit dat bij dit type?

Miele heeft een losse 'zuighevel' die tussen bodem machine en slangetje zit. Daar kan ook iets in verstoppen.

Ik denk dat er IDD iets lekt in je drukkamer etc.. Als machine zelfde reageert gaat machine in veiligheid dus en breekt waternemen af voor overstromingsgevaar

Ik lees niets over draaien/wassen. Kan het een motorprobleem zijn? Machine pakt even water...normaal...draait even...neemt terug beetje water...Maar! Als motor niet draait blijft hij mss bij het eerste beetje water hangen

Dus: draait de motor? Wat gebeurt er op zwieren/centrifugeren?

Koolborstels?

Veel klachten "te weinig water" bij aanvang die dan "niet draaien" blijken bij aankomst.

[Bericht gewijzigd door EricN op donderdag 17 november 2022 20:19:27 (22%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

EricN, dan geeft machine foutcode SE als trommel niet draait. Als de TS er 3 liter water bijgooit, dan loopt programma goed af..

koolborstels bij Direct Drive??

Ola,
Inmiddels is het verwarmings-element ook vervangen, oude gaf wel heel veel weerstand.
En wat blijkt...
Machine pakt nog steeds te weinig water.
Als ik de niveau regelaar wat bijstel gaat de deur niet meer van het slot af.
Heb zowat de hele machine al vernieuwd haha.
Het is inmiddels een prestige zaak geworden, Want ik heb inmiddels al een nieuwe gekocht.
Maar ja, indien gerepareerd kan ik er iemand anders een plezier mee doen.
En ja, het moet iets met de druk kamer zijn kan niet anders.

De tip was niet vervangen maar testen met andere verbruiker erop.
De luchtkamer is heel makkelijk proper te maken met wat perslucht op het darmpje te zetten richting kuip. Niet in de pressostaat. En als je het grondig wil doen doe je eerst water in de kuip.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Je zegt dat zonder of met nivo slang er geen verschil is, dus nu de nivo regelaar ontregeld brengt weinig goeds... Ik zeg drukkamer/ onjuiste of defecte nivo regelaar.. Toch ff vragen: weet je zeker dat beide bakjes van hoofdwas en voorwas water krijgen??

Ola,
Probleem is opgelost.
Bij het dissambleren van het pomp gedeelte bleek dat alles zwaar vervuild was (wasluis).
Na alles grondig gereinigd te hebben werkt hij weer als een tierelier..
Bedankt allemaal voor het meedenken.

Gegroet Ben.

Kan je beter kuip ook uit elkaar halen, want dan is machine ZEER vervuild.. Ongelofelijk wat een vetdotten dan!!