Quigg IKD 2015.17 (2 inductieplaten) foutmelding E0A

Hallo, Ik krijg op 1 van de 2 vuren (rechtse) een melding EOA bij aanleggen ervan en die fout blijft continue aanwezig tot uittrekken stekker. Pan wordt wel aanvaard op andere zijde. Wat betekent dit en wat kan de oorzaak zijn.

heb je de plaat wel goed aangesloten? staat de automaat ook in, en alles in? soms staat een deel van de kookgroep niet omhoog.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Heeft steeds gewerkt zoals die nu is aangesloten (er is eenvoudig een stekker in te steken in het stopkontakt..). Over welke automaat heb je het. Ik zie er geen zitten in die dubbele kookplaat (van de Aldi). Wat bedoel je met "deel van de kookgroep niet omhoog"

Testman denkt dat je een complete inductiekookplaat vast gemonteerd in de keuken hebt, maar je hebt een klein los exemplaar met een gewone stekker eraan gemonteerd. Voor de vast gemonteerde kookplaat moet je groepenkast daarop ingericht zijn. Voor een klein verplaatsbaar exemplaar is dat niet nodig.

ah, dat is zo'n los toestel. dan heb je meer kans dat de print kapot is. kan zijn dat beide pitten een eigen stuurspanning hebben, dan kan die missen bij 1 pit. of het relais komt niet in de van pit, of igbt sturing is stuk..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bij mijn inductie kookplaat niet van hetzelfde merk betekend E0 geen pan herkend. Pak de pan eens van de werkende kookplaat als dan ook die E0 melding verschijnt dan weet u wat er defect is.

Ok, Ik kan die plaat nu zelfs niet meer aanzetten want geen reactie op de rechter power knop. Ik heb nu geen tijd om alles los te doen en uit te meten. Zodra meer nieuws vervolg ik. Zal wellicht weer thermofuse of Viper zijn.. Had dat al eens voor met dit type.

[Bericht gewijzigd door patpin op vrijdag 17 maart 2023 18:54:01 (22%)

Als hij niet ouder dan 2 jaar is, dan heb je er nog garantie daarop. Dan kan je gewoon je geld terugvragen. Aldi repareert niks.
Je moet wel het bonnetje hebben en ik kan me voorstellen dat je die al weggegooid hebt, want zo duur zijn die dingen niet.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op vrijdag 17 maart 2023 21:25:22 (33%)

Op 17 maart 2023 13:21:30 schreef ronny530:
Bij mijn inductie kookplaat niet van hetzelfde merk betekend E0 geen pan herkend. Pak de pan eens van de werkende kookplaat als dan ook die E0 melding verschijnt dan weet u wat er defect is.

Fout is "E0A" en ging niet weer weg als je de pan terugzet.
Recent is nu zelfs geen foutmelding meer. Gewoon geen enkele reactie van rechter plaat...