Op 31 december 2022 14:35:49 schreef Jinny:
Misschien omdat ik als ik al meldde het apparaat geen rocketscience vond.
dat lijkt maar zo voor wie de diepgang niet begrijpt. Daar hoef je heus niet de slimste van de klas voor te zijn.Hoevelen zouden de temperatuur van een wand niet fout gemeten hebben omdat ze eigenlijk de reflectie van de verwarming achter hun rug maten.Om slechte contacten op te sporen is het niet zo moeilijk, als je maar weet dat het enkel lukt onder belasting.
En mijn toenmalig werkgever in die tijd mij capabel achtte om met het apparaat om te gaan en er reproduceerbare meetresultaten mee te produceren.
Hetgeen ook gelukt is.
Zonder boze klanten en werkgevers, integendeel.
Niemand twijfelt er aan dat jij een eenvoudige toepassing zonder specifieke opleiding aankon, maar meestal ligt het toch een heel stuk moeilijker. Voor isolatieproblemen is er een verschil tussen echt correct meten en wat show verkopen door oningewijden, wat helaas ook wel gebeurt
Wat een minor puntje is, en wat -jij- blijkbaar eerst moest nameten, is de spanningsval in het probleem van Fred.
Daar is iets mis, maar dat had iedereen al verteld voordat -jij- met je meting aankwam.
Ergo, beetje als een soort spuit elf.
Ik probeerde tevergeefs aan te tonen dat een te dunne gemeenschappelijke aansluitkabel niet de meest voor de hand liggende oorzaak is, wat door enkelen gesuggereerd wordt. nIemand vond het nodig daar op te reageren, enkel offtopicgeleuter over de warmtebeeldcamera kreeg aandacht.
Maar indien het toch zo zou zijn, moet het wel om een extreem lange of dunne kabel gaan, wat in een gerenoveerd appartement in een dorp niet erg waarschijnlijk is.Als het zo zou zijn vormt dat eveneens een ernstig veiligheidsrisico. Niet met dat ene kacheltje, maar als meerdere bewoners terzelfdertijd hun oventje aansteken rond etenstijd wordt het wél een gevaarlijke situatie
Als je met 1 bijverwarmingskacheltje 20-30V in de kabels verstookt, wat verstook je dan met meerdere oventjes van meerdere bewoners tegelijk?Ik weet niet waarom jouw hersenen trager werken, maar ik denk dat dat iedereen wel opvalt.
Is niet erg, maar doe niet alsof je het slimste jongetje van de klas was.
Daar twijfel ik namelijk aan.
Klas? Waarom zou je je jeugd verspillen in een klas als je alles toch uit jezelf weet met minimale instructies en een handleiding
Het lijkt wel of sommige COers het vak geleerd hebben met vallen en opstaan en een grondige afkeer hebben van een degelijke opleiding.
Waarvoor bestaan er eigenlijk technische scholen en universiteiten?