380v snelkoppeling

hallo allemaal

weet iemand of er snelkoppelingen bestaan voor 380v
ik heb op mijn werk een bovenloopkraan waar ik regelmatig een stroomgebruiker onder hang.
nu gebruik ik CEE stekkers maar deze gaan een beetje zwaar in en uit elkaar.
ik heb ook al eens een verloop gemaakt met een harting stekker eraan dat gaat wel beter maar gaan regelmatig kapot.
bestaat er iets van een snelkoppeling??????

gr.perry

ik mag hopen dat je niet direct een ceeform aftakt van de voeding van die kraan, die kan zo maar 125A zijn.

echter als je flinke vermogens stekkert kun je niet verwachten dat het zo makkelijk insteekt als een rj45 stekkertje. de contact weerstand dient ook laag te blijven. een harting steekt idd vrij soepel in, maar gaan deze stuk elektrisch of mechanisch?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hoeveel A moet het zijn?

Misschien is de Phoenix PRC serie iets. Dat is een relatief nieuwe serie van hun en erg compact (20 tot 35A).

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Nooit gezien!!! Dat is idd compact spul. Lijkt wel de speakerbekabeling op popconcerten :)

evelo

Golden Member

Zoek eens op marechal stekkers.

Zelf geen ervaring mee. Maar aan de foto's te zien heb ik de indruk dat die gemakkelijker stekkeren dan gewone cee stekkers.

Beetje siliconenspray op buitenzijde van de stekker.

GJ_

Moderator

Op 19 maart 2023 08:07:33 schreef evelo:
Zoek eens op marechal stekkers.

Zelf geen ervaring mee. Maar aan de foto's te zien heb ik de indruk dat die gemakkelijker stekkeren dan gewone cee stekkers.

Ik heb er wel ervaring mee. Topkwaliteit, de CEE connectoren zijn hier naast gewoon bagger. En één druk op de knop en de komen moeiteloos los.

Én, je mag ze ook volbelast losnemen.

Op 18 maart 2023 20:49:56 schreef testman:
echter als je flinke vermogens stekkert kun je niet verwachten dat het zo makkelijk insteekt als een rj45 stekkertje

dat mag je wel. Ceeform is gewoon rommel. Marechal gaat altijd gemakkelijk, ook al gaat het om grote vermogens.

Op 19 maart 2023 10:27:01 schreef GJ_:
[...]
Ik heb er wel ervaring mee. Topkwaliteit, de CEE connectoren zijn hier naast gewoon bagger. En één druk op de knop en de komen moeiteloos los.

Én, je mag ze ook volbelast losnemen.
[...] dat mag je wel. Ceeform is gewoon rommel. Marechal gaat altijd gemakkelijk, ook al gaat het om grote vermogens.

met dit prijsverschil mag je ook wel iets verwachten, een koppel ceeform 16A heb je inkoop voor een 8€, marechal heb je niet voor het 10 voudige..

die 1 polige stekkers waar men distributie voeding op evenementen mee aanlegt gaan ook soepel overigens, weet het merk ff niet meer.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Eens in de zoveel tijd hadden we op m'n vorige werk een klant die geen standaard Mennekes of Bals CEE-form wou hebben, maar Legrand Hypra contactdozen.

Stekker insteken ging veel makkelijker, daarna 30 graden draaien of zo voor contact.
Veel steviger dan de gemiddelde Mennekes of Bals CEE-form contactdoos.

https://www.legrand.nl/sites/default/files/2017-10/Hypra_CEE_Contactma… Op deze pagina rechts.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
GJ_

Moderator

Op 19 maart 2023 10:43:02 schreef testman:
[...]

met dit prijsverschil mag je ook wel iets verwachten,

Een fatsoenlijke set 16A Ceeform set (opbouwhuis en stekkert) kost rond de 25 euro. En Marechal van 20A rond de 80. Dat is het viervoudige toch? En slecht te vergelijken, want een Ceeform schakelt niet.
Vanaf de 100A is Marechal goedkoper, ook al omdat er geen aparte schakelaar op hoeft te zitten.
Gewoon 100A stekker er uit terwijl er 100A loopt, geen probleem

bedankt voor het meedenken.
ik ga hier mee aan de gang en laat het weten.

gr.perry

Op 19 maart 2023 13:07:08 schreef GJ_:
[...]
Een fatsoenlijke set 16A Ceeform set (opbouwhuis en stekkert) kost rond de 25 euro. En Marechal van 20A rond de 80. Dat is het viervoudige toch? En slecht te vergelijken, want een Ceeform schakelt niet.
Vanaf de 100A is Marechal goedkoper, ook al omdat er geen aparte schakelaar op hoeft te zitten.
Gewoon 100A stekker er uit terwijl er 100A loopt, geen probleem

ik zei ook inkoop, een set 16A ceeform van mennekes wcd plus stekker heb je voor 10€ inkoop. bij marechal lijkt er een extra opbouwhuis nodig te zijn om er een opbouw wcd of contra van te maken. een ceeform van 125A met schakelaar is vaak een complete doos, uittrekken zonder schakelen kan ook niet. dat zijn echt rotdingen, kun je met 2 man insteken/uittrekken anders komt het nog los ook met pech.

legrand was 1 van de weinige wat jaren geleden die ip54 wcd's had. een kap over de stekker maakte een wcd ook ip54 met een stekker ingestoken. vooral handig als men met de hogedruk schoonmaakt en nergens naar kijkt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer