G22V10 PLD vraag

Ik heb hier de source liggen voor het programmeren van een GAL bouwsteen type G22V10. Ik gebruik WinCUPL om het bestand te openen.

Een lijn uit het programma is de volgende:

d00.d = Prog#( nReset&(((!nWE&!nSTSL)&!A15&!A13&A12&!A11&di0)#((nWE#nSTSL)&d00)#((!nWE&!nSTSL)&( A15# A13#!A12#A11)&d00)))

Waarbij d00 vooraf gedefinieerd werd als output pin en de rest van de signalen in de vergelijking zijn allemaal inputs.

Als ik de user manual van WinCUPL er op na sla, zou d00.d betekenen dat d00 de ingang is van een D-flipflop. Dus de macrocell van de PLD wordt ingesteld als een D-register. Mijn vraag heeft echter betrekking op de 2 termen in de vergelijking, namelijk '&d00'. Mijn vraag is hoe ik mij dit moet voorstellen in een schema? Is dit de uitgang van de D-flipflop die teruggekoppeld wordt naar de ingang?

In WinCUPL heeft een Q uitgangsvariabele van een D flip-flop de extensie .DQ (net zoals een D ingangsvariabele van een D flip-flop de extensie .D heeft).

Op 6 mei 2023 18:21:27 schreef Bobosje:
In WinCUPL heeft een Q uitgangsvariabele van een D flip-flop de extensie .DQ (net zoals een D ingangsvariabele van een D flip-flop de extensie .D heeft).

Dus de ingang van de flipflop is d00 die het resultaat is van de de vergelijking maar wat is de verklaring dat hetzelfde d00 ook 2 x in de vergelijking voorkomt?

De d00 in de vergelijking zelf is de default feedback van de d00 D flip-flop uitgang naar het fuse-array.

Waarschijnlijk is er een (transparante) latch functie mee geprogrammeerd.
Dan heb je typisch een feedback van de Q naar D nodig.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Hoeben

Golden Member

Vreselijk, net als een echt C programma alles op 1 regel. Door mensen die denken dat het programma dan veel sneller is.

Misschien even uitschrijven met logisch inspringen en de variabelen een leesbare naam geven? WE lijkt me WriteEnable, de adreslijnen zijn ook duidelijk. Als je dat doet wordt de functie van alle pinnen wel duidelijker.

Op 6 mei 2023 20:45:49 schreef Hoeben:
Vreselijk, net als een echt C programma alles op 1 regel. Door mensen die denken dat het programma dan veel sneller is.

Inderdaad idioot geschreven, de spatiebalk was denk ik ook stuk?

Ook in hardware logic kun je er een puinzooi van maken in sources.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.