Nucleo STM32 platformIO vragen

trix

Golden Member

verdorie,....dat lijkt inderdaad te kunnen, iemand mischien met ervaring hier mee ? of hier iets over weet ?

eigenwijs = ook wijs
trix

Golden Member

even dit topic bijwerken.

je kan inderdaad een STM32 in de arduino IDE programeren.
ik heb al het een en ander wekend, maar ik denk er over om over te stappen naar een raspberry pi pico met een RP2040 controller.
die programmeer je met een raspberry pi RP20404 (kan ook anders, maar mischien dat ik die functionaliteit van de RP2040 wil gebruiken).

eigenwijs = ook wijs

Je kan een "debug probe" kopen voor 15 euro. Maar een andere pico van 4 euro en een paar draadjes werkt ook. Ik heb nu twee van die debug probes (waarvan 1 lijkt overleden).

Het handigste is wat mij betreft om gewoon USB STDIO aan te zetten, dan kan je printf doen naar een virtuele compoort voor debugging en commandos.

En een van die commands maak je (in mijn geval:) "rbl": Reset to boot loader. De implementatie daarvan is simpel: Er is een functie voor in de SDK.

Ik heb dan iets draaien wat "indien een RP2040 zich meldt in bootloader mode, dan programmeren we hem met de recentste binary". En ik heb een "als een virtuele compoort zich meldt start het bijbehorende terminalwindow". Dat laatste zal je met arduino IDE niet nodig hebben, daar zit iets van die orde al in.

Dit vind ik echt verreweg de makkelijkste manier om de boel te programmeren: alleen een USB stekker nodig voor power, data, programmeren en debug info.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/