Samsung Q55Q7FAM UK

Mijn led TV heeft problemen met het beeld de helft trilt de andere helft is normaal, iemand een idee? ??

Kun je een video van de fout maken? Ik heb wel een idee wat de oorzaak kan zijn.

nog ff een vraag voor ik me in het diepe begeef: als je verschuivend beeld heb zeg maar los je dit door een chip te verwijderen van het board dat tussen het scherm en moederbord zit:?

Het gaat zeg maar om een chip die tegenhoudt dat het beeld ververst wordt?

Op de juiste manier, ik hoorde3 zoiets :?

fred101

Golden Member

Heb wel je apparatuur om te meten, ervaring en desoldeer gereedschap ? Uit je vraagstelling denk ik op te maken dat je beter niet zelf aan de gang kunt gaan. IC's verwijderen is meestal geen goed idee, als ze niet nodig zijn laat de fabrikant ze heel graag weg.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dit vereist wat skills wat en hoe beeld word opgebouwd en lijkt een scherm issue. Dus datalijn problemen in scherm..

Daarom stelt mij q7 dus steeds het beeld scherp en dat komt door die lijnen :?

Op 24 mei 2023 17:58:59 schreef instantkill1590: als je verschuivend beeld heb zeg maar los je dit door een chip te verwijderen van het board dat tussen het scherm en moederbord zit:?

Ligt dit nu aan mij?

Even naar de arts bellen “Dokter mijn vrouw heeft baarmoederhalskanker, kan je mij even snel over de telefoon uitleggen hoe ik die moet wegsnijden ?

Yup Instantkill1950, dat komt door die datalijnen die tegen elkaar sluiting maken aan zijkanten intern in beeldscherm, mooier is het niet te maken...

fred101

Golden Member

Wat bedoel je met die link ?
Dat gaat over een heel stomme actie, namelijk het verwijderen van een TVS die steeds geactiveerd wordt. Zonder de oorzaak op te lossen dat ding verwijderen zal heel erg slecht aflopen.

Een TVS is een component die kortsluit als de spanning er over veel te hoog wordt. Dit om te voorkomen dat er andere onderdelen doodgaan. Zeg maar een soort noodrem.

De meeste figuren in dat topic hebben absoluut geen idee waar ze mee bezig zijn. Er is een heel klein kansje dat die TVS slecht is maar dat kun je testen (als je daar de apparatuur en kennis voor hebt).

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs