Miele edition 11 W5873 Foutcode F53

Dat maakt niet uit. Miele hoef je niet te resetten.

Uitlezen ja, Miele reset zichzelf verder...

Precies. De machines slaan de foutcodes wel op maar resetten na uitschakeling. De opgeslagen codes blijven in het geheugen staan.

De F53 zou dus meteen moeten verdwijnen zodra het probleem is opgelost. Sterker nog, na herstarten zie je geen F53 verschijnen :)

Beste forum leden.
Ik heb de printplaat er uit gehaald .en ik heb de schakeltransistors alle 6 door gemeten op de diode stand En er bleek er een stuk te zijn Je ziet aan de buitenkant geheel niets nog niet eens verkleurd Ik denk er over omdeze op te sturen voor reparatie is dat een oplossing ??
e de waele

Ik heb daar geen foto van gemaakt maar heb het precies zo gedaan zoals op een video op het net verde heb ik niets meer gedaan ik heb gemeten in de diodestand met piepgeluid En er was maar een mosfet die dat deed dus ik ga er van uit dat deze kapot moet zijn >
https://www.youtube.com/watch?v=PsroJzI3vgQ&t=156s
mvrg e de waele

Als er 1 stuk is, alle 6 vervangen van dezelfde serie, daarnaast transistors en weerstanden in circuit allemaal nalopen en liefst vervangen. Driver IC is ook vaak stuk...

Dat denk ik ook vervangen Maar ik ga dat zelf niet doen daar heb ik te weinig ervaring mee ik wil de print opsturen voor een reparatie ik ga dat dit weekend eens bekijken waar ik terecht kan voor een printreparatie Op internet zijn er nog al wat bedijven zie ik die dat doen ik ga kijken
mvgr e de waele

Beste forum leden.
Ik heb mijn printplaat ELP266A laten repareren alle 6 de IGBT transistoren
zijn vervangen er zat eerst op GB10NC60KD deze is nu vervangen voor de
GB14BC60KD deze blijkt 14 Amp aan te kunnen Dat is nu gebeurd en ik heb hem weer terug in de wasmachiene gezet en werkt nu prima dus is mijn probleem er mee opgelost hierbij wil ik alle mensen die mij hebben getipt en een oplossing hebben aangedragen weer maar bedanken daar voor
Verder wil ik alle leden van het forum een goed en gezond 2023 toewensen
Ik zou zeggen op naar de volgende oplossing
mvrg e de waele

Ik denk het wel en het is tenslotte geen raketwetenschap. En zo duur zullen de onderdelen niet zijn.

Oh ik zie dat het gelukt is.
Was het dus toch oververhitting als gevolg van het ontbreken van een fase.

[Bericht gewijzigd door Lampje45 op donderdag 5 januari 2023 21:47:10 (35%)

Ja er was maar een tor stuk en ze zijn alle zes vervangen en alles werkt weer als vroeger

Klopt! Nog beste mazzel gehad!!

Ja het schijnt zo dat er niet meer stuk is gegaan Anderen komen slechter weg
mvrg e de waele

Op 5 januari 2023 20:50:40 schreef ericc:
Beste forum leden.
Ik heb mijn printplaat ELP266A laten repareren alle 6 de IGBT transistoren
zijn vervangen er zat eerst op GB10NC60KD deze is nu vervangen voor de
GB14BC60KD deze blijkt 14 Amp aan te kunnen Dat is nu gebeurd en ik heb hem weer terug in de wasmachiene gezet en werkt nu prima dus is mijn probleem er mee opgelost hierbij wil ik alle mensen die mij hebben getipt en een oplossing hebben aangedragen weer maar bedanken daar voor
Verder wil ik alle leden van het forum een goed en gezond 2023 toewensen
Ik zou zeggen op naar de volgende oplossing
mvrg e de waele

Hallo E de Waele,
Waar heb je de printplaat naar toe gestuurd, en wat kostte dit? ik heb blijkbaar hetzelfde probleem.Ik krijg naast de F53 ook foutcode 19 maar dat zal vermoedelijk ook opgelost zijn na het laten vervangen van de IGBT transistoren.

Goede middag
Ik heb deze opgestuurd naar

Hertog Karellaan 3

5431 GX CUIJK

NEDERLAND

Phone : +31 485 801242

IBAN : NL68ASNB8821142205

BIC : ASNBNL21

PayPal : info@youfixit.eu

BTW-nr : NL001259141B23

KvK : 16078893

WWW : https://youfixit.eu/nl

Ik heb eerstse keer €7 .50 betaald bij de post om op te sturen
Ik heb dan € 150 overgemaakt naar Yourfixit.eu
Dat is alles maar je moet eerst een goed op de site kijken hoe alles werkt
bij klopte alles en correct verlopen heel veel suc6 met het demonteren.
mvgr e de waele

Pfhoe, das duur!! FETs kosten ong 2,50 Pst, daarna 150 gerekend, beetje erg veel, riekt naar geld leegkloppen

jerome

Golden Member

Mooi en een vrij correcte prijs als deze in loondienst wordt hersteld. Hobbymatig had dat voor de helft gekunt, maar kreeg je geen 6 maand garantie op de herstelling. Nu vast wel :-)
Edit@smd: 1kg aardappelen kost 0,5€ en een bakje frietjes van 0,25kg kost bijna 3€! Marge X24.

[Bericht gewijzigd door jerome op zaterdag 4 februari 2023 19:33:37 (21%)

Op 4 februari 2023 19:28:04 schreef jerome:
Mooi en een vrij correcte prijs als deze in loondienst wordt hersteld. Hobbymatig had dat voor de helft gekunt, maar kreeg je geen 6 maand garantie op de herstelling. Nu vast wel :-)
Edit@smd: 1kg aardappelen kost 0,5€ en een bakje frietjes van 0,25kg kost bijna 3€! Marge X24.

wat denk je wat het gas nu kost om die frieten op 185 graden te bakken :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hoi Testman, hobbymatig vraag ik dat er zelfs niet voor.. ook bij mij krijg je mnd garantie hoor..zelfs langer.. Reken maar uit, een ervaren electrotechnicus repareert er 2 per uur 16 op een dag dus is 2400 euro.. - laten we ruim nemen 200 Euro aan componenten , 100 euro overig materiaal is 2100 euro, snel verdiend!! Red ik per maand haast niet, hij in een dag. En ja, dat zijn Heeeeeeel veel bakje patat!! 1 Kg aardappels kost zelfs een Euro, die frietboer heeft wel meer kosten: gas voor bakken, electrisch voor koeling/ vriezer.. Zijn marge is veeeel lager, dus niet te vergelijken....

Ik vind de prijzen van de roeivereniging, sorry..

Trafo vervangen EL150 incl revisie print kost 94 Euro, trafo kost bulk 16 Euro per stuk (koop zelf ook dezelfde trafo's in) en paar elcootjes. is meer redelijke prijs maar nog heel veel