Gecko spa/jacuzzi bediening dubbel

Voor de bediening van mijn spa zou ik graag nog een bediening aan willen sluiten, parallel over de bestaande.
Dus dan zou ik er nog een TSC-8 bij moeten kopen.
Dit heb ik echter nog niet gedaan omdat deze niet heel goedkoop zijn.
Heeft iemand een idee of dit zomaar kan?
Het gaat om deze:

ik zou verwachten dat dit niet zomaar kan als het systeem daar niet voor gemaakt is. Beide bedieningen zouden dan namelijk ook de mogelijkheid moeten hebben om de huidige status over te nemen, dus beter even bij leverancier / fabrikant navragen of hier een mogelijkheid voor is.

Dit heb had ik uiteraard nagevraagd en dit is wat kreeg:

Thanks for reaching out to Gecko Technical Support.

I honestly couldn't say sorry. Possibly it might, but our systems have not been designed to work this way and apart from potentially not working, it could also damage the keypads of the spa pack as the 2 keypads would be drawing more current. Of course it would invalidate any warranty you may have.

Best wishes,

En wat ik daarop stuurde:

Thank you for your reply.

I understand it is a guess.
But is there anyone at Gecko who might know that it will work or not and that there will be anything that can break down?

Helaas geen reactie meer daarop gekregen.

Het gaat mij erom dat ik het display dubbel heb, dus de knoppen hoeven van de tweede niet te werken.
Het idee is dat ik op de tweede een camera zet zodat ik in een app het display kan zien.

dat gaat hem niet worden denk ik.
Deze unit zal zelf een controller hebben die de statussen van de actuatoren bepaald en op basis daarvan dingen op het display toont.

Welke info wil je in een app zien?
JE zou dan zelf beter iets externs eraan moeten hangen zoals temp sensoren en detectoren welke actuatoren ingeschakeld zijn.

Ik weet dat er op de aanstuurprint wel een aansluiting is voor nog een bediening, dit is voor als de spa heel groot is je dan in de andere hoek ook de spa kan bedienen, maar dit is een beknopte pinout; alleen voor de knoppen en dus zonder display.

Ik heb de spa ondertussen al 'vol' hangen met Sonoff producten en heb ook een temperatuur voeler van Sonoff, maar om de sensor van deze op een plek te maken dat ie het water goed voelt is lastig, bij de bestaande voeler stoppen gaat niet, is te klein en een nieuwe erbij maken wil ik liever niet (door de wand heen)
Dan erbij als ik dit zou doen dan zie je temp in de app, prima, maar dan kan ik nog steeds niet het bestaande display zien, daarin zie je nl ook welke pomp etc er is ingeschakeld.

Arco

Special Member

Dat ze daar geen sluitend antwoord op kunnen geven kan ik me voorstellen.
Zij weten ook niet wat er gebeurt in een situatie waar het apparaat nooit voor gemaakt of bedoeld is, kunnen alleen gissen...

Afhankelijk van hoe de boel hard en softwarematig in elkaar steekt kan dat heel lastig tot onmogelijk zijn. (de maker heeft daar waarschijnlijk nooit op gerekend)

Ik heb dat ook gehad met een klantspecifiek apparaat. Die wilde later ook een 2e bediening, maar daar was de firmware niet voor gemaakt.
Uiteindelijk de software aangepast, maar dat was veel werk...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Nee dat is ook zo, is wel een specifiek iets.

Maar mocht er iemand zijn die meer weet....

je zou dan idd ook de spanning van je pomp moeten kunnen meten en dit aan je app doorgeven.
Een camera op een displaytje vind ik ook een beetje vreemde oplossing :)

Wat bedoel je precies met de spanning van de pomp doorgeven?

Camera op display vind ik wel een goed idee, mits er een 2e display werkend te krijgen is.

prima. Wat jij wilt uiteraard :)
Ik bedoelde dat je vast ook wel zigbee moduultjes hebt, met een input die aan kunnen geven of er spanning is of niet. Is de pomp aan dan staat er spanning op, zo niet dan niet.

Wat wil je weten op afstand?

De temp, pomp aan pomp uit ?

Denk dat de meeste dingen makkelijk af te tappen / los buitenom de module te meten en door te geven.

300 gram motivatie -> kop van de hamer!

Simpel gezegd: Het bestaande display kopiëren, dan zie ik alles, temperatuur en wat er is aangeschakeld.

Op 25 november 2022 10:16:09 schreef TYPE ONE:
Simpel gezegd: Het bestaande display kopiëren, dan zie ik alles, temperatuur en wat er is aangeschakeld.

Niet zo spannend, temp sensor in het water / buis en op elke pomp / ding een sensor die de spanning meet.

rasberry pi achtig ding

Denk dat dat goedkoper is als een extra sturing aanschaffen...

je kan ook met zo`n slimme plug meten wat het stroom verbruik is.. dan weet je ook al wel een heel eind wat de status is..

300 gram motivatie -> kop van de hamer!

Ik begrijp niet waar je heen wilt met een sensor op de pomp etc,
dat wil ik niet meten. Pomp, verwarming bedien ik al met Sonoff.

Arco

Special Member

Je zou wel eenzelfde display parallel kunnen zetten, maar da's nogal wat werk...

Is zo te zien een 'kaal' lcd waarvan de segmenten direct door een microcontroller worden aangestuurd.
Kwestie van alles bufferen en via een (veel aderige) kabel naar het 2e display... (of serieel maken, en aan de andere kant weer terug naar parallel)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Als ik zeker weet dat het kan dan wil ik er uiteraard wel 1 aanschaffen, toch een duur grapje als het niet lukt.

Ik heb nog een foto van het paneel waar ie open ligt, er zit wel wat electronica in zag. Zal m straks posten.

Op 25 november 2022 14:49:13 schreef Arco:
Je zou wel eenzelfde display parallel kunnen zetten, maar da's nogal wat werk...

Is zo te zien een 'kaal' lcd waarvan de segmenten direct door een microcontroller worden aangestuurd.
Kwestie van alles bufferen en via een (veel aderige) kabel naar het 2e display... (of serieel maken, en aan de andere kant weer terug naar parallel)

Je bedoeld dan echt het display zelf en niet heel de unit met knoppen en al neem ik aan?
Hoe bedoel je bufferen?

Ik heb nu eenzelfde display aangeschaft. Ik wil proberen ze parallel over elkaar te zetten. Is het dan handig om bij de tweede dioden ertussen te zetten voor de zekerheid? Waarom wel of niet en zo ja welk type en bij alle 8 de aansluitingen?

Vandaag eindelijk begonnen met het display er parallel overheen te solderen; het werkt! Wat een werk, 26 aansluitingen...
Alle pootjes heb ik losgeknipt van de print om interactie met de componenten op de print te voorkomen.

Nu alles in een behuizing bouwen, wordt vervolgd.