Scheve trommel LG FH612CTWD

Op 26 mei 2023 14:39:13 schreef maartenbakker:
Als ik oppervlakkig naar de constructie kijk, dan zou ik verwachten dat de zwarte platen waar de trommel mee aan de vering hangt, verbogen zouden kunnen zijn. Of de trommel zelf waar hij aan die platen zit.

Die zwarte beugels zijn niet verbogen, dat was anders wel opgevallen. Dat mogelijk de trommel zelf verbogen is, kan ik geen uitspraak over doen. Hiervoor moet ik de wasmachine nog een stap verder uit elkaar halen, waarvan ik niet zeker weet (gezien de reacties van SMD) of dit echt ergens toe gaar leiden.

Ik denk dat dit type ophangingervoor zorgt dat bij leegstand tilted staat en bij vollading horizontaal?

It's fun to finally find the failure!

Op 26 mei 2023 15:38:50 schreef Tele@ReVision:
Ik denk dat dit type ophangingervoor zorgt dat bij leegstand tilted staat en bij vollading horizontaal?

Nee, ben bang dat het daar niet zit. De trommel staat te ver naar beneden t.o.v. het manchet. Meer was er in zal er alleen maar voor zorgen dat de trommel - nog - lager komt te hangen.

misschien ligt er normaal bovenaan of onderaan aan de manchetkant een betonblok gemonteerd dat er nu af is... (tweedehandsmachine voor een bepaalde reden verkocht?...)

It's fun to finally find the failure!

Gewoon mee wassen en de sneakersokken in een wasnetje, dat raad ik de gebruikers aan en gaat OK. Kijk maar in de winkel bij deze types LGs, zitten allemaal zo in elkaar