Upgrade link logosoft V6.0 --> Latest

Hoi allen,

Ik wou voor iemand een aanpassing doen in een Logo 0BA8. Hijzelf heeft geen logosoft, en ik heb enkel de versie 6.0.

Upgraden zou geen probleem mogen zijn, maar dat was buiten Siemens gerekend.

De upgrade link vanuit logosoft werkt niet meer:

Nu is er ook de optie dit te doen via bestandssysteem, dus account aangemaakt, maar blijkt dat men daar manueel overgaat om dit goed te keuren, en aangezien het zondag is, niets dus.

Dus heeft iemand de laatse versie van upgrade bestanden of een werkende link voor logosoft te updaten?

Eeuwige dank

KoenP.

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.

ik heb hier versie V8_2SP1 complete liggen.
het bestand is wel 1,5 gb groot
kan het eventueel doorsturen via webmail indien nog geïnteresseerd

Naar ik begrepen heb is upgraden via Siemens enkel nog mogelijk na registratie. Wat @Peter112 voorstelt dus.

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

Ik had een account gemaakt, maar daar moet dus een echte persoon in kwestie of zo zijn goedkeuring voor geven. duurt waarschijnlijk wel even.

@Johan54 als dat werkt is dat prima voor mij. als het goed is staat mijn email adres zichtbaar in mijn profiel.

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.
Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

De laatste versie van LogoSoft is 8.3.
De heb je nodig om de nieuwste LOGO te programmeren.
Als je een volledige oude LOGOSoft versie hebt, dan is een volledige upgrade kostenloos.
Maar het moet via de Website van Siemens.
Er zit een exportverkkaring bij, men is doodsbang dat ihet en een een of ander land voor militaitre doeleinden gebruikt wordt.
Je moet je dus bij Siemens aanmelden, kan ook als paticulier.
Naar max 3 dagen krijg je een link naar de download pagina.

Vervolgens is de beveiliging tegen kopieren 0
Het programma bevat geen enkele kopieerbeveiliging.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
bprosman

Golden Member

Via WeTransfer kunnen we ook wel eea doen als je wil hoor.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

@bprosman, je mag het sturen via weTransfer als je wil, mijn email staat in mijn profiel als het goed is.

Alvast bedankt!

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.
bprosman

Golden Member

Op 5 december 2021 20:32:42 schreef KoenP:
@bprosman, je mag het sturen via weTransfer als je wil, mijn email staat in mijn profiel als het goed is.

Alvast bedankt!

Zelf heb ik 8.2 SP1, dat werkte bij mij op een 0BA8.
Voor zover ik me herinner is het genoeg de ISO te mounten en dan de update te installeren. Je hoeft niet eerst de 8.0 (ISO) te installeren.

Succes.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

De installatie loopt ondertussen!

Hartelijk bedankt @johan54 & @bprosman voor de hulp!

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.

Op 5 december 2021 19:54:00 schreef Toeternietoe:
Als je een volledige oude LOGOSoft versie hebt, dan is een volledige upgrade kostenloos.

Is dit het Logodraadje?
Ik heb een 0BA6, gekocht in 2013.
Een CD zit er bij met Logo Soft Comfort 7.1

Kan ik de software installeren onder Win10 en dan upgraden?

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Upgraden is niet nodig als je een oudere versie van de LOGO hebt.
Bij jou een 0BA6, kun je programmeren met LOGOSoft Comfort versie 6 en hoger.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Mijn computer heeft geen CD-speler maar ik kon de Logosoft-CD op mijn Windows XP-flaptop kopieren naar een USB-stick.
Daarna kon ik de software runnen vanaf die stick op de computer (map\Windows\Win64\Start.exe) zonder te installeren.

Dan heb ik de hele zwik maar naar de harde schijf gekopieerd en na nog wat gepruts heb ik zelfs via de kabel contact met de Logo :)
Het werkt nu dus stand-alone. Apart dat die zooi uit 2013 zo maar werkt.