Douwe Egberts koffiemachine, storing E216

Ik heb een koffie machine Douwe Egberts cafitesse Exellence compact Blacck die een storing E216 aangeeft dat het peltier element kapot is.
Ik heb op internet gezocht maar kan geen informatie vinden welk type peltier element is nog wat voor waarden deze heeft en waar die eventueel te koop is.
wie kan mij helpen

Wel een dure!! Kan je niet een alternatief Peltier element nemen??

eigenlijk zoek ik alleen een peltier element want de aluminium koelblok zit nog bij het apparaat

Ik heb op heel website"s gekeken maar niemand kan mij vertellen wat voor type en waarden deze moet hebben.

Meet de grootte en dikte op, de voltage en shop op Internet, Ome Google weet een hoop!!

Wij kunnen helaas niet leveren aan particulieren. Tevens is de Cafétesse een apparaat waarvoor wij heel lang geleden modules hebben geleverd, maar enkel voor de dubbele uitvoering (60/61). Dit is later overgenomen door een andere firma, wij kunnen daarom niet met zekerheid aangeven welke module er gebruikt is.

Destijds was het type module de S-127-14-25-E (E staat voor epoxy sealing rondom de module). Wellicht dat het u helpt in uw zoektocht
Dit is het bericht dat ik van een firma heb gekregen maar ik kan nergens de
S uitvoering vinden

Ik heb een half jaar geleden bij Farnell een peltier besteld voor een Cafitesse, maar daar was alleen de peltier ook al 70 euro excl btw. Als je geen bedrijf bent is die module van F_S niet eens zo heel duur.

Ik weet ook niet of het diegene met het juiste vermogen was, ik weet alleen dat ik eerst een goedkope peltier had die een te hoge stroom nodig had waardoor hij het niet deed. Daarna een andere besteld.

Ik heb er een 9 volt battarij aangehangen en het element werd niet warm.
red-arrow kun je mij doorgeven welk type met welke waarde;s die heeft.

Arco

Special Member

Een 9v batterij is waarschijnlijk onmiddelijk leeg, die is niet geschikt om zo'n enorme stroom te leveren, beter een voeding proberen.
(op zijn minst kakt de spanning in tot bijna 0 volt)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Het peltier element is kapot, ik heb verschillende web site's bezocht maar ik weet niet welke ik moet bestellen want op het vorige forum wordt gesproken over verschillende waarde's 12 v - 24 v 3 amp - 4 amp. wie kan mij helpen om een goede type peltier element te vinden en waar ik deze kan bestellen. bvd.

Nogmaals gezocht op internet en een site gevonden waar servce manuels opstaan over douwe egberts koffiemachine's. site is manuelslib.com
peltier informatie gevonden is 3,5A - 35W maar nu kan ik er geen vinden van 3,5 A kan deze er voor in de plaats komen. Peltier Element 35W 4A 16.3V, 40x40mm,
Wie kan mij er informatie over geven.

Ik heb farnell artikelnummer 1639753 gebruikt. Deze is 3.9A en werkt naar mijn idee goed in mijn machine (of dat ook in jouw machine is weet ik niet).

Je moet rekening houden met de spanning, volgens mij moet je een +/-30V versie hebben, niet de +/-16V. Ik dacht dat de spanning op de peltier 24V was, maar dat kun je misschien uit de service manual halen.

IDD geen 16V model!! dacht ook een 24 V..

De koffiemachine doet het weer.
Ik heb bij Farnell nederland een peltier element besteld.
Type MCPE-241-10-13 art nr 1639753 koste excl btw 58,75 euro
Red arrow bedankt voor de informatie. En iedereen bedankt voor het meedenken.

En voor een schappelijk prijsje!!

dit peltier element heeft het 14 dagen vol gehouden maar al weer kapot.
ik vraag mij af hoe dat kan en wat kan nu de oorzaak zijn.geeft weer de zelfde foutmelding.

spanning is goed, niet te hoog? temperatuur regeling werkt ook goed? ventilator werkt nog goed, koelblok gereinigd? en je had thermische pasta op het nieuwe peltier element gedaan?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb alles nagemeten en geen afwijking gevonden dus is het voor mij een raadsel hoe zo snel het element weer kapot is gegaan.

Bij mij draait hij al meer dan een half jaar zonder problemen. Maar ik weet bijvoorbeeld niet of er verschillende revisies ofzo van deze machines bestaan en ik ben ook geen koffiemachinereparateur. Ik weet wel dat DE in een latere versie het koelgedeelte heeft aangepast en waarschijnlijk dus verbeterd.

zou ik dan toch een verkeerd peltier element gekocht hebben.
ik heb deze gekocht bij farnell MCPE 241-10-13. 3,9 amp 29,8 v 71,8 watt.
misschien moet ik een ander type kopen maar welke.
welke waarde is dan belangrijk ampere of volt of watt.

Arco

Special Member

Wel goed koelpasta opgedaan? (bij zulke vermogens is het snel afgelopen anders)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Is je ventilator niet te brak?? Als die stopt raakt Peltier element te eenzijdig verhit en knapt inwendig. Koelpasta genoeg gebruikt? Spanning rimpelvrij??