Ik geloof dat we in de buurt komen.
Adhv de opmerking van Weardguy nog iets meer gaan kijken hoe de verbindingen over de printplaat lopen, eigenlijk om zo richting de primaire kant van de bloktrafo te gaan.
Als ik vanaf de aansluiting L (fase) wat componentjes volgde, kwam ik via de ringkern smoorspoel, de filmcondensator en de weerstand bij aansluiting 3 (oranje) op de connector uit.
- De ringkern smoorspoel gaf bij beide prints 0,2ohm
- De weerstand is bij beide prints 22,4ohm
Lijken me beide in orde dus.
Bij print 1 meet ik tussen de weerstand en de nul een spanning van 15V (wissel) (zelfde dus als op de spaartrafo oranje - blauw)
Bij print 2 meet ik tussen de weerstand en de nul een spanning van 0V (wissel) (zelfde dus als op de spaartrafo oranje - blauw)
Als de ringkern smoorspoel en de weerstand in orde zijn, dan zou het dus die blauwe 100n filmcondensator moeten zijn.
Er staat op:
100n M 275V
336 2 BC
X2
Ik weet niet precies wat al die cijfers betekenen, maar ik ga ervan dat ik zo'n condensator bij de betere electronicazaak kan kopen.
En dan eens kijken of er spanning na de condensator te meten is als er een nieuwe in de printplaat is gesoldeerd.
Logisch verhaal?
Hieronder nog wat foto's ter verduidelijking. In rood de lijntjes langs de componenten:
Achterzijde:
gr. Bram