Ik heb de Service desk opgebeld en die heeft mij een procedure doorgemaild.
De tekst staat hieronder.
Wij maken nu na gebruik 's avonds dat zeefje schoon, een vochtig doekje gebruiken en dan dat verborgen zeefje schoon wrijven. Voorlopig geeft dit goed resultaat.
NB, de meegestuurde twee afbeeldingen zijn niet reproduceerbaar, onduidelijk en te lage resolutie.
ruud
=======================================================================
Telefoon: 079-3631500
E-mail: helpdesk@nl.jura.com
Bezoekadres: Koraalrood 141 - 2718 SB Zoetermeer
Openingstijden: maandag tot en met vrijdag van 08:30 uur tot 17:00 uur
Zaterdag van 09:00 uur tot 14:00 uur
ENA : Koffie loopt niet goed door
Inleiding:
Het niet goed doorlopen van de koffie kan te maken hebben met een (tijdelijke) verstopping in het
koffiecircuit. De onderstaande stappen kunnen dit probleem verhelpen.
Tot slot:
Mochten de bovenstaande stappen geen oplossing bieden of zijn er onduidelijkheden, neemt u dan
contact op met onze Helpdesk. Wij helpen u graag!
Stap 1. Schakel de machine uit en neem de stekker uit het stopcontact. Verwijder vervolgens de restwaterbak, de residubaklade en afvalbakje.
Stap 2. Wanneer u in de ontstane opening kijkt, ziet u halverwege de bovenzijde een klepje uitsteken (afbeelding 1). Ga met uw hand achter dit klepje omhoog, dan voelt u een rond, plat metalen plaatje – het zogenaamde koffiezeefje. Het is mogelijk dat u hier een laagje gemalen koffie voelt. Dit kunt u wegnemen met een vochtig doekje. Het zeefje kunt u niet zien, het gaat op gevoel, daarnaast kan en mag het niet worden
verwijderd.
Stap 3. De koffie-uitloop kunt u van onderaf schoonmaken met een (tanden)ragertje
(afbeelding 2). Eventuele opgehoopte koffieresidu of vettigheid haalt u op deze wijze weg.
Stap 4. Start vervolgens de machine op zoals gebruikelijk en probeer één of meerdere kopjes koffie te bereiden. Mochten de tips nog geen oplossing bieden, dan kunt u na het schoonmaken van de genoemde onderdelen een extra reiniging uitvoeren.