Op 17 januari 2023 13:24:53 schreef meterkast:
[...]die man is al in de zeventig en heeft superveel verstand van oude techniek, hij helpt nog als hobby veel oude mensen met nog onderdelen verwisselen voor die oude gas ketels b.v. heeft me net ook uitgelegd hoe doormiddel van een vonk naar je meterkast dat RF signaal wordt over gezet naar dag en nacht. en dat er een klein kastje zit onder je meter kast die hiervoor zorgt? het is jammer dat ie zo ver weg woont anders had ik hem ook even gevraagd om er naar te laten kijken. voor nieuwe techniek heeft ie geen verstand van zegt ie ook eerlijk, maar alles van rond 95 en ouder kan ik bij hem altijd even vragen.
en ja een kwaadwillende medewerker kan overal werken, maar je wilt het zo moeilijk mogelijk maken, anders kan ik net zo goed me buitendeur niet op slot gooien, zoals in de goeie oude tijd.
Ik ben toch heel benieuwd naar het kunnen van die super techneut.
Als deze man inderdaad beweert dat er een vonk naar de meterkast gaat dan heb ik toch heel grote twijfels...
Ik zou het comnplot denken over meters die hehackt worden maar aan de kant zetten en de raad die door meerdere geven is, oa door @mvdk, opvolgen en gewoon de netbeheerder bellen