Radiomarkt Beetsterzwaag 2023

Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
miedema

Golden Member

Ik verwacht er te zijn.

Groet, Gertjan.

Ik ben erbij
Ik ben er met Jinny (PE1REA) en Roland (PF0RO)

Ik ben zelf nog aan leren voor de Novise Examen vandaar dat ik nog geen call draag

fatbeard

Honourable Member

Ik verwacht er ook bij te zijn deze (voor mij eerste) keer.
Zal mijn porto afstoffen om QRV te kunnen zijn: PE1RHX.

Ik kom met OV, dus als iemand mij kan oppikken bij NS station Heerenveen om 10 voor half 11 (of 12) houd ik mij aanbevolen O-) (dat scheelt me een busreis van drie kwartier)...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
revado

Honourable Member

@FB, als ik er naar toe ga, en dat weet ik pas vrijdagmiddag zeker, wil ik je wel even oppikken in Heerenveen!
Ik PM je in ieder geval even.

Tot ziens in Beetsterzwaag. Een gezellige markt altijd.

RAAF12

Golden Member

Zeg dat wel, ik ken iemand die morgenochtend om zes uur uit Limburg vertrekt om vroeg aanwezig te zijn! Leuk terras, koffie en patatboer aanwezig en binnen is de zendamateurclub met hardware. Hopelijk is er weer veel leuk spul te koop, have fun!

flash2b

Special Member

revado

Honourable Member

Helaas voor mij toch andere afspraken, ik ga het niet redden morgen.
@Fatbeard kan ik ook niet ophalen helaas.
2 Juli sta ik wel met @Tidak in bladel met een paar kramen.
Allen een mooie dag gewenst, hopelijk zijn er leuke spullen te vinden!

fatbeard

Honourable Member

Bummer...
Dan maar 3 kwartier in de bus.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
RAAF12

Golden Member

Volgens mij zag ik je staan wachten bij de halte middenin in het dorp aan de doorgaande weg, samen met nog iemand. Met flinke baard, dus dat kan haast niet missen!
Verder meen ik Jinny met aanhang en Henry S. gespot te hebben in het voorbijgaan.
Geheel volgens de foto's die hier uit vroegere jaargangen van marktbezoeken hebben gestaan. Ik was weer snel weg en heb 3 dingetjes gekocht.

Henry S.

Moderator

Op 27 mei 2023 16:07:24 schreef RAAF12:
Verder meen ik Jinny met aanhang en Henry S. gespot te hebben in het voorbijgaan.

Dat kan kloppen, de volgende keer even hoi zeggen.

Mijn buit was zeer bescheiden, wat BNC-SMA kabeltjes en wat printmateriaal. De sociale buit was veel groter, en daar gaat het ook om.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Jinny

Golden Member

Ja, inderdaad, volgende keer ff hoi..
En dan ook even wie je bent, want a] mijn oren zijn slecht (geworden)* en b] ik ben domweg slecht in het onthouden van gezichten..

*] Kwam Fatbeard achter, hij moest iets meer lawaai maken.. :+

Buit, wat dinrail voltmetertjes en een 50Hz dinrail dingetje.
Een in mooi staat verkeren de Yeasu FT707, in de S uitvoering was het mijn eerste HF set en altijd spijt gehad dat ik 'm heb weggedaan.
Een Sailor RT2048 nieuw in doos voor een nette prijs.
Ding is minimaal 25 jaar oud, maar voor de prijs geloof ik het wel, de 2048 in de stuurhut doet het ook altijd nog.

En een hoop warme lucht verplaatst natuurlijk.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
miedema

Golden Member

Ik was er 'sochtends met flash2b.
Helaas geen andere CO'ers gezien en gesproken....

Mogelijk waren we te snel weer weg. (rond 12:30?)
Toen hadden we het ook wel weer gezien....

Weinig gekocht, maar het was wel heerlijk weer, en gezellig.

groet, Gertjan.

Hewlett

Honourable Member

Ik ben er ook geweest. Heerlijke dag voor een radiomarkt. Radiomarkt Beetsterzwaag kent vaak goed weer. Tja, ik was redelijk laat voor mijn doen (feest de avond ervoor en pas om 04:00 in bed - feest in de buurt van Beetsterzwaag gelukkig) op de markt na 11 uur en tot 14:15 gebleven.

Ik vond het redelijk rustig, wellicht dat het eerder op de ochtend drukker was. Mijn eerste ronde over de markt was goed voor een uitgave van 1 euro voor een oud RCA databoek. Ik hoef ook niet zo veel meer ;-) Na die eerste ronde even met de gedachte gespeeld om naar huis te gaan. Dat heb ik niet gedaan.

Yeasu FT-23R in doos is mee naar huis gegaan plus een paar zakje met TO-3 torren. Oude Realistic pro-2020 scanner gescored, scanner uit mijn jeugd (wel iets te veel betaald, maar de scanner werd verkocht door de repeater group Heerenveen, dus een goed doel).
Verder nog 2 domes met inhoud voor wat experimenten gescored, zijn oude maritime sat phone antennes, 15 euro per stuk, goed te doen.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
KGE

Golden Member

Op de radiomarkt op zoek geweest naar een vervangend trafootje voor een Philips MFB speaker en twee mooie ringkerntjes gevonden van Amplimo. Vanmiddag de eeste geplaatst en speelt weer als vanouds met wat minder nullast nu.. De andere blijft op reserve.

