Bluetooth motorcommunicatie

Hi,

Misschien zit ik hier helemaal verkeerd, maar ben op zoek naar een plek of iemand mij kan helpen met het uitzoeken en eventueel herprogrammeren van een Bluetooth communicatie systeem wat je op een motorhelm kan vinden. Mocht iemand daar iets over weten, of misschien mij naar de plek kan wijzen waar ik het best kan zoeken. Hoor ik het heel graag.

Vriendelijke groet,

rudig76

Golden Member

Maar wat is nu echt je vraag? Welk type? Wat is het probleem dat je op wil lossen?

Iets heel anders :-) http://www.echteworst.nl

Op 22 januari 2023 17:46:13 schreef rudig76:
Maar wat is nu echt je vraag? Welk type? Wat is het probleem dat je op wil lossen?

Dank voor uw bericht!
Ik heb geen specifiek model, ze doen als het goed is ongeveer hetzelfde, maar ik wil de Bluetooth connectie op een andere manier inrichten. Bent u bekend met deze headsets?

rudig76

Golden Member

Op wat lezen na over welke headsets goed zijn geen kennis verder. Ze anders programmeren klinkt interessant. Heb je alle kennis daarvoor en wat wil je exact bereiken?

Iets heel anders :-) http://www.echteworst.nl

Een bestaande headset van andere software voorzien kun je waarschijnlijk wel vergeten, je zou daarvoor eerst moeten uitzoeken wat voor processor en radio (waarschijnlijk in één chip) er gebruikt wordt, dat de datasheet, debugger, en ontwikkelsoftware voor vinden, leren hoe dat werkt, en vanaf nul nieuwe software gaan schrijven.

Het lijkt me handiger om zelf wat te bouwen op basis van een ESP32 of zo, daar zijn wel voorbeelden van te vinden.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Op 22 januari 2023 18:16:25 schreef SparkyGSX:
Een bestaande headset van andere software voorzien kun je waarschijnlijk wel vergeten, je zou daarvoor eerst moeten uitzoeken wat voor processor en radio (waarschijnlijk in één chip) er gebruikt wordt, dat de datasheet, debugger, en ontwikkelsoftware voor vinden, leren hoe dat werkt, en vanaf nul nieuwe software gaan schrijven.

Het lijkt me handiger om zelf wat te bouwen op basis van een ESP32 of zo, daar zijn wel voorbeelden van te vinden.

Oké duidelijk verhaal. Wat ik eigenlijk wil bereiken is dat ik bijvoorbeeld mijn AirPods naar deze unit verbind om vervolgens over de radiofrequentie van de motorcomms te praten. Klinkt dat logisch?

rudig76

Golden Member

Klinkt logisch maar best lastig zo niet onmogelijk. Je moet echt veel weten van de hardware etc om daar andere firmware op te zetten. Alles kan, maar dit lijkt me wat hoog gegrepen

Iets heel anders :-) http://www.echteworst.nl

Op 22 januari 2023 18:31:36 schreef Blauwtand:
[...]

Oké duidelijk verhaal. Wat ik eigenlijk wil bereiken is dat ik bijvoorbeeld mijn AirPods naar deze unit verbind om vervolgens over de radiofrequentie van de motorcomms te praten. Klinkt dat logisch?

Misschien is het duidelijk als ik zeg dat ik de microfoon en speakers van motorsysteem wil vervangen met AirPods. Nu er al een Bluetooth module in zit dacht ik die misschien te kunnen manipuleren om met bijvoorbeeld AirPods te verbinden in plaats van een telefoon. Nou dat zal dat problemen met zich mee brengen ivm dat er geen fysieke mogelijk is te zeggen dat deze apparaten met elkaar moeten verbinden via bijvoorbeeld een schermpje.

Op 22 januari 2023 18:38:48 schreef rudig76:
Klinkt logisch maar best lastig zo niet onmogelijk. Je moet echt veel weten van de hardware etc om daar andere firmware op te zetten. Alles kan, maar dit lijkt me wat hoog gegrepen

En zo iets zelf maken met bijvoorbeeld zo’n esp32? Heb deze motorcomms in mijn hoofd maar dat hoeft absoluut niet op deze manier. Misschien is er wel een andere, simpelere oplossing.