Accu elektrische vliegen"mepper" vervangen door 18650 accu?

bprosman

Golden Member

Mijn versie voor de zomervakantie ook omgebouwd naar een 18650 cel met Micro-USB laad printje.
Werkt als een trein.

Behalve vliegen, muggen en wespen een paar weken geleden ook een muis ermee kunnen executeren >:)
Had niet verwacht dat dat zou kunnen eerlijk gezegd.

Misschien wel met het zelfde printje :

https://www.otronic.nl/a-65227295/laders-en-testers/lithium-18650-batt…

[Bericht gewijzigd door bprosman op woensdag 28 december 2022 12:34:57 (22%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
vergeten

Golden Member

Klopt als een bus, alleen ik heb de µ-USB uitvoering.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Ja handige dingetjes! Je moet ze alleen niet bestellen bij otronic, op ebay heb ik vijf usb-c printjes voor totaal met verzending 4.60 euro.
Heb er nog 2 over, komt altijd wel ergens van pas. Die uitgebreide versie is de betere, je hebt ze ook met tp4056 chip alleen.

Bij otronic 2 euro per stuk en ook nog eens 2 euro verzendkosten... Kassa, Kassa! Ik zou daar dus in totaal 12 euro betalen, das drie keer zoveel. :(

Die vliegenmeppers zijn nu in moderne variant met 18650 accu goedkoop online verkrijgbaar. Ook met usb-c poort en laadtoestand. En knallen doen ze!

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
vergeten

Golden Member

Op 28 december 2022 17:25:18 schreef CrossFireX:
Ja handige dingetjes! Je moet ze alleen niet bestellen bij otronic, op ebay heb ik vijf usb-c printjes voor totaal met verzending 4.60 euro.
Heb er nog 2 over, komt altijd wel ergens van pas. Die uitgebreide versie is de betere, je hebt ze ook met tp4056 chip alleen.

Bij otronic 2 euro per stuk en ook nog eens 2 euro verzendkosten... Kassa, Kassa! Ik zou daar dus in totaal 12 euro betalen, das drie keer zoveel. :(

Klopt maar dat is achteraf maar je hebt het wel sneller in huis schat ik in. Als je de ledjes van dat printje wil zien aan de buitenkant moeten ze toch vervangen worden door een inbouwbaar 3mm ledje. Best wel een gepriegel. :)
Ik zag bij otronic ook een bouwpakket (rode)voedingsprint staan (0-30v 3 amp) voor €14+ bij ebay €4,65.€.
Bij otronic doe je wel makkelijker een beroep op garantie of doa.[/quote]

Die vliegenmeppers zijn nu in moderne variant met 18650 accu goedkoop online verkrijgbaar. Ook met usb-c poort en laadtoestand. En knallen doen ze!

Ik hoop alleen de insecten niet de accu :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 28 december 2022 12:22:44 schreef bprosman:
Behalve vliegen, muggen en wespen een paar weken geleden ook een muis ermee kunnen executeren >:)
Had niet verwacht dat dat zou kunnen eerlijk gezegd.

Welke vliegenmepper is dat? Krijg met de mijne geeneens wespen dood.
Zit te denken om dit eens te proberen: https://youtu.be/k10UkrbWAbY

bprosman

Golden Member

Op 29 december 2022 00:25:48 schreef Laub:
[...]

Welke vliegenmepper is dat? Krijg met de mijne geeneens wespen dood.
Zit te denken om dit eens te proberen: https://youtu.be/k10UkrbWAbY

Dat ding heb ik ooit bij een Chinese shop in Italie gekocht. Dat handvat kon je er af halen (zie foto's ) en in het stopcontact steken om op te laden. Er zit een ieniemini lood accu'tje in wat al vrij snel overleed. Vandaar de ombouw.

@Crossfire, het ging mij inderdaad om de levertijd , deze ombouw was een week of zo voor mijn vakantie.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Op 23 augustus 2021 23:50:49 schreef vergeten:
[...]
Misschien een keertje goed luchten, opruimen en douchen :) ;)

Ik woon niet in de stad :P
Helaas kunnen die vliegen hier blijkbaar tegen amoniak en/of vinden ze dat lekker en vermenigvuldigen ze daardoor sneller >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
vergeten

Golden Member

Op 29 december 2022 00:25:48 schreef Laub:
[...]

