Type draad, voorversterker / inputselector, veel fotos.

Beste COers, morgen ga ik weer verder met dit project, even de vraag op deze avond of ik verplicht afgeschermd draad moet gebruiken ? Of zijn 2 GND zwarte dunne montage draden, samen met 12 dunne gekleurde montage draden voldoende? Om de tulp stekkers aan de achterkant van mijn behuizing in de zwarte 45gr print kroonsteenen te zetten?

PS: rechts achter zijn 5 relais en een board daar bovenop met 5 single line relais om mijn L/R tulp en ook geel voor video signaal te schakelen.

Heeft jaren prima gespeeld, maar u aan het uitbreiden met meer OUT tulpjes en meer opampjes voor meer versterkers tegelijkertijd.

Misschien bespaard u mij veel tijd.

Groet, Wouter van Wegen

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Op 31 januari 2023 18:23:31 schreef pascalbythree:
even de vraag op deze avond of ik verplicht afgeschermd draad moet gebruiken ?

Er komt echt niemand langs om te kijken of je het juiste draad gebruikt. Het vergt wel enig inzicht in de werking van je bouwsel of een leiding afgeschermd moet worden of niet. In de regel wordt de bedrading van hoogohmige ingangen met een grote gevoeligheid afgeschermd. Dat geldt eventueel ook voor voedingslijnen, voor zover ze wisselspanning voeren en dicht bij gevoelige voorversterkertrappen liggen.
Voor de bouw van voorversterkers gelden ook weer bepaalde regels om brom, oscillatie etc. te voorkomen.

Trouwens : Wat stelt dit project voor? en dat andere?
M.a.w. Waar gaat het over..........
Je bent voor mij meester in vaagheden.