Hi SparkyGSX,
Nogmaals, leer begrijpend lezen!
Ik geeft juist aan dat ik in mijn voorbeeld kies voor NTC's met een hogere waarde en ook waarom.
Ook geef ik aan wat onder meer de gevolgen hiervan zijn en dat ik met die gevolgen rekening probeer te houden, wat begrijp je daar niet van?
Hou je er rekening meer dat dit jouw negatieve gedachten/mening is: Je doet nu weer alsof jouw oplossing de enige of beste oplossing is, terwijl de probleemstelling naar mijn idee al niet deugt.
Projecteer jouw negatieve gedachten niet op mij, dit wordt niet gewaardeerd!
Ik heb niet gesteld dat ik een 16 bit ADC nodig heb, ik ben nog bezig allerlei zaken op een rijtje te zetten en te kijken wat ik beschikbaar heb voor mijn projectje.
En dat is onder meer een paar printjes met de ADS1115 er op, een paar Maxim 20-bitters en een paar 24 Bit ADC's van Analog Devices, oja ook nog een paar 12 bitters van Microchip en diverse microcontrollers.
Voor de makkelijkheid wordt het waarschijnlijk de ADS1115 niet omdat ik unipolair echt 15 bit nodig ga hebben, hoeveel echt, zal uit de berekeningen volgen.
Maar daar ging het niet om, het gaat er om dat je als beginner b.v. een ADC gebruikt, wat veel voorkomt als je met microcontrollers gaat werken, dat er aardig wat eigenschappen zijn die je performance aantasten.
Ik geef twee voorbeelden uit de vele items van het error budget van een project waarmee ik bezig ben en jij presenteert dit alsof ik vind dat iedereen dat zo moet doen, dat is echt bullshit!
Het gaat er om dat je nadenkt over de fouten die in totaal kunnen optreden en ik geef voor het inzicht voor de CO lezers een paar punten aan, als je dit niet begrijpt gaat er bij jou toch echt iets mis met begrijpend lezen...
Standaard bullshit gedrag is, ergens één of twee punten uithalen en dit belachelijk maken zonder te kijken waar het om gaat, alleen maar om punten te scoren, je lijkt wel een politicus. 
Dus als je echte opmerkingen hebt, over b.v. het error budget bij ADC gebruik, geen probleem, je opmerking over het schakelen van de voeding voor de NTC's is wat je kan doen om het zelf opwarmen te verminderen.
Dat houd natuurlijk dan ook in, dat de settle time meestal nogal lang wordt, in ieder geval is dit niet gewenst voor hoe ik het ga toepassen in mijn projectje,
waarbij ik rekening moet houden met een redelijk hoog stoorveld en ESD beveiliging.
En hierdoor moet ik redelijk stevig de NTC ontkoppelen.
Voor andere is het schakelen van de voeding van de stroombron of Pull Up weerstand wel iets wat goed bruikbaar is, ik ken hun schakeling niet, maar misschien ga je me nu alnog verwijten dat ik andere manier niet hier heb besproken...
Groet,
Bram