Namaak gereedschap beu.

Weet niet waarom, maar elke keer ik die naam zie van TS zie ik zo een Michelin mannetje in gedachten. Geen verklaring voor.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Arco : grumpy old man :-)

BTW, ALDI en Lidl enzv , dat is toch geen "namaakgereedschap" ???? Ik bedoel, ze verkopen daar geen Chinese (of een ander land) brol met een Makita sticker erop...

Ik heb wat dure en goedkope machines. In functie van prijs/kwaliteit doen ze allen wat ze moeten. In absolute termen zijn de dure natuurlijk beter, dat lijkt me ook logisch..

Op 22 november 2022 15:02:50 schreef CrossFireX:
Weet niet waarom, maar elke keer ik die naam zie van TS zie ik zo een Michelin mannetje in gedachten. Geen verklaring voor.

vreemd, ik stel me ook zoiets voor.

[Bericht gewijzigd door kris van damme op dinsdag 22 november 2022 15:06:37 (16%)

Action wel degelijk... Daar hoef ik niets meer van...

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Jinny

Golden Member

Op 22 november 2022 15:01:33 schreef Robvansuilen:
[...]

Zeker! helaas wordt het forum op deze manier steeds gekaapt door een kleine inner cirkel waar we rekening mee dienen te houden ipv een open forum over elektronica gerelateerde onderwerpen. Ik vind dat persoonlijk jammer en ageer er vandaag een beetje tegen.

Ach, GD is een grumfy old man..
Hoopjes spijt dat hij nooit eens de lol van de 11 meter heeft meegemaakt bijvoorbeeld. :+

Ik vind er weinig 'inner circle' aan, het is nu eenmaal zo dat indien je al eens een 15 jaar op een forum huis je de meesten wel kent, al dan niet in persoon.
Daarom hoef je het niet met alles en iedereen eens te zijn overigens.
Maar het is nu eenmaal het resultaat van op een forum huizen, je kan hier ook nog eea aan info terug vinden, iets dat je op facebook wel kunt vergeten.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Arco

Special Member

Action heeft goed spul, je moet alleen weten wat wel en wat niet te kopen. (de ledlampen zijn er bijv. prima: goed, goedkoop, en zelden tot nooit kapot)

Ik vind die accuboren ook steeds minder praktisch worden. Ik zag er laatst bij Lidl met een 20V-8A accu.
Daar wordt je niet echt vrolijk van om de hele dag met zo'n gewicht rond te zeulen. (geef mij maar gewoon een snoer eraan... :) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sine

Moderator

Op 22 november 2022 14:47:01 schreef Robvansuilen:
Maar GD als je nog eens mag verleiden tot het aanschaffen van eenB-Z garnituur merk, laat Ferrex links liggen, kies Parkside x20v. Het kleine boorhamertje heeft hier al vele diensten bewezen in baksteen tot beton. |En de performance versie is nu voor een paar tientjes in de Black Friday aanbieding.

Jep, exact dat stampertje heb ik hier liggen, en dat gaat verbazend goed, zelfs in beton.

Voor de NL-ers:
https://www.lidl.nl/p/parkside-accu-boorhamer-20v-zonder-accu/p1003493…

En in BE:
https://www.lidl.be/p/nl-BE/parkside-accuboorhamer-met-sds-plus-pabh-2…

Op 22 november 2022 15:10:18 schreef Jinny:
[...]
Ach, GD is een grumfy old man..
Hoopjes spijt dat hij nooit eens de lol van de 11 meter heeft meegemaakt bijvoorbeeld. :+

Ik vind er weinig 'inner circle' aan, het is nu eenmaal zo dat indien je al eens een 15 jaar op een forum huis je de meesten wel kent, al dan niet in persoon.
Daarom hoef je het niet met alles en iedereen eens te zijn overigens.
Maar het is nu eenmaal het resultaat van op een forum huizen, je kan hier ook nog eea aan info terug vinden, iets dat je op facebook wel kunt vergeten.

Hey, grappig ik huis hier ook al 15 jaar (2007). Weliswaar niet bijster actief hoor. Electronica is één van mijn vele afleidingen.
Maar, ik huis al minstens even lang op op Tweakers en daar doet men dat echt anders en weet men zo ook telkens een nieuwe generatie en wat grotere groep aan te spreken, waarvan natuurlijk veel afvalt maar er ook altijd weer een deel is dat echt inhoudelijk bijdraagt.

