Op 30 december 2022 22:48:01 schreef Kortsluiting_Online:
[...]
Normaal doet die ST-Link dat niet, hij kan het niet eens omdat je alleen maar een klok en data hebt. Maar als hij "geintegreerd" zit op een Nucleo bordje ga ik niet voorspellen wat voor trucen ze hebben uitgehaald om handig" te doen.
[...]
Gefeliciteerd ermee.
[...]
Ik ben wel nieuwschierig wat het was. Het kan ook nuttig zijn dit op te schijrven voor de volgende keer...
Ja... Maar dan kom ik zo dom over...
nee... ehh eerst dacht ik eigenlijk dat hij niet runde...
dus ik heb op een gegeven moment er een knipper ledje in gemaakt, op het nucleo bordje zit een groen User led... dus ik zag eerst al dat hij wel in de setup ging, maar kwam daar niet uit....?
(*dus bovenaan in the setup het ledje aan gezet, en boven aan in de main loop weer uit)
maar hij stond dus te wachten op de seriele port?
maar volgens mij, in de Arduino IDE, als je een serial port in de setup insteld, weet ik eigenlijk niet zeker of hij daar ook gaat staan wachten?
maar toen ik dus wist, dat ik de serial monitor moest openen en er minimaal 1 karakter naar toe moest sturen, ging het gelijk al een stuk beter
maar dat is dus een beetje het probleem.... je kan aan de buitenkant zo weinig zien.... en alles is ff nieuw voor mij... de controller en de IDE... maar nu werkt alles...
en ik heb me hardware nog niet af... maar volgens mij is het een stuk sneller....
het is dus voor dit verhaal:
https://www.youtube.com/watch?v=GTXR5506iLs
hier draait het nog op een Arduino Due, maar die heeft er , volgens mij zijn handen vol aan..... zijn natuurlijk 8 stappen motors, en heel veel real time rekenwerk.....
en wat ik al zei, ik ben met de hardware bezig, dus 1 voor 1 de stepperdrivers geprobeerd... en ik hoor nu al dat de motoren veel sneller draaien.....