ue42f6200 geluid uit slechts 1 speaker

Toevallig dezelfde dag dat ik een oorontsteking had, klonk het geluid nogal dof. Dus dacht dat het mijn oor was, maar gelukkig, er komt gewoon geen geluid meer uit de rechter speaker.
Tv opengehad, speaker ohms doorgemeten (0 ohm). Stekkertje van de kabel naar de speakers een keer opnieuw aangesloten, geen corosie.
Met een optische kabel aangeloten op mijn versterker en dat geeft wel op beide kanalen geluid.
Is er nog iets dat ik als relatieve leek zelf kan doen? Betekent dit een nieuw mainboard?

[Bericht gewijzigd door mkx op woensdag 29 maart 2023 18:07:23 (11%)

maartenbakker

Golden Member

De speaker zelf zou ook stuk kunnen zijn. 0 ohm is een beetje aan de lage kant, maar dat hangt ook van je meter af.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Even ook andere speaker door meten.
Verschil? dan foute kanaal speaker los maken en doormeten.

Hoor je d espeaker kraken bij doormeten?

Had ik al gedaan (met kabeltje los), zelfde resultaat. Geen gekraak gehoord.

Speakers verwisselen? Om te bevestigen dat er eentje goed is en eentje stuk?

Als ze allebei goed zijn dan ligt het aan de elektronica. Vermoedelijk enkel de eindtrap.

Wat is merk en type van de teevee?

Samsung ue42f6200
schat ik zo

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Heel soms wel eens meegemaakt dat de eind trap een continue DC voltage afgaf en de speaker in sluiting gebracht heeft. Kortstondig de speakers uitwisselen en kijken of probleem meegaat, tevens de dc spanning over de speakers meten of dat het geval is.. maar kan er ook OL op je meter gestaan hebben net zoals je niets aansluit op je neerpennen??

Samsung ue42f6200 inderdaad.
De meter gaf geen overload, echt 0000.3 of zo.
Speakers uitwisselen is wel een goed idee inderdaad.