Met vriendelijke groet, Rob

Leuk, ook nog eens 40 euro ophoesten voor accu en lader, kan je net goed een bosch kopen... Met snoer dan wel, maar nog degelijker.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op dinsdag 22 november 2022 16:33:17 (18%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 22 november 2022 16:32:16 schreef CrossFireX:
Leuk, ook nog eens 40 euro ophoesten voor accu en lader, kan je net goed een bosch kopen... Met snoer dan wel, maar nog degelijker.

Iets met appels en peren

Met vriendelijke groet, Rob
Arco

Special Member

Ik heb vroeger wel wat accumachientjes (8 in totaal) gehad, allemaal naar het gemeentearchief gegaan... (werkten slecht, accu's rot, ...)

Nadeel is dat de accu natuurlijk altijd leeg is net als je 'm wilt gebruiken, en als je hem een jaar niet gebruikt is de accu gaan hemelen... O-)
(en een nieuwe accu is vaak net zo duur als een compleet nieuw machientje)

Snoer is wel zo handig: werkt altijd, een stopcontact is meestal wel te vinden.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

En draaien en keren zoals je wil, eentje met snoer is en blijft ook krachtiger. Zelfs de lichtste versie is al krachtiger dan eentje met accu.

Die parkside heeft een accu standaard van 2Ah... Daar ga je niet ver mee komen.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op dinsdag 22 november 2022 16:54:30 (23%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 22 november 2022 16:48:19 schreef CrossFireX:
Zelfs de lichtste versie is al krachtiger dan eentje met accu.

Aantoonbaar achterhaalde onzin; die lidl performance unit (Niet eens A merk volgens velen) heeft 3 joule slagkracht dat is gewoon meer dan een PBH 2500 SRE van Bosch (toch een A merk ook al is Bosch groen niet meer wat het was).

Maar zelfs dan nog, accu gereedschap heeft vele voordelen, anders zou menige professionele installateur nog wel met snoertjes rondlopen.

Op 22 november 2022 16:48:19 schreef CrossFireX:Die parkside heeft een accu standaard van 2Ah... Daar ga je niet ver mee komen.

Waar haal je dat nou toch weer vandaan? Parkside levert de bodies ook los en hebben standaard 2ah accu's en 4ah accu's. De nieuwe accu standaard is een 4Ah ah accu (met het formaat van de eerdere 2Ah) en een 8Ah accu (met het formaat van de eerdere 4Ah). Deze laatste zijn wel eens stuk prijziger natuurlijk en bevatten een toevoeging die ik persoonlijk onzin vind (bluetooth instellingen).

Met de 2ah accus kun prima heel wat gaatjes boren weet ik overigens uit ervaring.

Met vriendelijke groet, Rob

gereedschap van een supermarkt is leuk voor de hobbyist thuis, maar verder ook niks. daar kom je wel achter als je het probeert. weinig kracht, het gewicht is aangebracht zodat mensen denken dit apparaat is wel wat. zaagjes wisselen is omslachtig met een schroefje en scheurt af. handgreep krijg je blaren van, accucapaciteit is bagger enz..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 22 november 2022 17:14:57 schreef testman:
gereedschap van een supermarkt is leuk voor de hobbyist thuis, maar verder ook niks. daar kom je wel achter als je het probeert. weinig kracht, het gewicht is aangebracht zodat mensen denken dit apparaat is wel wat. zaagjes wisselen is omslachtig met een schroefje en scheurt af. handgreep krijg je blaren van, accucapaciteit is bagger enz..

Ik heb het geprobeerd: (jij ook?)

Natuurlijk is het geen professioneel spul, geen Makita, geen festool geen, milwaukee, bosch blauw enz.

Maar de prijs/presatie verhouding is echt goed. Ik heb zelf zakelijk gewoon makita gereedschap. Voor mijn privé verbouwing schafte ik ooit eens een parkside x20v slagschroevedraaier aan. Voor die prijs is het toch minder pijnlijk als het van het steiger dondert was de redenatie.

Eerlijk; ik was gewoon erg verrast. Prijs/prestatie/kwaliteit is erg scherp en het werkt fijn. zo fijn dat ik meerdere machines uit het platform kocht.

Kun je er als bijvoorbeeld installateur op een bouw aankomen, nou nee. (al was het alleen maar omdat dan de festool en makita clans die normaliter liever met elkaar kibbelen welk merk het beste is, zich dan vereniging in de strijd tegen "minderwaardig" gereedschap :) ) Is het hobby frot spul, nee.

Frotspul is overigens dat spul van de action (ferm) echt wel.

