Bosch logixx 8 sensitive

Hallo,bij deze wasmachine is het probleem ontstaan dat enkel de temperatuur en het toerental op de display verschijnt.
De tijd van het programma verschijnt niet meer en de tiptoetsen reageren ook niet meer
De led in de tiptoets start/pauze knippert maar de tiptoets reageert ook niet.

Dit probleem zou zijn ontstaan door de machine uit te zetten terwijl deze aan het centrifugeren was, hierna was dus de storing gekomen.

Resetten lukt niet aangezien de tiptoetsen ook niet reageren.

Zou er iets gesneuveld zijn op de bedieningsprint?
Iemand dit al meegemaakt?

Alvast bedankt
Groetjes
Elco Boy

heb iets vergelijkbaars gezien, daar was op de hoofdprint een printspoor geklapt. dat spoor voorzag oa de motorsturing module van stroom. je kon toen ook de machine niet starten. in de motormodule was een zwarte plek te zien, maar wat het was?? geen onderdeel was kapot. printspoor hersteld en werkte weer..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik ga morgen de printen eens inspecteren op iets dergelijks
Bedankt

En een vervuilde bedieningsknop kan dit ook veroorzaken uitwenig of inwenidg door aanslag

Hallo smd
Kan het dan ook zijn dat door een vervuilde bedieningsknop de tiptoetsen ook niet reageren?

Groetjes

Heb de bedieningsknop opengemaakt en de contacten schoon gemaakt, geeft geen verschil.
Op de bedieningsprint en de hoofdprint niets optisch te bespeuren, ook geen kortgesloten componenten gevonden,

Vind zo direkt geen oplossing, toch bedankt voor de tips

Groetjes
Elco Boy

zitten er van die rubberen staafjes in of veren??

Hoi, smd
Het zijn veertjes, maar ik vermoed dat er iets stuk ik gegaan op de print, aangezien de tijd niet meer verschijnt op de display en de touch toetsen ook niet meer reageren

Op het net heb ik ook deze fout teruggevonden maar geen oplossing

Groetjes

dit had ik toen, op de hoofdprint miste dat stukje printspoor in het midden onderaan..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op de print is optisch niets verdachts te zien
Toch bedankt

Elco Boy

Is je voeding nog OK op je frontpanel??

Ik ga dat deze week nog eens bekijken,een schema zal wel niet te vinden zijn vrees ik.

Ik hou u op de hoogte

Groetjes
Elco Boy