het is een accu voor in een ebike te steken, behuizing heb ik. maar een fiets heeft trilling, en het kan echt niet zijn als 1 accu loskomt, want dan zal zijn parallele broertje rap onderuit gaan en heel het pack sneuvelen. die ebike rijd momenteel rond met mijn RC batterijen pack van 3jaar geleden (en die zijn aardig bol aan het komen).
ik heb nog een vouwfietsje staan op 24V met lood accu's. tussen kerst en nieuw kan ik mijn plooifiets ook verbouwen naar 7S li-ion. daarom kocht ik een hele zwik 21700's bij nkon en zo een puntlas apparaatje.
mijn velomobiel kan deze winter ook een groter accupack gebruiken, dus voor de toekomst zou een goed werkend puntlasapparaat uitkomst bieden. bij deze velomobiel kocht ik destijds die voorgepuntlaste 36V 20,4Ah li-ion op foto uit starttopic.
als laatste ben ik nog met een open ligfiets bezig waar ik aan de pedalen een generator hang, en een achterwiel hub motor. die moet ook een buffer accu hebben.
dus in de toekomst moet dat puntlassen op punt komen, maar voor nu kort moet die accu werkend en stevig in elkaar geraken.
ik wou dezelfde 21700's nog eens bestellen met soldeerlippen aan, maar die wil nkon blijkbaar niet leveren. andere 21700's, wat ik eerder al bestelde en als ik op 'bestel opnieuw' druk leveren ze wel met soldeerlippen.
dus hopelijk komt volgende week die batch batterijen aan zodat dat accupack in elkaar kan.
BMS zit nog in de fiets, dus dat is ook in orde
ik ben al jaren bezig met verschillende batterijen maken, maar telkens door soldeerlippen te solderen.
aanvankelijk leek dat puntlassen dus te werken, maar die accu is van 30-40cm hoog op de grond gevallen en quasi overal is één of meerdere puntlassen los. dat kan niet zijn natuurlijk.
ik heb er dan ook geen probleem mee om pakweg 200€ uit te geven voor een beter puntlas apparaat, aangezien ik het in de toekomst toch genoeg maak. deze 55€ klein ding, was maar voor eens mee te spelen. dus ofwel scheelt er iets aan de mijne, ofwel doe ik iets aardigs fout, als het bij arco wel goed gaat. zoals vermeld in een ander topic, krijg ik 2 strips nickel nog niet aan elkaar met dat ding.
als ik bij enerprof lees:
https://enerprof.de/fahrradakkus/softpacks/akkus-36v-10s/1411/softpack…
The 36V rechargeable batteries in soft packs that we manufacture in Berlin have 2 versions, square and rectangular...
In the square version, 8 cells are used as the longest side (160 mm). We manufacture this type of battery in the formats 10S3P (structure 8×4), 10S4P (structure 8×5), 10S5P (structure 8×7) and 10S6P (structure 8×8).
In the rectangular version, 10 cells are used as the longest side (200 mm). We manufacture this type of battery in the formats 10S2P (structure 10×2), 10S3P (structure 10×3), 10S4P (structure 10×4), 10S5P (structure 10×5) and 10S6P (structure 10×6).
ze maken wel degelijk de 10S2P, maar blijkbaar al compleet met BMS, laadconnector, krimpfolie rond.... en dat wil ik niet.
vroeger verkocht die de losse accu aan elkaar gepuntlast in formaat dat je wil, maar dat vind je nu nergens meer terug. ik denk dat die ermee gestopt zijn.
10S2P, 10S3P zijn veel voorkomend gevraagde combo's voor ebike bagage drager accu's te reviseren, dus had gehoopt dat iemand een firma kende die ze maakte.
36V 10Ah is meer dan voldoende voor mij