AVR fuses programmeren met MPLAB X

Lucky Luke

Golden Member

Waarde CO-ers,

Als ik op mijn mac probeer de fuses van mijn avr te programmeren met MPLAB X (V6.05) en een MPLAB SNAP programmer, zijn bij teruglezen de fuses nog precies zoals ze waren, terwijl er wel wordt aangegeven dat er geheugen geschreven wordt.

Werkt dat bij jullie onder Windows (of Linux) wel gewoon, of moet ik gewoon net als in de good old days met de datasheet in de hand op een kladblaadje de fuses bepalen en in hex omzetten en dan met avrdude in de avr bakken?

Ik gebruik een Attiny861A, maar denk dat het met alle types zo gaat. En een MPLAB snap (omdat mplab X mijn dragon niet ondersteund en ik dacht iets nieuws te kopen wat gewoon wel werkt, wat dus gewoon niet werkt).

Het zag er juist zo mooi uit, een soort fuse calculator met dropdown menu. Alleen ongeacht welke optie je selecteert wordt de fuse 0x00, en na schrijven staat 'ie nog op de waarde die 'ie had.

In dit filmpje een demonstratie.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
buckfast_beekeeper

Golden Member

Ik gebruik een ISP programmer met Eclipse. Daar zit ook een fuse calculator in en werkt voor mij perfect. Eerst AVR kiezen, daarna de frequentie. Dan de fuses correct zetten en programmeren. Ik heb hiervoor een leeg programma omdat ik momenteel meestal de Arduino IDE gebruik. Deze zet wel de fuses als je een bootloader gebruikt. Niet als je via ISP oplaad.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.