Samsung tv gaat aan uit

Goede dag, ik heb een Samsung tv, hij start wel op maar gaat direct uit,powerled knippert 5 keer ,weet iemand wat hier de oorzaak is? Alvast bedankt voor alle tips.

mel

Golden Member

Een of andere rotte elco in de voeding, lijkt me.maar ik ben geen tv expert.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Zeer vaak een defecte NAND, deze IC's staan bijna krom van de hoeveelheid bad blocks. Soms helpt het om de NAND af te koelen volgens vele meldingen op het internet maar zelf heb ik dat nooti voor elkaar gekregen. Vervangen van de NAND en voorzien van werkende software helpt wel al komt het voor dat na een update de ellende weer terug komt omdat je zelden een nieuwe NAND tegen komt die 0 bad blocks heeft.

Klopt, ik schrijf de TV's nu af, want een juiste en goed werkende NAND vinden is iets met speld in hooiberg.. De China ICs hebben 9 VD 10 ICs al bad blocks vanaf nieuws af aan.. TV is ook al geen jonkie meer..

De omkosten om deze tv te maken is wel hoog , daarom is besloten om deze tv voor onderdelen te gebruiken, bedankt aan iedereen voor de tips.