Aansluiting Kenwood en JVC autoradios

fred101

Golden Member

Ik heb hier 2 autoradios zonder de connectors. Het zijn wel de zelfde connectors.
JVC KD-R851BT
Kenwood KDC-316UR

Voor ik een kabeltje koop of maak wil ik eerst proberen of ze werken.

In de manuals staat alleen de ISO aansluiting aan het eind van een verloopkabeltje (wat ik niet heb) maar niet wat de aansluitingen op de chassis connector (molex 16 pin) is. De plus en min weet ik wel maar niet welke naar geel gaat. Zomaar proberen lijkt me niet zo'n goed idee. Als ik die weet kan ik de rest met een scoop en FG op AUX wel uitmeten.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

In het service doc van de Kenwood staat een 18 pins connector afgebeeld:

Kom je daar verder mee?

Groeten, Ron.

fred101

Golden Member

Heb je een link naar het SM want dan kom ik er wel uit.

Ik zal hem eens open trekken of ik die 18 pin zie zitten. Dan kan ik die wel doorpiepen naar de 2x8 connector maar service dock met schema is handiger.

Die Kenwood zit vol JVC ICs, de opbouw van de kast en connector hebben veel overeenkomsten. Is Kenwood gewoon een label-plakker ? De Kenwood is wel veel ouder denk ik (Ik denk 2002)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 15 maart 2023 11:07:16 schreef fred101:
Heb je een link naar het SM want dan kom ik er wel uit.

Als het goed is, ligt ie al in je mailbox.
Maar hij is ook te vinden bij Elektrotanya.

Groeten, Ron.

fred101

Golden Member

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
fred101

Golden Member

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

meerdere merken voeren eenzelfde soort stekkers, maar de pinout is niet altijd hetzelfde. let daar dus mee op. de voeding pinnen zijn vaak dikker, maar de rest niet. kun je zo een power antenna voor een speaker uitgang verwisselen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
fred101

Golden Member

Beide hebben de zelfde aansluiting. Beide werken.

Ik heb de connector van mijn kapotte Panasonic uit elkaar getrokken. Krimpkousjes om de stekkertjes en zo aangesloten. Heb de JVC genomen want die heeft Bluetooth. Staat al de hele dag te spelen. 4 boxjes en mijn zelfbouw Subwoofer versterkertje. Klinkt prima.

Ik was net bezig mijn Panasonic te repareren, daar was een waarschijnlijk de TEA6320 kapot. Toen ging ik de hond uitlaten en stond even te kletsen met een jongen die hier ook op zijn boot woont en die vroeg of ik 2 auto-radios wilde, die had hij van de week gekregen maar kon er niets mee, hij stond net op het punt ze weg te gooien. Die Panasonic had geen BT dus het is ook nog een verbetering.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Henry S.

Moderator

Op 15 maart 2023 11:07:16 schreef fred101:
Die Kenwood zit vol JVC ICs, de opbouw van de kast en connector hebben veel overeenkomsten. Is Kenwood gewoon een label-plakker ? De Kenwood is wel veel ouder denk ik (Ik denk 2002)

Deze zijn beide van dezelfde designer, ik pak mijn oogbleek maar weer...

Kenwood is helaas meer en meer gaan inkopen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.