Sprint-Layout

hallo: weet iemand of "Sprint-Layout 6.0"ook overweg kan met Windows 11, de versie die ik op 8.1 had in iedergeval niet? bijvoorbaat dank.

Electronica is mooi als het goed werkt
Hugo Welther

Moderator

Bij mij draait Sprint-Layout 6.0 en ook alle andere Abacom programma's prima onder Win11. (Ik heb Win11 Pro)
Ook onder eerdere Windows versies nooit problemen gehad.

[edit] Laatste updates van Sprint-Layout doorgevoerd?

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Lambiek

Special Member

Op 1 maart 2023 14:50:43 schreef Bertjebuk:
hallo: weet iemand of "Sprint-Layout 6.0"ook overweg kan met Windows 11, de versie die ik op 8.1 had in iedergeval niet? bijvoorbaat dank.

Alle ABACOM programma's werken onder Win11.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ik heb geen CD drive op de nieuwe computer, ik heb ze op een stick gezet het zijn 3 bestanden Abacom 6 .DATA,SETUP.AUTORUN als ik setup uitvoer krijg ik wel een mooi pictogram maar deze opent niet ik vermoed dat de data er niet in zit .? hoe krijg ik dat voor elkaar?
Gr Bert

Electronica is mooi als het goed werkt

Ik heb het installatie bestand ook op een (in mijn geval) SD-kaart gezet. Bij mij staat er alleen "Setup_Sprint-Layout60.exe" op. Draait bij mij ook probleemloos op Win11. Er is vast iets anders aan de hand. Even contact opnemen met Abacom is misschien het beste.

Kwaliteit boven kwantiteit
Lambiek

Special Member

Op 3 maart 2023 16:28:03 schreef Bertjebuk:
Ik heb geen CD drive op de nieuwe computer, ik heb ze op een stick gezet het zijn 3 bestanden Abacom 6 .DATA,SETUP.AUTORUN als ik setup uitvoer krijg ik wel een mooi pictogram maar deze opent niet ik vermoed dat de data er niet in zit .?

Dan mis je waarschijnlijk toch data.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Hier hetzelfde gehad met SPlan
Kopie cd op usb stick gezet : nope
Kopie cd op usb hdd gezet : nope
Met usb cd drive : prima

Arco

Special Member

Kan zijn dat er een 'hidden' file(s) op de cd staat, die moet je dan ook wel meekopieeren...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
marcob

Golden Member

Er op een PC met cd-drive een ISO bestand van maken, deze gebruiken op je nieuwe PC. Gelijk als backup opslaan voor later.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
benleentje

Golden Member

Op 3 maart 2023 18:39:32 schreef Arco:
Kan zijn dat er een 'hidden' file(s) op de cd staat, die moet je dan ook wel meekopieeren...

Dat denk ik ook, of zou het zo kunnen zijn dat de installatie software perse een CD wil zien en dat een USB-cd daarom wel werkt?

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

het lukt mij niet, ik heb een USB CD drive besteld maar kijken of dat de oplossing is ? anders word het een nieuwe versie.

Electronica is mooi als het goed werkt
blackdog

Golden Member

Hi,

Ik heb even gekeken wat ik hier als installatie bestanden heb staan van Abacom, Frontdesigner is een .EXE, Sprint is alleen een .EXE en ook sPlan is alleen een .EXE.
De software heb ik online aangeschaft over de jaren, ik heb nooit een USB of CD installatie medium gehad.

Misschien helpt deze info...

Groet,
Bram

PS
In alle drie de install bestanden, staan mijn registratie gegevens in vermeld als ik ? kies in het menu en dan Info.

[Bericht gewijzigd door blackdog op zondag 5 maart 2023 17:44:14 (17%)

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Hugo Welther

Moderator

Klopt. als je een ABACOM programma aangeschaft wordt deze "gebrand" met jouw gegevens bij downloaden. Je hebt niet per ongeluk een update als .EXE op je stick gezet.
Een update is geen installatie .EXE ook als de naam het zelfde.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Sine

Moderator

Op 3 maart 2023 18:41:49 schreef marcob:
Er op een PC met cd-drive een ISO bestand van maken, deze gebruiken op je nieuwe PC. Gelijk als backup opslaan voor later.

^^Dat inderdaad.

Op je oude/andere pc even een iso bakken van de installatie CD. Win11 kan dit gewoon lezen.

Dat kan bijvoorbeeld met CDBurnerXP https://cdburnerxp.se/en/home

Van middag de USB dvd/cd speler binnen gekregen, aangesloten op
de nieuwe PC de Abacon CD er in gedown load en het probleem is opgelost .het werkt , allen bedankt voor de reactie.;-)
Gr Bert

Electronica is mooi als het goed werkt