Verder nog wat klein grut gescoord o.a. een verloopkabel van SMA naar N i.p.v. een verloopstekker voor de Baofeng porto. Wat minder gewrik aan de antenne ingang.

Was gezellig druk maar niet te. Parkeren was een eitje op de parkeerplaats rechts als je aan komt rijden. Mooi beschut en ruim.

flash2b

Special Member

Samen met miedema over de markt gescharreld.

Niet veel aankopen gedaan, maar had ook niks nodig:
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20230527_142414sm.jpg

  • Jemco US-105 (made in Japan) in originele doos
  • Alecto TM-45 (made in South Korea)
  • 2x Hirschmann banaan bus aarde
  • Wijdeven/Philips transformator (van miedema gekregen)
  • 2 stroken print materiaal (van miedema gekregen)

Die bollen van Hewelett ook gezien bij de leukste kraam van de markt.

fred101

Golden Member

Jinny, ik hoorde vanavond op NOS iemand die naar Beetsterzwaag was geweest die ook een Yaesu FT7-nogwat had gescoord (verstond het niet goed). Ik heb pas zo'n sailor gescrapped, die kreeg ik hier van iemand, zag er niet uit, had tig jaar buiten gehangen, maakte hem open en daar was het een zwembad geweest. Was zelfs te slecht voor onderdelen. Heb er alleen de eindtrap en audio amp uitgehaald.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
vergeten

Golden Member

Op 27 mei 2023 21:46:34 schreef flash2b:

  • Jemco US-105 in originele doos

Ik heb ook zo'n meter, waarin helaas is geknutseld :(
Er zit/zat vroeger vaak een schema(tje) in de doos, is dat bij jou ook zo?
Zo ja, zou je daarvan een foto of scan willen maken?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Henk H.

Golden Member

@Hewlett: Ik heb hier nog een vermoedelijk defecte Iridium Pilot/Open Port (IOP) antenne liggen. Heb je daar ook belangstelling voor? Anders gaat die binnenkort weg naar de milieustraat.

flash2b

Special Member

Op 27 mei 2023 22:44:33 schreef vergeten:
[...]

Ik heb ook zo'n meter, waarin helaas is geknutseld :(
Er zit/zat vroeger vaak een schema(tje) in de doos, is dat bij jou ook zo?
Zo ja, zou je daarvan een foto of scan willen maken?

De handleiding zat in de doos. Daar staat ook het schema in. Ik zal het digitaliseren en naar je mailen.

Mijn score in Beetsterzwaag:

Een 200 Watt versterker, een moederbord compleet met cpu en geheugen, drie buisjes en een klein vga touch inbouw beeldscherm.

Ik vond het erg gezellig en er was best een gevarieerd aanbod. De prijzen vond ik hier en daar best wel hoog. Maar ja tegenwoordig is alles duur. En vergeleken met de supermarkt prijzen tegenwoordig valt het ook wel weer een beetje mee.

Jinny

Golden Member

Op 27 mei 2023 22:19:25 schreef fred101:
Jinny, ik hoorde vanavond op NOS iemand die naar Beetsterzwaag was geweest die ook een Yaesu FT7-nogwat had gescoord (verstond het niet goed). Ik heb pas zo'n sailor gescrapped, die kreeg ik hier van iemand, zag er niet uit, had tig jaar buiten gehangen, maakte hem open en daar was het een zwembad geweest. Was zelfs te slecht voor onderdelen. Heb er alleen de eindtrap en audio amp uitgehaald.

Er stonden meer Yaesu ft7xx dingen inderdaad.
Maar ik denk dat ik de mooiste tegen de beste prijs heb.
Ik liet (gemeen) mijn chauffeur (Roland) wat later ook even vragen over hoe of wat over mijn 707, ik had 'm op de kraam laten staan om het ding niet de hele markt over te hoeven sjouwen, en de man vertelde dat ie verkocht was en dat ie 'm wel 20 keer had kunnen verkopen. :+

Wij waren er ergens kwart over 9.
En tegen 1430 weer op huis aan.
Diverse mensen gesproken.
Er zei iemand op gegeven moment 'hoi' tegen me, pas later realiseerde ik me dat dat wel eens Henry geweest kon zijn.
Even leuk gebabbeld met PD0FLB en haar vriendin.
Fatbeard gesproken.
En nog hoopjes andere mensen.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Diverse mensen gesproken.
Er zei iemand op gegeven moment 'hoi' tegen me, pas later realiseerde ik me dat dat wel eens Henry geweest kon zijn.

Ik was er ook ongeveer die tijd, maar heb niemand van CO gezien. Maar ja weet eigenlijk ook niet hoe de meeste CO'ers uit zien. En dan wordt het lastig.