Met vriendelijke groet, Rob

ik heb parkside ook al vaker hersteld gehad, dat is ook frotspul, als je dat van binnen kent. echter daar is de prijs ook naar. 20 jaar geleden had je al van die sds+ boormachines met die 2 uitstekende koolborstelhouders, 30€ waren die dingen. prima voor een verbouwing dat spul.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 22 november 2022 17:32:21 schreef testman:
ik heb parkside ook al vaker hersteld gehad, dat is ook frotspul, als je dat van binnen kent. echter daar is de prijs ook naar. 20 jaar geleden had je al van die sds+ boormachines met die 2 uitstekende koolborstelhouders, 30€ waren die dingen. prima voor een verbouwing dat spul.

alles kan kapot, ik ken bouwvakkers die fein multitools versleten als onderbroeken. Als je er maar genoeg gekke dingen mee uithaald.

Ik heb na vijf jaar verbouwing , duizenden schroeven, zaagsnedes enz. 1 apparaat kapot: de multitool en dat was inderdaad een ontwerpfout. De motoras was afgebroken omdat hij ook zijdeling belast werd bij zwaarder werk.

Verder 0 zaken stuk, ook geen accu's.
Dus al met al..

Met vriendelijke groet, Rob

Je krijgt exact waar je voor betaald, meer valt er niet over te discussiëren... :+

Been there, done that. Ik weet inmiddels wel beter.

Ik zeg nu ook niet dat het niks waard is, voor de gemiddelde DIY is het meer dan genoeg. Maar die snoerloze dingen ben ik niet echt voor te vinden, dan toch liever een goed merk dat een leven lang mee gaat.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op dinsdag 22 november 2022 17:47:53 (43%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 22 november 2022 16:48:19 schreef CrossFireX:

Die parkside heeft een accu standaard van 2Ah... Daar ga je niet ver mee komen.

hola, Ah zegt helemaal niks over de capaciteit als je de spanning er niet bij vermeld..

accu's stuk krijgen met een multitool is ook niet makkelijk. met een sds of slijptol gaat dat sneller. snel ontladen nekt ze sneller. en idd op de bouw kan alles stuk. heb al vaker machines in handen gehad ( makita, hilti ) waar van motor tot de accu alles gesmolten was, daar ook 2 accu's bij om zeep geholpen. ook al geleerd dat schroeftollen van beide merken op hetzelfde punt afbreken bij een val van van 15 meter. decoupeerzagen waar de as met de zaaghouder ineens afgebroken was. niet heel gek als je ooit hoort hoe machines van 2 hoog worden gelanceerd naar beneden..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

En zoals arco zei, je moet ook oppassen dat het ding niet te lang ligt zonder opladen, of dan kan je weer een peperdure accu gaan afhalen.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
benleentje

Golden Member

Op 22 november 2022 15:10:31 schreef Arco:
Action heeft goed spul, je moet alleen weten wat wel en wat niet te kopen.

Precies eindelijk iemand met gezond verstand. Geld eigenlijk ook voor alles wat we kopen.

Heel wat jonge beginners hier zijn druk bezig zich de meest noodzakelijke gereedschappen aan te schaffen. Met een beperkt budget.
Ik wil ze en anderen behoeden voor dergelijke miskopen. Beter iets langer sparen en meteen een stuk kwaliteitsgereedschap kopen.

Dat dacht ik vroeger zeg 20 jaar geleden ook.

Maar gereedschap kan ook gewoon te duur en te goed zijn dat is ook zonde van je budget. Ik repareer al 20 jaar machines en ook gereedschap en dan is het ook makkelijk praten. Dan weet je ook wel van te voren dit gereedschap kan nooit geschikt zijn voor het doel. Maar toch ook 15 jaar gelden een Ferm reciprozaag machine gekocht voor 35,- en die veel gebruikt en die werkt nog steeds. Het ding word na 30 minuten af en toe bloedheet zodat het niet meer vast te houden is. Dat is niet van de motor maar van tandwielkast. Ik heb er ook nog nooit olie in gedaan en toch na afkoelen kan je weer verder werken.

Maar klopboormachines zijn toch een apart ding, en zgan DeWalt begaf het na 10 minuten in het beton boren. Dat was ook wel erg hard beton met die blauwe kleur. Een makita boormachine klaarde klus wel maar die had er ook erg veel moeite mee.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Op 22 november 2022 14:04:42 schreef Arco:
Je zou dan graag naar ze toe gaan

Ik begrijp dat je ze niet kent??
Ik zou dat maar zo houden: je hebt tegenwoordig maar zo een mes tussen je ribben..

Er lopen teveel verhalen door elkaar hier zonder dat er echt goed op argumenten wordt ingegaan. Ieder het zijne dan maar. Ik ga koken en een hapje eten; voor iederen dat dat ook rond deze tijd doet, smakelijk.

Met vriendelijke groet, Rob

Hier knort de maag ook, smakelijk ook voor jou en familie. ;)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.