Welke vliegenmepper is dat? Krijg met de mijne geeneens wespen dood.
Zit te denken om dit eens te proberen: https://youtu.be/k10UkrbWAbY

Die van het filmpje is wel omgebouwd naar een 18650 cel zo te zien. Dan werkt hij niet meer op 2x AA van 3 volt maar op 3,7v daardoor een veel krachtiger vonk.

Ik vermoed net zo'n zware als die ik heb en is gekocht in Malaysia, geeft een spanning af van tussen de 2,5 en 5,2 kV DC.
Dat knettert flink bij een vlieg of mug, hij gaat in rook op :)
Volgens mij zijn deze zware niet te koop in NL en misschien zelfs niet toegelaten.

https://shopee.com.my/Rechargeable-Mosquito-Racket-Multi-function-Desi…

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Je kan zo een verboden knetter nu makkelijk kopen bij Amazon voor een prikje met 18650 accu en usb laad circuit. NIET verkrijgbaar in welke andere winkel dan ook...

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
GJ_

Moderator

Op 31 december 2022 00:43:09 schreef vergeten:
Volgens mij zijn deze zware niet te koop in NL en misschien zelfs niet toegelaten.

Die op de foto is in ieder geval illegaal. Er zit een valse CE markering op.

Ik snap die jacht op wespen sowieso niet zo goed, ik heb er altijd in de tuin zitten, maar ik heb er nooit last van. Gewoon met rust laten werkt prima.

Op 31 december 2022 09:51:15 schreef GJ_:

Ik snap die jacht op wespen sowieso niet zo goed, ik heb er altijd in de tuin zitten, maar ik heb er nooit last van. Gewoon met rust laten werkt prima.

Heb je gelijk in, wij hebben ieder jaar wel een nest in de tuin/schuur en hebben er ook nooit last van. Gewoon zorgen dat er wat fruit of fruitresten ergens in een hoekje van de tuin ligt en ze zijn zoet.

Waar ik het eigenlijk om vroeg zijn van die hele dikke -en evenzo irritante- bromvliegen. Qua incasseringsvermogen minstens zo hard als wespen. Met mijn huidige elektrische vliegenmepper een mooie flits waarna dat beest na 1-2 sec gewoon weer wegvliegt :(

Hmm... Amazon dus of bestaande opvoeren. Zal eens nader op internet gaan grasduinen.

bprosman

Golden Member

Op 31 december 2022 09:51:15 schreef GJ_:
[...]Die op de foto is in ieder geval illegaal. Er zit een valse CE markering op.

Ik snap die jacht op wespen sowieso niet zo goed, ik heb er altijd in de tuin zitten, maar ik heb er nooit last van. Gewoon met rust laten werkt prima.

Alles wat buiten zit heb ik ook geen problemen mee. Wel met wat naar binnen komt en niet meer weg wil.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 31 december 2022 15:10:24 schreef Laub:
Met mijn huidige elektrische vliegenmepper een mooie flits waarna dat beest na 1-2 sec gewoon weer wegvliegt :(

Dan heb je toch ruim de tijd om met je electrische vliegenmepper dat beest dood te slaan?

Op 31 december 2022 15:10:24 schreef Laub:
Hmm... of bestaande opvoeren.

Identiek exemplaar erbij kopen. Hoogspanningscondensator eruit slopen en parallel aan condensator van de op te voeren vliegenmepper plaatsen.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op zaterdag 31 december 2022 19:50:26 (31%)

vergeten

Golden Member

De beschrijving van de ombouw naar 18650 met een gestripte Samsung USB voeding erin. Dit naar het idee van .......

Op 17 augustus 2021 10:47:05 schreef fcapri:
je zou ook gewoon de print van een GSM lader erin kunnen bouwen, dan heb je direct de 5V en kan je die 230V stekker eraan laten.

Eerder schreef ik dat het al gedaan was maar toen zat het met elastiekjes bij elkaar zonder voeding erin.
De gedachte is dat hij volledig functioneel moet blijven waarmee ik bedoel ik de zaklamp gescheiden moet kunnen worden van de mepper en in het een WCD geplaats moet kunnen worden om op te laden.
Ook beide lampfuncties op het oplaaddeel en op de mepper werken dan weer. :)

Het is een hele uitdaging omdat er zeer beperkt ruimte is.

Enkele fotoos en de beschrijving volgt nog.

[Bericht gewijzigd door vergeten op maandag 2 januari 2023 00:08:07 (21%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.