Siemens Logo! CMR-2020 aansturen met Soft Comfort of alleen BM?

Hallo allemaal,

Ik probeer een Logo! cmr-2020 aan te spreken via Soft Comfort (8.3) maar krijg geen verbinding.

Achtergrond: ik wil mijn cmr-2020 inzetten bij het aquarium die een tablet heeft hangen waarop ik zaken snel kan aflezen zoals temp en water niveau etc. Mocht een waarde niet goed zijn dan wordt er een SMS gestuurd. (ik heb deze module aan boord gehad op een boot en dat werkte perfect!)

Ik heb deze logo aangesloten op dezelfde IP range als mijn laptop.
Ik kan ook prima mijn CMR benaderen en programmeren via mijn Chrome browser.

Maar ik wil heel graag met LWE een pagina generen die zaken aanstuurt met een webpagina.

Nu spreekt men in de documentatie altijd over de BM (base module).

Vraag: kan ik sowieso wel de CMR een pagina laten weergeven (en maken via LWE) of heb ik daar dus een BM voor nodig?

Als dat het geval is welke (goedkoopste) BM heb ik dan nodig die praat met de CMR en ik kan gebruiken voor mijn aquarium aansturing?

Alvast bedankt voor een reactie!

gr Marco

help

Golden Member

https://cache.industry.siemens.com/dl/files/268/103657268/att_850514/v…
Pagina 34 spreekt over de standalone toepassing.

You can operate the CMR without a BM being connected. If the CMR is connected to a
mobile wireless antenna, the following functions are available:
? Sending an SMS message due to a signal at the input of the CMR
? Receiving an SMS message:
– Setting an output of the CMR.
– Sending status information via the CMR using SMS messages.
Using the WBM of the CMR, you can configure events such as changing of input signals as
well as actions. The actions are triggered when the events occur.

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Je CMR is eigenlijk maar een dom ding.
Die kan een berichtje versturen aan de hand van een ingang, kan een uitgang aan of uitsturen.
Maar waar hij eigelijk voor is, communicatie met een LOGO!

Om een besturing of regeling te maken heb je naast je CMR een regelapparaat nodig.
Ideaal is dan een LOGO! te nemen, die “past” op je CMR module
Je LOGO schakelt en regelt van alles, en stuurt berichtjes oid naar de byitenwereld via de CMR module.

De CMR module programmeer je via je browser, niet via LOGO soft.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Dank voor de hulp. Ik zal op zoek gaan naar een passende BM.

gr. Marco