Verkoper vintage led displays DvdR gezocht

Ik kocht op de radiobeurs een paar weken terug vier van deze displaytjes bij een duits sprekende verkoper.
Nu ik een beetje een idee heb van hoe ik ze aan zou kunnen sturen wil ik er misschien wel meer. De verkoper had er nog 6 ofzo.

Weet iemand wie dat was?

Displays zijn van Ledtech. Binnenin in het metaal staat 250a, de opdruk is ld713cr. Meer info over de displays is ook leuk!

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Ja, dat klopt. Je kan zien hoe de pinnen zijn verbonden met welke rij/kolom. Ik heb absoluut geen verstand van digitale elektronica op component niveau, maar dit multiplexen gaat mij zelfs wel lukken :)

Aan de voorkant zijn de rijen allemaal verbonden met een aantal pinnen, aan de achterzijde kan je de kolom-doorverbindingen zien lopen. Ik durfde er eerst maar 4 te kopen, uit angst dat er een obscuur dataprotocol heen gezonden moest worden, maar je kan letterlijk zien welke pin aan welk pixeltje is verbonden. Ik kan ze niet duur noemen, maar het was net even teveel om op goed geluk maar alles te kopen.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op woensdag 23 november 2022 21:10:54 (11%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Die van RS lijken groen, de mijne zijn rood. Verder inderdaad identiek! Bijzonder dat ze nog verkrijgbaar zijn.

De verkoper op de beurs was echter een stukje goedkoper :) en ik hoop dat iemand weet wie ik bedoel, en zijn contactgegevens heeft... Hij had een heleboel netjes uitgestalde plastic bakjes onderdelen.

Ik hou van dit soort ouderwetse displaytjes van nét na de VFD/nixie tijd. Ik heb ook 9 stuks DL1416t 16 segment displaytjes liggen, mét ingebouwde logica (en goed beschikbare datasheet).
Het heeft alleen even geduurd voordat ik in een omgeving was die stimuleert om er wat mee te gaan doen.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com