Advies toetsenbord lichtkrant

Heb een lichtkrant D203R met toetsenbord Litevision gevonden bij het opruimen. Helaas geen handleiding meer.

De toetsen hebben een dubbele functie (zie bijlage), die dacht ik aan te spreken door gelijktijdig de <Shift>-knop ingedrukt te houden. Echterdit werkt niet, ook andere combinaties geprobeerd.
Daarop het toetsenbordje geopend en contacten schoongemaakt; niets veranderd.

lichtkrant is niet van Velleman en ook niet van ElectroVision.

- Heeft iemand een suggestie hoe ik de dubbele functies aanspreek?
- Weet iemand de leverancier?

revado

Honourable Member

Doet de lichtkrant nog wel iets?
Kan ook een rotte backup batterij (of accu) zijn in de lichtkrant.

Ja zeker. Anders zou ik de vraag ook niet stellen.
Kan dus letters, cijfers intoetsen, die worden weergeven,
Maar kan dus niet schonen ( a/) clear all of (-/)On/Off gebruiken

maartenbakker

Golden Member

Dan neem ik aan dat je de andere toetsen (zoals FUN) ook al geprobeerd hebt, ook al meld je dat niet expliciet. En dan zowel met tegelijk indrukken of eerst indrukken. Er is natuurlijk ook een kans dat een van de speciale toetsen geen goed contact maakt.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 25 mei 2023 00:00:34 (47%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Van alles geprobeerd (verschillende toetscombinaties) en dus inwendig gereinigd.

Dat wordt dan ohms doormeten of de toetsjes van de onderste rij nog goed zijn. Misschien is het multiplexdraadje van de onderste-rij-horizontaal gebroken.

Heb je in plaats van gelijktijdig ook gewoon eerst ESC/FUN en dan de toets geprobeerd? En SHIFT ESC/FUN A alledrie tegelijk?

En de toets gewoon iets langer ingedrukt houden?

Ik denk dat het van deze partij is: https://www.rgbtechnology.shop/product/lichtkrant-model-d4/ (Ace vison)

[Bericht gewijzigd door K7Jz op donderdag 25 mei 2023 20:59:38 (24%)

Ik ga het morgen proberen, ik heb geen herkenning K7Jz

[Bericht gewijzigd door RoelP op donderdag 25 mei 2023 21:47:22 (13%)

@ohm pi
Toetsen doorgemeten en draad leverde geen onregelmatigheden op.

Situatie geaccepteerd dus ipv bijvoorbeeld <clear all> nu verschillende malen <CE>
en de snelheid van het verschijnen van de tekst geaccepteerd.

Jammer mogelijk toch iets kapot , wat niet eenvoudig te vinden is.
En de leverancier blijft dus onbekend.

Dank allen.

Op 24 mei 2023 22:24:49 schreef revado:
Doet de lichtkrant nog wel iets?
Kan ook een rotte backup batterij (of accu) zijn in de lichtkrant.

Lichtkrant doet het.
Toetsenbord is in orde.
Dan blijft de batterij over, voor zover die erin zit.
Of de IO-chip van het toetsenbord is deels defect. Dat wordt dan signalen meten met de scoop.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op vrijdag 26 mei 2023 21:13:51 (14%)

maartenbakker

Golden Member

Het typenummer doet ook vaag aan Eagle denken, maar daar vond ik het zo snel ook niet. Misschien toch iets om verder na te trekken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 25 mei 2023 21:45:54 schreef RoelP:
Ik ga het morgen proberen, ik heb geen herkenning K7Jz

Ik heb het hier niet bij de hand maar een search op duckduckgo kwam met die partij.