Een wonder of gepruts van Ziggo?

Sinds meer dan een jaar is Curiosity TV kanaal 201 op de Ziggo kabel te zien.
Maar helaas bij mij zonder geluid. De enige zender zonder geluid.
Ziggo kon niet zeggen waar het aan lag.

Heel vreemd, maar wonderen zijn de wereld niet uit, want sinds een paar weken opeens wel geluid bij deze zender.
Ra ra hoe kan dat, een wonder of gepruts van Ziggo die bij deze zender een instellinkje fout had staan?

Henry S.

Moderator

Beide, providers kunnen niet met content omgaan ;).

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Kijk eens bij je geluidsinstellingen. Bij mij bijvoorbeeld kan ik kiezen tussen MPEG en Dolby 5.1. De meeste zenders geven op allebei geluid, maar sommige maar op één van de twee.
Het lijkt me niet onmogelijk dat (per toeval door de menu's struinend, of domweg door een krom bitje) deze instelling bij jou verkeerd stond voor de zender.
Kijk ook naar je taal-instelling; niet alle zenders vullen daar alle vakjes in met geluid.

Dat lijkt logischer dan dat een zender een jaar lang zonder geluid wordt aangeboden zonder dat er iets aan gedaan wordt. Ik interpreteer 'Ziggo kon niet zeggen waar het aan lag' als: 'Ziggo doet er geluid bij, andere kijkers hebben blijkbaar geluid, Ziggo weet niet wat er in jouw tv verkeerd staat'.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

als het een pananasonic TV is
je kan ergens de rode knop uitzetten van ziggo,

daarna had ik weer geluid op 201

De vraag is niet of er bij mij iets verkeerd staat als ik op maar 1 zender geen geluid krijg. Dan staat er bij Ziggo iets verkeerd.
Want waarom gaat het nu opeens wel goed??? Dan was er per definitie iets verkeerd, gewoon logica. Ze geven het dus in feite gewoon toe !!

Als jou TV toevallig op "prefereer de FRANSE audio track" staat en vrijwel geen zender heeft die track dus je TV kiest dan de standaard track. Maar die ene zender heeft, wegens plannen om later de franse versie toe te voegen al vast de franse audio track maar... voorlopig leeg. En als ze dan nu beslissen "ding is al meer dan een jaar leeg, laten we hem voorlopig maar weghalen", dan merk jij dat het ineens gaat werken.

Dan is het toch echt een rariteit in jou instellingen en niet "prutsen van ziggo".

Of het nu "frans" of "dolby x.y" of wat dan ook is, dat maakt niet uit.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Op 24 mei 2023 22:24:37 schreef pararuud:
De vraag is niet of er bij mij iets verkeerd staat als ik op maar 1 zender geen geluid krijg. Dan staat er bij Ziggo iets verkeerd.
Want waarom gaat het nu opeens wel goed??? Dan was er per definitie iets verkeerd, gewoon logica. Ze geven het dus in feite gewoon toe !!

Vooropgesteld dat ik verder niets heb met Ziggo behalve dat ik daar klant ben snap ik de tendentieuse titel niet zo.

Want waarom gaat het nu opeens wel goed??? Dan was er per definitie iets verkeerd, gewoon logica.

Ja en ? Zelfs al is dat zo , waar anderen hier overigens aan twijfelen kan / mag Ziggo geen fouten maken (die ze blijkbaar ook herstellen) ?
Werk jij bij "Foutloos BV" ? Beetje apart om dat meteen als "gepruts" neer te zetten.

Doet me denken aan een manager van Boeing jaartje of 15 geleden waar ik mee in een cursus zat. Zijn reactie op het woord "mistake" was een luid : "Impossible !!" , naja we weten allemaal hoe het met de Boeing 737 MAX gegaan is.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 25 mei 2023 08:56:00 schreef bprosman:
... naja we weten allemaal hoe het met de Boeing 737 MAX gegaan is.

En de 777 accus. Daar zijn maatregelen getroffen voor er doden vielen, maar ook: "trust us we know what we're doing" hetgeen niet correct bleek.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Toch maar een parachute meenemen als je (met een Boeing) gaat vliegen.

Deze dan nog even.
Op een gegeven moment werd TVE (Spanje) in HD doorgegeven.
In HD?? het logo stelde TVE SD. En daar zag het ook naar uit.
Met andere woorden, Ziggo had de SD bron gekozen voor HD, terwijl dat toch duidelijk in het logo stond. De HD versie zegt alleen TVE, dus zonder toevoeging. De spanjaarden doen het precies andersom, ze geven niet HD aan, maar juist SD.
Ziggo had het niet door. Even goed kijken naar het scherm en logo was er niet bij.
Het werd veel later verbeterd, terwijl iedereen kon zien dat het verkeerd stond, daarvoor hoefde je geen spaans te kunnen.
Ik noem dat gepruts, en wat erger is, je afsluiten voor reacties uit het publiek. Ziggo is slecht te bereiken en dan krijg je medewerkers die niets weten van techniek.

Op 25 mei 2023 20:08:28 schreef pararuud:
Ziggo is slecht te bereiken en dan krijg je medewerkers die niets weten van techniek.

Die ervaring heb ik niet. Kennelijk heb jij een andere Ziggo als ik. Curiosity TV op kanaal 201 ken ik niet. Ik ken Curiosity alleen als een marskarretje van de NASA. Ook kijk ik geen buitenlandse zenders.

bprosman

Golden Member

Ik noem dat gepruts, en wat erger is, je afsluiten voor reacties uit het publiek. Ziggo is slecht te bereiken en dan krijg je medewerkers die niets weten van techniek.

Die ervaring heb ik ook niet. Afgelopen weekend kreeg mijn router / firewall geen verbinding meer met Ziggo na een behoorlijke tijd stroomloos te zijn geweest vanwege geknutsel aan mijn meterkast. Mijn modem staat in bridge-mode.
Ziggo gebeld, toen ik het menu door was (dat is wel irritant) kreeg ik meteen een medewerker aan de lijn, modem gereset op afstand, config er weer ingeduwd en ik had weer verbinding. Hij had de config eigenlijk niet kwijt moeten raken, maar goed, in zo'n 15 minuten opgelost.

Bij mij zit op 201 inderdaad Curiousity, maar die zit niet in mijn (Ziggo) pakket. Mis ik iets leuks nu ?
//Edit, oh ik zie nu dat dat de zoveelste streaming dienst is a la Netflix, Disney+, Amazon, HBO etc.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 23 mei 2023 22:50:27 schreef pararuud:
Sinds meer dan een jaar is Curiosity TV kanaal 201 op de Ziggo kabel te zien.
Maar helaas bij mij zonder geluid. De enige zender zonder geluid.
Ziggo kon niet zeggen waar het aan lag.

Heel vreemd, maar wonderen zijn de wereld niet uit, want sinds een paar weken opeens wel geluid bij deze zender.
Ra ra hoe kan dat, een wonder of gepruts van Ziggo die bij deze zender een instellinkje fout had staan?

Misschien was de microfoon van de zender toen wel stuk.

Sine

Moderator

Op 25 mei 2023 20:41:31 schreef ohm pi:
[...]Die ervaring heb ik niet. Kennelijk heb jij een andere Ziggo als ik. Curiosity TV op kanaal 201 ken ik niet.

Ik heb ooit wat ziggo lijntjes moeten ondersteunen ... en zoals bij ieder bedrijf zitter er ook bij ziggo aardappels die niet verder komen dan het volgen van een belscript.

Ophangen, terugbellen en hopen dat je iemand met wat meer competentie aan de lijn krijgt is dan het devies.