Stroomzuil

Wij hebben de oude meter vervangen door nieuwe Mid gekeurde meters van ICY.
Wij hadden controle gehad van NVWA, na een klacht van een gast die het niet eens was met verbruik.
De nieuwe meters kunnen we nu ook op astand uitlezen, schakelen en verschillende ampere's geven.
Andere campings komen ook wel aan de beurt.

bprosman

Golden Member

Op 23 november 2022 12:36:39 schreef Thehof:
Wij hebben de oude meter vervangen door nieuwe Mid gekeurde meters van ICY.
Wij hadden controle gehad van NVWA, na een klacht van een gast die het niet eens was met verbruik.
De nieuwe meters kunnen we nu ook op astand uitlezen, schakelen en verschillende ampere's geven.
Andere campings komen ook wel aan de beurt.

En was die klacht terecht ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

De klacht was niet terecht, had een afwijking van 0.5% dat hij te weinig aangaf.
Bij verder onderzoek naar de caravan had de gast een elektrische boilertje die continu aan stond.

In de kist hierboven zijn de oude meters, voor de liefhebber.

Op 23 november 2022 12:52:35 schreef Thehof:
De klacht was niet terecht, had een afwijking van 0.5% dat hij te weinig aangaf.

En toch moest de meter vervangen worden. Niet vanwege de afwijking, want die valt binnen de klasse, maar vanwege het feit dat die meter niet is goedgekeurd voor handelsgebruik.
Dus in die zin was de klacht wel terecht.

Op 23 november 2022 12:52:35 schreef Thehof:
In de kist hierboven zijn de oude meters, voor de liefhebber.

Ik zou er wel een paar kunnen gebruiken voor het bijhouden van de opbrengsten van de verschillende zonnepaneel omvormers...

het zou me niet verbazen dat die meters wat afwijken omdat deze buiten in een kast zitten doorgaans welke vochtig en koud/warm is. dat doet elektronica geen goed.

in een flatgebouw heb ik wat slimme meters die men lokaal kan uitlezen gehangen, menig van de bestaande meters waren al zover heen dat een wekelijkse tik nodig was om ze verder te laten lopen. 1 stond al 2 jaar op 39999. de pulsgever kreeg het niet opgebracht om 5 cijfers ineens door te draaien..

waar rook was, werkt nu iets niet meer